12 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

12 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SİNEMA. D. Niven ve M. Gaynor "Mesut Yıldönümü"nde Evlilik güzel Şeydir! bağlı bir kişidir. O gün de evine erken geliyor. Yıldönümü gününü bütün iç ve dış çevre önemsemektedir. Kayın- peder ile kayınvalide de yemeğe da- vetlidirler. Bu arada Niven'in ortağı da çok zengin, ama dört kocadan bo- sanmış bir kadını -Monigue Van Voo- ren- kendisiyle evlenmeye kandırma yollarını aramaktadır. Az Parisli ve az da hafif meşrep bu zengin kadın i- le geçkin bekâr ortağın serüvenleri, Niven ve Gaynor'lu evliliğe zıt bir Din sağlıyor. Bağnaz Niven'e-bağnazlığı da te- biz karşı anlaşılmaz bir karşı koyuıştan gelmektedir- kayınpeder bir televizyon armağan ediyor. Ziyafetin büyük bir mutluluk içinde bittiği bir anda, Niven, onüç yıldanberi saklı kalmış bir sırrı -küçük ve masumane - açıklıyor. Buna göre, Niven ile Gay- muşlar. Bu açıklama, kayınvalideyi müthiş Kızıyorlar, bağırıp derhal kalkıp gidiyorlar. Niven, boş yere ortalığı yatıştırmaya çalışıyor: Evlenmişler ya, onüç yıldan bu yana da mutluluk içinde yaşıyorlar ya, önemli, olan bu değil midir? Kimse- ye dinletemiyor... Üstelik (çocukları da huzursuzlaşıyorlar. Ana ve baba sebepsiz otartışmalara girişiyorlar, yok yere birbirlerini hırpalıyorlar. E- 34 vin tadı tuzu kalmıyor. Niven, hırsını televizyonu kırmakla almaya kalkışı- yor. Yine de yatışmıyor. O zaman bü- tün bağları koparmaya kararlı, ev- den çıkıp gidiyor. "Aşk, aşk! Sen herşeye kaadirsin!" Bu, oyunun aşağı yukarı birinci per- desidir. İkinci perde O kırgınlığın önlenmesi ve araya başka başka es- prilerin katıştırılmasıyla daha da renklendirilmeye çalışılacaktır. Ana ve baba bunun gerçekte bir suç olmadığını, çocuklarının mutlulu- gunu böyle sudan bir sebeple boz- manın yersizliğini anlıyorlar ve dö- nüyorlar. Fakat iş işten Niven, ortalıklarda yoktur. işe karışıp, Niven'i şehirde kıyı bu- cak aramaya çıkıyor. Üçüncü ve son perde ise, iki per- de boyunca atılan düğümlerin çözül- mesi ve "son"un tatlıya bağlanması üzerine kurulmuştur. Niven evine dö- nüyor, fakat karısı inatla, bunca ma- nasızlığa ayak diriyor ve o da koca- sının dönmesiyle gitmeye kalkışıyor, Bereket, yeni ve üçüncü çocuğun gel- mesi haberiyle bu kararından cayıyor ve kalıyor. Yuvanın mutluluğu artık yine eskisi gibi devam edecektir. Rejisör Miller, oyun ve senaryo yazarları Joseph Fields ve Jerome Chodorov'un bu bir çeşit evliliğe öv- üsünü, filminde dallandırıp budak- landırıyor. Bunun için de gerekli olan fantezi havası, "Mesut Yıldönümü" nde bol bol bulunabiliyor. Sinema olarak Miller, filminin tiyatro "kokmaması" için elinden geleni yapıyor. o Sürekli bir hareket halinde olan kamerasını ola- yın içine kadar götürüyor. Bir üçün- cü, dördüncü kişi niteliğine vardırı- seyirciye yor. "Mesut Yıldönümü" bu yıl gö- rülenler içinde iyi sayılan komedi filmlerindendir. AKİS, 12 MART 1962