7 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

7 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

Kör bir Hükümet a ei "Açların Yürüyü- " adı verilen ürkütücü gös- — altında, polis, zerrece şüp he yok, şunun veya bunun par- mağını bulacaktır. İşe bir tah- rikin kanşmuş olduğu muhale-, kaktır. Sele gösteriden sonra bir takim Anna Pauker bozun- tularının giriştikleri ve aslında bir siyasi yatırım, olmak isteyen kışkırima o gayretleri- o hâdisenin sadece Hükümet değil, topye- de nasıl istismar edileceğini ha- ber vermektedir. O, ayrı taraf. Ama, eğer Yürüyüşe asil se- bebiyet verenler yakalanmak is- teniliyorsa, işte, parmağımızı u- zatıyoruz ve gösteriyoruz: E- min Paksüt, Cavit Oral o Fethi Çelikbaş ve şürekâsı! Su efen- diler, 1 'Marttan bu yana, bizzat Başbakanın başlaması o za- ruretini defalarla anlattığa, başlayacağım millete 'defa- larla haber verdiği devlet yap- rımlarmın niçin o başlamadığının hesabını o vermekle mükelleftir- ler. Hani, Tarım Reformu, Cavit Oral ? Nerede, İktisadi Devlet Teşekküllerinin yatırımları, Fethi Çelikbaş ? Niçin gazete- ler, ihale ilanlarıyla dolup taş- mıyor, Emin Paksüt ? Bir o Ba- kan, mensup olduğu hükümeti sabote etmek istese ancak bu e- şi gibi hareket eder.. Biri, bi dosya karıştırıyor ve lâf, laf, laf ediyor. Üçüncüsü, kimin menfaatini o koruması o gerekti- gini o halâ kararlaştıramamış halde, hiç bir ciddi işe el oat- mıyor. Türkiyenin meselesinin, ikti- sadi hayatı açmak olduğu artık öylesine aşikârdır ki bunu o ha- trlamanın dahi oObir marifeti sanki emi mekanizması- nın mükemmel dökülmüş çark- açlar yürüyor! marifet gösterir. ketler ise, ekiple idare edilir. - Paksütün şahane Mercedes 300'ü Keyifler gıcır! GU Çelikbaş sevdiği işi yapıyor: konuşuyor! Yatırımsız Yatırım Bakanı Oral ve bir dostu! iç bade, güzel sev...