5 Aralık 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

5 Aralık 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Cilt: XX, Sayı: 336 AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI 5 ARALIK 1960 YASSTADA DURUŞMALARI Suikastlar Vallahi ben yapmadım! gel Bayar -bir zamanlar, muhalif- leri ayağının altında karınca gibi ezeceğini söylemişti- arkasını döndü ve sanık mahalli olarak ayrılan kıs- laklıklarını eline aldı ve yeniden ba- şını çevirip tekrar, gerisinde yer al- mış bulunanları seyretti. Kendisi da- hil, hepsi altmış kişiydiler ve bunla- rın ikisi kadındı. Birer eşarpla bas- larım Örtmüşlerdi. o Düşük Cumhur- başkanı -bir zamanlar muhalifleri a- yağının altında karınca gibi ezeceği- ni söylemişti- yüzünü Başkanlık ma- kamına çevirdiğinde, hatlarından bir şey anlamak kabil değildi. Nazarları- na takılan çehreler kendisine iftihar mı, pişmanlık mıi, iğrenme mi, yoksa istihfaf mı telkin etmişti, anlaşılama- dı. Bütün Ömrü boyunca bir- Sfenksin katılığını bir maske gibi yüzünde ta- şımış bulunan Bayar -bir zamanlar» muhalifleri ayağının altında karınca gibi ezeceğini osöylemişti- o adetini Yassıadada da devam ettiriyordu. Aslına bakılırsa, düşük Cumhur- başkanının -bir zamanlar, muhalifleri ayağının altında karınca gibi ezeceği- ni söylemişti- gerisine yerleşmiş bu- lunanları seyrettikten sonra büyük bir gurur duymanın imkânı yoktu. Bunların ekserisini "Lombrosd tipi" denebilecek kimseler teşkil ediyordu. İyi giyinmişi vardı, pejmürdesi vardı. Sakallısı (ovardı, o sakalsız. Şişmanı vardı, zayıfı vardı. Ama he- men hepsinde, kan kokusundan ziya- desiyle hoşlanan insanların süngüleri düştüğünde takındıkları (o sefil tavır mevcuttu. Bayarın -bir zamanlar, muhalifleri ayağının altında karınca gibi ezeceğini söylemişti- yanında | numaralı ideal arkadaşı Adnan Men- deres -bir zamanlar muhalifleri, idam sehpalarıyla tehdit etmişti- oturuyor- du. Onun berisindeki iki iskemle İs- tanbulini çifte kumrusu Kemal Ay- gün -bir zamanlar, V.C. birliklerinin kumandan kılıcım kuşanmıştı- ve Ethem Yetkiner -bir zamanlar, valili- 8i çiftlik Okahyalığı gibi oanladığım söylemişti- tarafından işgal edilmiş- ti. Dört ahbap çavuşların ötesindeki- ler, salona girdiklerinde ve yerlerini aldıklarında öyle fazla kimse tara- fından tanınmadılar. Bunun sebebi, şöhretlerinin Çehre hatlarını aşina Topkapıda İnönüyü Karşılayan naik süngü vecopla dağıtıyor Görülmemiş kepazelik AKİS, 5 ARALIK. 1960