2 Nisan 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

2 Nisan 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

AKIS Haftalık Aktüalite Mecmuası Yıl: 8, Cilt : XXIII, Sayı: 405 Yazı İşleri: Rüzgârlı Sokak No: 16 Tel : 118992 P. K. 5862 Ankara İdar Rüzgarlı Sokak No: üzgarlı Matbaa Tel: 10 61 96 Başyazar Metin Toker AKİS Neşriyat Lıd. Şirketi adma imtiyaz sahibi ve Müessese Müdürü, Mübin TOKER Yazı İşlerini filen idare eden Mesul Yazıişleri Müdürü Kurtul ALTUĞ Karikatür: TURHAN Fotoğraf : Hüseyin EZER Associated Press Türk Haberler Ajansı Klişe : Doğan Klişe Bu Mecmua Basın Ahlak yas sına uymayı taahhüt etmiştir. Abone şartları: 3 aylık (12 nüsha) : 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) : 20.00 lira (52 nüsha) 40.00 lira İlan şartla: : :201 3 renkli ar kapak 1500 TL. n işleri : 106196 Basıldı er: Milli Eğitim Basımevi FİYATI : 1 LİRA Basıldığı tarih : 1-4-1932 Kapak Resmimiz Niyazi Akı İstanbul valisi Kendi Sevgili AKİS Okuyucular. Aramızda Yunan gazetelerinde Tokerin Başbakan Karamanlis ile resmi İçinde yaşadığımız asır, hiç şüphesiz sürat asrıdır. “İnsanoğlu, kuş misa- li" sözünün bundan uzun yıllar önce nasıl söylenmiş olduğuna şaşma - mak imkânı yoktur. Zira insanoğlu, aslında, gerçek manasıyla uçmaya - başladıktan sonra bu vasfı kazanmıştır. Şimdi, en uzak diyarlardan kalkı- lıyor, kısalmış mesafeler en çok yirmi idört saat içinde katedilerek başka memleketler, başka insanlar görülüyor, onlara ait her şey öğreniliyor ve dönülüyor. Nerede kaldı, "komşu kanısı" bölgeler... Geçen hafta ile bu hafta arasında Başyazarımız Metin Toker Yunanis- tana gitti ve geldi. Bu, içinde yaşadığımız asrın sıfatına layık bir iİnceleme gezisi oldu. Metin Toker Atinada Yunan Başbakanı Karamanlis tarafın- dan kabul edildi, Dışişleri Bakanı Averof, Koordinasyon Bakanı Papaligu- ras, Başbakanın Ekonomi Müşaviri Gustis, Yunan Bankası Genel Müdürü Prof. Zolotas, Muhalefet Lideri Papandreu, Venizelos, Markezinis, Yuna- nistanın eski Ankara Büyük Elçisi ve memlek etinin en değerli iktisatçı- larından -aynı zamanda en büyük beş zengininden biri- Pesmazoğlu ile gö- rüştü, gazetecilerle temas etti. Bu arada, Türkiye Büyük Elçiliğinde hazır- lanımş notlar üzerinde çalıştı, Büyük Elçi Adnan Kural ve arkadaşları T kendisine çok kıym Bankasında, son etli yardımlarda bulundular. Metin Tokere Yunan derece güzel hazırlanmış bir projeksiyon seansında memleketin son on senede kaydettiği ekonomik gelişme hakkında bilgi rildi. Yunan radyo settiler, fotoğraflar yayınladılar. su ve Yunan gazeteleri bu ziyaretten uzun uzun bah- Metin Toker, tanımaya çalıştığı Yunanistanı bugünkü durumuyla siz- lere önümüzdeki sayıda anlatacaktır. Bizim için kıymetli bir misal teşkil eden bu memleketin hali, hiç şüphesiz Türkiyede herkes tarafından hem büyük bir alâka, hem de dikkatle okunacaktır. Gelecek hafta Gzllmdi ei ki, buna “ibret” kelimesini de eklemek faz- la olmayacaktır Saygılarımızla