13 Mart 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

13 Mart 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

SANAT ha değişik ve zengin bir kadroyla çıkmak üzere hazırlıklarım ilerlet- miştir. Derginin yeni şekliyle daha çok ilgi toplıyacağı umulmaktadır. Rahmetli Orhan Butlan tarafın- dan kurulup, ölümünden sonra yakın arkadaşlarınca yayını devam ettiri- len "Yeni Ufuklar"ın Aralık-Ooak sa- yıları bir arada çıktı. Yeni Ufukların bu sayısı da, önceki sayıları o gibi, ağırbaşlı. Sanat ve fikir hayatımız- da hissedilir bir yeri olan bu dergi de daha çok abonelerine gönderilmekte- dir. Kenarına bak... Sanat çevrelerine yakın olduğu an- laşılan bir AKİS Okuyucusu, Sa- nat Sayfası konusundaki düşüncele- rini şöyle açıkladır — AKİS'in devamlı olarak bir sa- nat sayfam yapması elbette çok ö- nemli. İlgiyle izliyoruz. Yalnız bu sayfada çeşitli sanat (haberlerinden çok, sanatçılarla ilgili fıkralar yer alıyor. Bunlar da iyi ama, sizin sa- nattan anladığınız bu mu?" Okuyucuyu haksız bulmak müm- kün değil. Bu yüzden de, bu hafta fıkradan çok haberlere yar verilme- ge çalışıldı Ancak, sanatçılarla ilgili fıkraların geniş bir okuyucu top- luluğunu yalandan ilgilendirdiği da bir gerçektir, Ölümle sava Halkoyunu günlerden beri Oo meşgul eden olaylardan en önemlisi, ne Yassıada Duruşmaları, ne Seçim Ka- nunu, ne Anayasa Tasarısı hattâ ne de Gümüşpala Paşanın o"kuyruk"lu "düşük"lü demecidir. Halkoyu şim- dilik bütün dikkatini Elizabeth Tay- lor'un ölümle yaptığı çetin savaş üze- rinde toplamıştır. Kime "Merhaba" deseniz, Liz'den yeni birr haber soruyor. Bilindiği gibi ünlü oyuncu Elizabeth Taylor oson günlerde ağır bir hastalıkla boğuşu- yor. Liz, söylendiğine göre zatürri- eye yakalanmış, Stafilokok mikrop- ları sağ ciğerine musallat olmuşlar. Bu, son derece nadir görülen bir o- laymış. Bu durumda olanların ölüm- den kurtuldukları da pek görülme- miş. Eğer Kraliçe Elizabeth II. nin ö- zel doktora Lord Evans Dizin hasta- lığı ile bizzat meşgul olmasa, belki de 29 yaşındaki bu genç ve güzel o- yuncu, şimdiye kadar çoktan ölüme yenilmiş bulunacaktı. Lord Evans dünyadailk, olarak boğaz ameliyatın- dan sonra elektronik ciğer tatbik e- derek Liz'in yaşamasını o sağlamış- tır. Bir aralık iyiden iyiye hayatından ümit kesilen Liz"in son haberlere gö- re sağlık durumu iyiye yönelmiştir. 30 Elizabeth Taylor Vartayı zor atlatıyor Elizabeth Taylor 29 yaşında ol- masına rağmen bugüne kadar 21 film çevirmiş, dört defa Oscar Ar- mağanım kazanmış, dört kere evlen- miştir. Aktrist şimdiye kadar bir rol için 1.000.000 dolar alan tek yıldız olma rekorunu da muhafaza etmek- tedir. Elizabeth Taylor, üçüncü kocası Mike Todd'un ölümünden bir süre sonra çok yakın arkadaşı Debby Rey- nold'un kocası Eddle Plsher'le seviş- miş, Eddie de karısını boşayarak Liz'le evlenmiştir. Sinema yıldızlarının bilhassa 5* zel hayatlarıyla yakmdan ilgili çev- reler, sevimli yıldızın son defa başı- na gelenleri arkadaşının kocasını baştan çıkarmış olmasına bağlıyor- lar. "Debby Reynold'un ahı tuttu. O- nun cezasın; çekiyor şimdi!" diyor- lar. Sinema dünyasının gözde yıldızı, doktorların ifadesine göre en az bir yılık bir nehaket devresi geçirmek zorunda kalacaktır. Yıldızın çevirme- si kararlaştırılan Kleopatra filmi de Spiros Skrnras, Kleopatra rolünü bir başka oyuncuya vermek o niyetinde olmadığım açıklamıştır. Bebek sergisi Bu haftanın sonunda cumartesi gü- nü Türk-Amerikan Kültür Derne- ğinde gene sanatçı İnci Tugsavulun üçüncü bebek sergisi açıldı. Türk folklorunu ve tarihini tanıtmak a- macını güden bu bebek sergilerinin ilki 1958 yık Hayranında, ikincisi de 1959 yılı sonunda açılmış, geniş ilgi görmüştü. İlk sergide görülen "Ya- vuz Sultan Selim ve Zembilli Ali E- fendl" kompozisyonu Topkapı Sarayı Müzesi tarafından satın alınmıştı. Bu sergide, genç sanatçının 22 kompo- sizyonu yer almaktadır. Sergide Os- man Gazi'den Atatürk'e kadar olan tarihi devreye ait çeşitli olaylarla il- gili komposizyonlar yer almaktadır. Ayrıca Halk edebiyatında yer almış efsanelerle ilgili çalışmalar da bu- lunmaktadır. Bir müzik ziyafeti Bu yılın en başarılı partilerinden bi- ri, bitirdiğimiz haftanın sonunda- ki cumartesi gecesi Kavakiıderedeki güzel Fransız Büyükelçiliğinde ter- tiplenen müzik ziyafeti oldu. Ziyafe- tin ahçıları genç ve sevimli Fransız viyolonselisti Guy Fallot, aym sıfat- ları taşıyan kemancımız Ayla Erdu- ran ve tecrübeli, mahir piyanist Mit- hat Fenmendiler. Üç ahbap çavuşlar Fransız bestecilerinden parçalar din- lettiler ve bol bol alkış topladılar. Ta- bii oda musikisi, bütün davetlilerin "hobby"si oOdeğildi ama icracılar o kadar tatlıydılar ve öyle tatlı çalı- yorlardı ki herkes kendilerini zevkle dinledi. Tabi bunda, konseri takip e- decek supede içilecek nefis Fransız şaraplarının ve şampanyasının haya- li de birrol oynamadı değil.. Konserin şeref misafiri İsmet 1- nönü ve eşiydi. Zaten Büyükelçi ge- ceyi aşağı yukarı İnönü için tertiple- mişti. Gecenin en zarif hanımı unva- nını ise, bulunduğu her toplantıda olduğu gibi vefalı bayan İnönü aldı. AKİS, 13 MART 1961