12 Mart 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

12 Mart 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

KADIN Moda Gençkız gözüyle Gençkızın giyimi, hayatında rol oy- nıyacak kadar önemli o olabilir. Çünkü gençkız, giyimiyle (o etrafında lir tesir bırakır ve kendisi de bu te- sirin altındadır. Giyimi, gençkızın ki- şiliğinin olgunlaşmasında bile rol oy- nıyacaktır. Annelerle gençkızlar, hat- ta küçük gençkızlar arasında giyim, çoğu zaman ilk anlaşmazlık vesilesi- dir. Gençkızlığa yönelirken çocuklar ekseri daha büyük gençkızların etki- si altında kalırlar. Gerek hal ve ha- reketleriyle, gerekse giyimleri o ve meraklarile mahallenin en göze çar- pan, bazen en acayip, fakat en mo- dern saydıkları kızını taklide heves- nin tavsiye ettiği veya (kendilerini tatbike mecbur bıraktığı klasik o gi- yim sekli, gençkızlar için gülünç bir eski zaman modasıdır. Annelerin bu bakımdan piyasayı tutan gençlik mo- dasından haberdar, olmaları şarttır. Böylece, hem çocuğun itimadını ka- zanırlar, hem de kolaylıkla iyi bir gi- yim metodunu onlara aşılamış olur- lar. Twist havası Gençkızlarda oObu yıl twist modası hâkimdir. Bu, dansı kolaylaştıran bir rahat kıyafettir ama, dansla hiç ilgisi olmayanlar da çoktan bunu be- nimsemişlerdir. Twist modasına en uygun kıyafet, etek üstüne (düşen rahat ve bol bir sveterle, pli kaşeler- le zenginlik kazanan düz bir etektir. Gençkız uzun zincir kolyesini bazen boynuna dolamakta, bazen aynı zin- cirle gevşek bir şekilde belini bağ- layıp, belini göstermektedir. o Twist Twist modası "Benimle oynar mısın?" 28 kıyafetiyle kare burunlu ve oldukça kısa topuklu ayakkabı modadır. To- puklar tahtadan veya değişik madde- lerden yapılmaktadır. Gençkızlar umumi moda hatları- na tâbi olmakla beraber, bu yıl ken- dilerine has bazı yenilikler yapmak- tan zevk duyacaklardır. Onlar anne- leri, hatta ablaları gibi giyinmekten hoşlanmazlar. Onları yenilik istekle- rinde rahat bırakmak, fakat acayip- likleri önlemek lâzımdır. Bu yıl genç- kızlarda yelek çok tutunacaktır. Ha- fif bir kloş eteğin üzerine aynı ku- maştan yapılmış uzun kollu bir ye- lek, gençkıza şık bir sokak kıyafeti kazandıracaktı?. Bu yeleklerin önü çoğu zaman birbirine kavuşmamakta ve bir zincirle birbirine raptedilmek- tedir. Kravatlı bluzlar, yandan cepli etekler, vücuda yakın tok kumaşlar- dan yapılmış balerolar, pliseli kruva- ze açık yakalar, bir fiyonkla süslü yuvarlak dekolteler, eteğin üstüne düşürülen ve aynı zamanda bir ce- ket gibi sokakta giyilebilen kı- sa kollu marinyer bluzlar çok re- vaçtadır. , Genç kızın mantosu ha- lıdır. Ona giyimde cesaret, fakat ay- nı zamanda bilgi lâzımdır. Dekorasyon Modem resmin kullanılışı İnce yapık, gri elbiseli, orta boylu adam, salonu dolduran dinleyici- leri selâmladı ve elindeki kâğıtlara bakarak konuşmaya başladı: "— Moda giyimde, eğlencede na- sıl kendisini gösterirse, aynı şekilde ev dekorasyonunda da etkisini gös- terir. Allahtan, ev dekorasyonunda moda, kadın kıyafetlerinde, rock and roll veya twist dansında olduğu gibi çabuk değişmemektedir. Yoksa çok pahalıya mal olurdu. Dekorasyonda moda çok daha ağır bir tempo ile de- gişmektedir. Resim, işte bu dekoras- yonda, bugün belki her zamandan ö- nemli bir rol oynamaktadır. Resim e- vin diğer eşyalarına uymalı, aykırı kalmamalıdır," Gri elbiseli adam elindeki kâ- ğıtlara Odikkatle eğildi. Biraz son- ra gösterilecek (o projeksiyon hazırlı- ğı olarak perdeler (o kapatılmış, oda karartılmıştı. Olay bitirdiğimiz haftanın içinde birgün, Türk - Ame- rikan Kadınları Kültür Derneği Baş- kanı Beraet Rendanın evinde geçi- yordu. Ressam Cemil Eren, üyelere o gün ev dekorasyonunda resmin kullanılışım anlatan bir Oko- nuşma yapıyordu. Cemil Eren özel- AKİS, 16 MART 1962