7 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

7 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

SAN Haberler Devlet resim ve heykel sergisi X XIII. Devlet Resim ve Heykel Ser- gisi, bu yıl Ankara Arkeoloji Mü- zesinden açıldı. Sergiye katılan re- simler arasında, Adnan Çökerin tab- losu birinciliği, Reşat Atalıkınki Ode ikinciliği kazandı. Heykel armağan larında da birincilik Kuzgun Acara ikincilik Sadi Özişe verilmişti. Bu yıl Devlet Resim ve Heykel Sergisine 152 ressam 295 tabloyla katılmış- 14 heykelci de 26 heykelle lardır. Erenin sergisi Genç ressam Cemil Eren bu yıl eser- lerini Alman Kütüphanesinde sergi ledi. Sergi, geride bıraktığımız haf- tanın sonunda, cuma günü açıldı. A- çılışta Ankaradaki bellibaşlı sanatlı ların hemen hepsi vardı. 11 Mayısa kadar açık kalacak Oo- lan sergide Cemil Erenin basardı e- serleri vardır. İlgiyle izlenecek, para- sı olanların da satınalalbilecekleri e- de.. Veysel (o Öngören, geride bıraktığımız hafta Sanatsevenler Klübünde şiir- le ilgili bir konferans verdi. oKonfe- ranstan birkaç gün sonra genç ozan- lardan Oben Güney, M. Sunullah Arı- — Âbi, Öngörenin konferansına gitmiş miydin?" "—Gittim ama, ben gittiğimde konferans biteli iki saat olmuştu." Oben Güney hayıflanarak başım salladı : — Ben de gitmek istiyordum a- A T ma, gidemedim. Ne dediğini merak e- diyordum da.. Arısoy, Güneyi onayladı : "— Tabu, Veysel demesine demiş- tir bir şeyler, ama dinliyenlerin anlı- yabildiğini hiç sanmıyorum. Veysel öngörenin konuştuklarının 10'unu anlayabilen parmakla gös- terilecek kadar azdır Haber dili Türk Dili Kurumu Tanıtma Kolu gazetelerin haber dilini tarama ça- lışmalarının ilk sonuçlarını almıştır. 15.3.1962 tarihinden tarihine oOkadarki Dün- ya, Ulus, Son Havadis, Yeni İs- tanbul gazetelerinden 1871 haber ta- ranmıştır. Bunlardan Dünya, gazete- sinden 122, Ulus gazetesinden 118, Son Havadis gazetesinden 235, Yeni İstanbul gazetesinden 168 yabancı ke- lime derlenmiştir. Bunların türkçe karşılıkları gösterilerek ilgili gazete- lere gönderilmiştir. Taranan 1871 ha- berde kullanılan türkçe kelimelerin gazetelere göre yüzde oranı da şöy- ledir: Dünya gazetesinde Ulus gazetesinde 9 48,7 Son. H dis gazetesinde 35, Yeni İstanbul gazetesinde & ? Türk Dil kurla haberlerinde a- rı dile en çok yer veren Dünya gaze- tesiyle, programlarında türkçeye ö- zen gösteren Ankara Radyosuna gös- terilen bu ilgi ve özenden ötürü bi- rer teşekkür mektubu o gönderilmiş- r. a a Kolejliler Bayramı Ankara Maarif Kolejlerinin ol. Kolejliler Bayramı çeşitli göste- rilerle kutlandı. Kız Kolejinde sayı- Türk Dil Kurumu Genel Merkezi Çalışan bir kurum AKİS, 7 MAYIS 1962 lamıyacak kadar çok resmi bir ara- ya getiren bir resim sergisi, bir aile- leri sergisi açıldı. £ Öğrencilerin bir yıllık çalışma ürünleri olan resimler- den bazıları gerçekten umut o verici görünmektedir. İlkokul O öğrencileri- nin gösterileri, beden eğitimi gösteri- leri, geleneksel yemek, bayramın ay- rı ayrı özelliklerini teşkil etti. o Ko- lejliler Derneğinin Başkam Şan ö- zalp ile genç çapkın ozan Volkan Vu- ral programın düzeninde gitmesi içi- epeyce ter döktüler.