13 Mart 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

13 Mart 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

Cilt: XX, Sayı: 350 AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE DERGİSİ 13 MART 1961 YURTTA OLUP BİTENLER Gürsel Mecliste konuşuyor Takdir ile uslanın, yoksaa... Millet Gür ses Bitirdiğimiz haftanın sonlarında başkentte yükselen bir ses, bütün yurda ve bu yurdun iyi niyetli sakin- lerine, perde perde dağılarak sükün, huzur getirdi. Ses, İhtilalin ve Devle- tin başı Cemal Gürsele aitti. Orgene- ral Gürsel, seçimlerin ufukta görün- düğü Şu sırada Geçici İdaresinin tu- tunumun ne olacağını açıkladı. Se- çimlere Türk milleti, hiç bir olağan- üstü tedbire başvurulmaksızın götü- rülecekti ve havanın poyraza çevril- meşine lüzum bırakılmayacaktı. Sa- yısız milli menfaatin bir an önce se- çim yapmakta olduğu İktidar tara- fından görülüyordu ve iyiniyetli ihti- lalciler bu yollarından asla çevrile* meyecekti. Yalnız, Gürsel iki şey is- tiyordu. Kuyruk avına çıkmış olan- lar suyu bulandırmamalıdırlar. Se- çimlerden sonra bu memleketin ka- derine tam selâhiyetle el koyacak politikacılar ise, Allah rızası için "Menderes ekolü"nün talebeleri ol- mamalıdırlar. Kendinden emin insan- ların' tok sesi, fakat kalpleri memle- ketlerinin iyiliği için çarpanların he- yecanı içinde yapılan bu ihtarlar her tarafta müsbet karşılandı ve tatlı a- kisler bıraktı. Bunun sebebi, yüze yüze kuyru- ğuna geldiğimiz bir intikal devresi- nin sonunda idarecileri şaşırtmak i- çin girişilen manevraların birden bire dozunu arttırmış olmasıdır. Sinsi tahrikler, uçurulan balonlar, kışkır- tılan basit hisler, çıkarılan dedikodu- lar ve bir demagoji kampanyası ara açma oyununun muhtemelen -ve in- şallah- son perdesini teşkil etmiştir. Damgalı ve sicilli (oKuyrukların, bu Kuyruk sıfatını milyonlarca iyi ni- yetli vatandaşa da bulaştırmak için sarf ettikleri gayretler bir takım re- kabetler körüklemek, olağanüstü yol- lara kudret sahiplerini itmek. istik- bal üzerine asla tutmayacak ipotek- ler koydurmak gayesini hedef bil- mektedir. Aslında onlara da ve onla- ra kuzeyden İlham gönderenlere de hak vermek lazımdır. Zira bu, onla- rında son şansıdır.. Kurucular Mecli- sinde yükselen gür ses bütün bu ma- nevraların tebessümle o seyredildiğini göstermiş, fakat bugün tebessüm e- denlerin yarın kaşlarını çatabilecek- lerinl, bunu yaparken de olağanüstü tedbirlere hiç lüzum hissetmeyecek- lerini ortaya koymuştur. Bu konuş- madan bir kaç gün evvel yayınlanan Genel Kurmay Başkanının mesajı da Türk Silâhlı Kuvvetlerinin neyi ar- zuladığım ortaya koyduğundan Or- du - Millet iradesinin tecellisine artık hiç bir şey mâni olamayacaktır. Kardeşlik Haftası Fakat Cemal Gürselin teşebbüsü bu- nunla kalmadı. Devlet Başkanı vatandaşları bir araya getirecek ve onlardaki kardeşlik duygularını can- landıracak bir de Kardeşlik Haftası düşündü. Bu hafta, arefe günü Baş- kan Gürselin bir konuşmasıyla açıla- cak ve Şeker Bayramırı da içine ala- caktır. Heyecanlı ve ateşli şair Beh- çet Kemal Çağlar Ankara Radyosun- da iki konuşma yaparak düşünülen haftanın mahiyetini anlattı. Fikir su- dur: Türk milleti kendi arasında kardeşçe yaşamak niyetindedir ve aynı ideallere sahiptir. Siyasi kana- at aykırılığı düşmanlık mânasına gel- mez. Başka başka düşünmek, fakat dost münasebetleri kurmak lüzumlu- Vatandaş kütleleri zümrelere karşı nefret ve düşmanlık hissine iten bir avuç, ama bir avuç tahrikçiye kapılmamalıdır. Haftanın ne netice vereceği tabii meçhuldür. Fikrin biraz çocuğumsu tarafı bulunmadığı da pek söylene- niyetlerle ve asıl hislerle çarptığını göstermesi bakımından herhalde bir fayda verecek, kurulan kendileri- ni kapmak isteyen kurtlara karşı ne de olsa uyaracaktır. Seçimler İlk ziyaret Köşeyi önce bir askeri cip döndü, sonra onu siyah bir Cadillac takip AKİS, 13 MART 1961