12 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

12 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER Ankara Merkez Cezaevinin kapısı Kapısını Kurtoğlu bekliyor ladı. Kurutluoğlu Cemal Sağlamın vekili olarak davalara girdi ve Zza- ferler kazandı. Bu arada C. H. P. İL lere ait siyasi davalar da aldı. İyi bir cezacı olduğu için bilhassa Basın mahkemelerinde büyük başarı sağ- lıyordu. Kurutluoğlunu şöhretin ba- samaklarına iİten basın davaları D. P. nin sayesinde her gün bir parça daha arttı. Daha sonra AKİS'in değişmez mü- dafii olarak bütün AKİS mesullerini meşakkatli bir devirde savundu. oA- KİSin müdafiliğine Cüneyt Arcayü- rekin vekilliğini alarak başladı. Da- ha sonra Metin Tokerin, Yusuf Ziya Ademhanın, Tank Halululun ve Kur- tul Altuğun savunmasını dehşetli ba- sın hakimleri önünde yaptı. 27 Mayıs İhtilâli Sahir Küre lunu bir basın davaları şampiyonu o- larak buldu. Nitekim bir müddet son- ra da Cihat Babanın istifasıyla bo- şalan İhtilal kabinesindeki Basın Ya- ın ve Turizm Bakanlığı Kurutluoğ- luna verildi. Kurutluoğlu 15 Ekim seçimlerine Kırşehir adayı olarak iş- tirak etti. Fakat kazanamadı. Cum- hurbaşkanlığı kontenjanının C.H.P. bölümünden Senatoya üye O seçildi. İnönü Kabinesinde ise Kurutluoğlu- Kumaş ve Konfeksiyonda bol çeşit Yeni KARAMÜRSEL 'de AKİS 170 nu yeni bir bakanlık bekliyordu. Bu Adalet (Bakanlığıydı. . Kurutluoğlu. Basın - Tayan alm kalktı ve hiç yadırgamadan Adalet Bakan- lığına geçti. Zaten Kurutluoğlunun asıl yeri de Adalet Bakanlığıydı. Kurutluoğlu evlidir. Ahmet adın- da bir oğlu vardır. Kurutluoğlular İ- nönünün sokağı Ayten sokakta otur- maktadırlar. Adalet Bakanının en büyük zevki avcılıktır. Av onun için en iyi spordur. Kurutluoğlu böbrekle- rinden mustarip olmasına kı içmeği ihmal etmez. Sigara iptila- sı vardır. Etli olan her yemeği işti- -a ile yer. Tabii kendi vurduğu av hayvanlarının etlerini diğer yemek- lere tercih eder. Kurutluoğlunun en büyük emeli Adalet bakanlığı görevi- ni hiç bir polemiğe konu yapmadan âdil bir şekilde yürütmektir. İçinde bulunduğumuz hafta biter- ken ve rengini büyük ölçüde, işte şah- siyeti bu olan Adalet Bakanının ve- hir Kurutluoğlu, Adalet bakarlığını hiç bir polemiğe konu yapmamak az- minde ısrarlıdır. Sahir Kurutluoğlu, bütün avukatlık hayatında, türlü 1s- rarlara rağmen bir tek, ama bir tek basın davasında müdahil (oolmamış, sadece müdafaa avukatlığı yapmış- tır. Buna rağmen asıl hüküm, elbette ki tatbikatın sonunda verilecektir. Kurutluoğlunun eşi ve oğlu Mütevazi bir aile AKİS, 12 MART 1962