2 Nisan 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

2 Nisan 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

SİNEMA Vahşi Çiçek" ikinci filmidir. Joseph Stefano'nun senaryosu, yalnız bir ka- dınla bir erkeğin yanısıra çocuklarının ve çevrelerinin hikâyelerini de buna paralel anlatma çabasındadır. İlk ba- kışta hikâyenin çarpıcı, ya da etkile- yici bir yanı yokmuş gibi görünmek- tedir. Aslında senaryocu ile rejisör de işi gürültüye getirmek istemeyen pir tutumu sürdürmekte sinden rahatlıkla gelmektedirler. Rose Bianco'nun -Sophia Loren- kocasını gangsterler öldürüyorlar ve çiftliğine yerleştiriyorlar. Rose, yaşama serüve- nini bütünleme yolunda küçük el işle- Çuinn- ile tanışıyor. Frank'in de ka- -1S1 ölmüş ve yalnız kalmıştır. Evlen- me çağına gelmiş kızıyla birlikte otu- ran Frank, Rose'a tutuluyor ve bek- lenmedik bir anda evlenme teklifinde bulunuyor, Rose da kabul ediyor. Konunun buraya kadar olanında, hikâye biteviyelikte sürdürülmüştür. Ancak kişiler ve çevre tanıtılmakta ve bununla yetinilmektedir. Bundan sonrasında ise, bölünmeler o başlaya- kişiliklerinin açıklanmasıyla sonuçta ortaya çıkan uç noktalar, çeşitli ayırımları sağla- yacaktır. Rose ile Frank'in evlenme- lerine karşı ilk direnme, Frank'in kı- rı Mary'den -Ina Balin- geliyor. Ba- basına karşı saplantı derecesinde bir tutkuyla bağlı Mary, Frank'i bırak- maktansa nişanlısıyla evlenmemeyi, yâni kendi bağımsızlığını seçmemeyi tercih ediyor. İkinci bir engel de Ro- se'un küçük oğlu Ralphie'dir. Oğlan, babasının ölümüne sebep olarak an- nesini görmektedir. İki çocuğun sap- lantıları, evlenmeyi bir süre için dur- duruyor. Ama sonuç, beklendiği gibi- dir. Engeller ortadan kaldırılıyor, sap- lantılar yeniliyor ve iki "dul" biribir- lerine kavuşuyorlar. Rejisör Martin Ritt, "The Black Orchid - Vahşi Çiçek"te konuya yara- şır bir sinema dili kullanıyor. Elinde vardır. Loren, şaşılacak bir ustalıkla Rose Bianco'yu bütün ayırımlarıyla vermesini biliyor. Ouinn ise filmin tek güçlü oyuncusudur. Loren ile ikili sahnelerde karşısındaki oyuncunun oyun hakkına saygı duymaktadır. "Vahşi Çiçek", Kazan'ın "İhtiras Tranvayı" , başlayan, Mann'in "Döğme Cukor'un "Vahşi Aşk'ı ve imei nin "O Kadın"ı ile de- vam eden bir yeni zincirin halkaların - dandır. Bu, Amerikan toplumunda bir 34 türlü (oOAmerikanlaşamamış, o ulusal bağlarını, geleneklerini koparıp ata- mamış bir azınlığın, İtalyan asıllı ye- ni dünyalıların hikâyelerini anlatan bir türdür. n Ritt, bu azınlıktan kişile- rin serüvenlerini "Vahşi (oÇiçek"inde bütün ' davranışlarıyla derinine ine- rek Verememektedir. Sebebi de, her- şeyden önce Amerikalı olmasındadır- Ne İtalyanları, ne de Yeni Dünyalı azınlıkları tanımaktadır. Bu, filmin bütününde kendini büsbütün belli eden bir unsurdur.

Bu sayıdan diğer sayfalar: