7 Haziran 1958 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

7 Haziran 1958 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

KADIN Defileler Yaşasın konfeksiyon H azır elbise, dünyanın her tarafm- da gün geçtıkçe daha fazla rağ- bet görmekte, yeni hayat şartlarına uymak zorunda olan kadının büyük bir ihtiyacına ermektedir. Bunda, elbette ki, konfeksiyonun ilk zamanlardaki manasını kaybetmesi- nin de mühim rolü vardır. İlk önce konfeksiyon yalnızca kadını giydir- mek için düşünülmüştü. Bugün kon- feksiyon, kadına ayrıca bir güzellik, bir zerafet, bir hoşluk vermek için düşünülmektedir. Eskiden konfeksi- yon, tamamile demode, babayani tat- sız bir klâsik şekli tercih ederdi. Bu- gün dünyada tutunan konfeksiyon, Parisli büyük terzilerin en son mo- dellerine sadıktır, yenidir, değişiktir. Yeknesaklıktan, bilhassa — babayani hatlardan sakınmaktadır. İşte — son zamanlarda memleketimizde de ya- vaş yavaş tutunmaya başlayan kon- feksiyonun herşeyden evvel buna dik- kat etmesi, basmakalıp modellerden ınması ve ilk hamlede, — böylece kadınları fethetmesi lâzımdır. Çocuklar için konfeksiyon 1 Mayıs günü, Ankara Belediye Göl Gazinosunda Bahar Çocuk Konfeksiyon ve Sipariş Atölyesinin tertip ettiği defile bu bakımdan ga- yet ümit vericidir. Her yaşta oğlan ve kız çocuklar için hazırlanmış zen- gin bir konfeksiyon, hem zevkle, hem Küçük mankenlerden biri Büyüklerden kalmıyor 28 aşağı Gülokun konfeksiyonları Seç seç al! e çocukların ihtiyaçlarını karşılaya- cak şekilde düşünülmüştü. Elbiselerin büyük bir kısmı, kolayca temizlene- bilecek, yıkanabılecek kumaşlardan yapılmıştı Fiyatlar maküldü B r çocuk konfeksiyonunun en muvaffakiyetli parçaları deniz kıya- fetleri idi. Havlu, mayo, eteklik, şort takımları gayet şırındı Def'ılede şi— rin olan birşey de minimini manke lerdi. Piste çıkmak için bırbırlerını itiyorlardı. Canan Akalın rahat ha- reketleri, Fatoş lüleli uzun saçları, ser best Jestlerı ile göze çarpıyordu. Hele, aynı zamanda plaj çantası olan hav lusunu yere yayıp, üzerine oturdugu zaman bu küçük kızı, — profesyonel mankenlerden ayırt etmek pek zordu. Erkek manken Ali, bütün bu kızlar arasında ne kadar ciddi dursa o de- recede haklıydı. Kızlar eğilip reve- ranslar yaparken, oğlanlar dimdik duruyor ve bıyık altından gülüyorlar- dı. Bale dansına çıkan küçük Hülya- nın bale elbisesine gelince, bu bütün çocukların kalbini çeldi. Yıkanır ra- hat elbiseler güzeldi, iyiydi ama kü- çük kızların gözleri hep volanlarda, i- pekte, süste idi Bir de sergi gün Göl Gazinosunun geniş sa- lonunda alâkayı cezbeden birşey de Yüksel Örnek tarafından hazırla- nan sergi idi. Kumaşlara tatbik edi- len ve yıkanmakla çıkmayan desen- ler, ekseri eski Türk motiflerinden a- Bunlardan gece çantaları, mendiller, eşarplar, abajurlar ve du- var tabloları yapılmıştı. Bu sergi müteşebbis kadınların miktarının gün geçtikçe arttığını gös- teren alâmetlerden bırıydı u ise sevinilecek birşeydir Defileler haftası ene geçen hafta, Bulvar Palasta Ankaralılar başka bir konfeksi- yon defilesi seyretmek imkânını bul- dular. memlekette ilk konfeksiyon fabrikasını açan Gülok müessesesine aitti. Birçok konfeksiyon işleri, hu- susi atölyelerde, müteşebbis kadınla- rın gayreti ile ortaya çıkmaktadır. Fabrikasyon işi konfeksiyon Fabrikasyon işi mayo Ismarlamadan farkı — yok AKİS, 7 HAZİRAN 1958