5 Aralık 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

5 Aralık 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Oyun öylesine basit, o kadar âdi ve çocukçadır ki buna kapılacak ve tutumunu değiştirebilecek ne bir te- şekkül, ne de bir şahıs bulunabilir. ME.K. ne gelince o, Kurucu Meclis meselesinin memleketin bugünü ve dir ki Feyzioğlu tasarısı, yaptığı tâdillerle (o birlikte tetkik o- lunmaktadır. "Komitenin yedileri" İnce eleyip sık dokumak kararını ver miş bulunduklarından hiç acele et- memekte, sinirlerini de hiç bozma- makta, vazifelerini tam bir sükünet içinde yapmaktadırlar. Bitirdiğimiz hafta, millet için gü- ven vesilesi buydu. Kurucu Meclis Üvertür y âcivert pardesülü, muhabiri geri geri çekilirken e- lindeki makinenin deklânşörüne sik sık dokunuyor ve nefis pozlar yaka- lamağa çalışıyordu. Fakat bu hum- malı faaliyet pek uzun sürmedi, iri- kıyım muhabir birden belinde hisset- tiği bir sadme ite yere yuvarlandı. Tam bu sırada 1958 model kırmızı plâkalı bir otomobil acı i fren ya- parak olduğu yerde dur Hâdise, geçtiğimiz haftanın son- larında birgün, saatlerin 12.35'i gös- terdiği sıralarda B.M.M, nin önünde cereyan ediyordu. Birden ortalık ka- rıştı ve her gruptan insan, yerde kıv- ranan adamın bulunduğu tarafa ko- şuştu. Bir Bakan otomobili, bir foto muhabirini ezmişti. O gün B.M.M. nde mühim müza- kereler cereyan edecekti. Bu entere- san uvertürle başlıyan müzakerele- rin en dikkatli takipçileri hiç şüphe- siz basın mensuplarıydı. i iri yarı foto bir gazeteci seline muhabirleri, saftaydılar. İşte ne olduysa bu hum- malı faaliyet sırasında oldu ve Cum- huriyetiniiri yarı foto muhabiri ken- disini Devlet Bakanı Nazır Zeytinoğ- lunun 0004 plâka numaralı arabası- nın altında buldu. Gazeteciler hâdi- seyle fazlasıyla ilgilendiler ve hattâ kazaya sebebiyet veren arabanın ş0- förünü de bir hayli haşladılar, Bere- ket versin kaza öyle mühim bir yara bere olmadan atlatılmıştı. Bunun ü- zerine (gazeteciler asıl (o Vazifelerine koştular. B.M.M. nin dönerkapısı arkasın- da, merakla beklenen müzakereler cereyan ediyordu ve dışarıya da bir tek kelime sızmıyordu. o Gazeteciler, bu kapalı kapılar arkasında cereyan eden müzakerelerin hiç olmazsa ana 16 Parti temsilcileri istişareden sonra B.M.M. den çıkıyorlar Süküt hatlarını yakalamak için büyük gay- ret gösterdiler. Müzakereler, Kuru- cu Meclisle ilgiliydi. Turhan Feyzi- oğluyla arkadaşlarının hazırladıkla- rı öntasarıyı incelemek, tasarının Bakanlar okurulundaki (o değişikliğe uğramış son şeklini müzakere etmek için toplanmıştı. Toplantı daha zi- yade nihai neticeyi Milli Birlik Ko- mitesine getirmekle vazifeli Yediler Komisyonuyla Kurucu, Meclise üye gönderecek teşekküllerin istişari mü zakereleri mahiyetinde oldu. Evvel- den hazırlanan bir plân mucibince siyasi parti temsilcileri, Yargıtay ve ikrardan gelir Danıştay temsilcileri, Basın teşek- külleri temsilcileri Yediler Komisyo- nu tarafından B.M.M. ne davet edil- diler Haber perşembe akşamı başkent siyasi oçevrelerinde oduyulur duyul- maz alâkalı teşekküller hemen pa- çaları sıvadılar ve temsilcilerini seç- meğe koyuldular. Bu iş pek kolay olmadı. Zira Kurucu Meclis mesele- si gibi nâzik bir konu üzerinde yapı- lacak bir müzakerenin, istişari mâ- hiyette de olsa ehil temsilciler tara- fından takip edilmesi (o gerekiyordu. Tabii bu işte gene en isabetli seçimi AKİS. 5 ARALIK 1960