7 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

7 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

CEMİYET Tahtakılıç kendine has bir hayret nidası çıkardı ve cevap verdi: "— Vallahi bilmem, bana ait ha- berleri en son ben duyarım, ihracım da öyle oldu, biliyorsunuz..." * Basın-Yayın OoBakanı Kâmuran Ev- liyaoğlu Mecliste Hükümete ay- rlan koltuklardan kalkarak başım önüne eğip, Y. T. P. sıralarına doğ- ru yürüyordu. Bakanın yürürken ba- şını devamlı sallaması bir gazeteci- nin dikkatini çekti ve: "— Bu neden, durmadan başını sallıyor?" dedi. Nimet Arcık, soruya cevap verdi: "— Gazeteciler kendisini iyi nisan- layamasınlar diye,." * Yassıada Oduruşmalarının en metin "Sanık Yakını" Sevniç Aygün, son Kayseri ziyaretinden üzüntülü döndü. Esi, İstanbullun son -ve zora- ki- Belediye Başkam Kemal Aygün, hasta. Hasta değil, hastalık deposu. Çekerden ülsere, kadar, her şey var.. Kemal Aygün Hastalık deposu İşsiz vatandaşlardan bir kısmı yürü- yüşe geçmek üzere Rüzgârlı So- kakta hazırlanıyorlardı. Bir ara kalabalığa (o birisi karıştı ve hazırlık yapan işçiye sordu: — Yalınayak yürüyecekmissiniz, doğru mu?" İşçi güldü: " —Farketmez, zaten çoğumuzun ayakkabısı yok.." * Mecliste bir akçalı kanun müzake- resi devam ediyordu. Salonda ço- gunluk kalmamıştı. Bu sırada Coş- kun Kırca ve dört arkadaşı çoğunlu- gun kalmadığını bildirip, Oo yoklama yapılması için bir takrir verdiler. İç tüzük hükümlerine göre, (Başkanlık divanının bu takrire uyup yoklama yapması gerekiyordu. Yoklama baş- ladı. Aynı anda A. P. sıralarından bir ses yükseldi: "— Kırca nihayet bir takririni ka- bul ettirebildi..." AKİS, I MAYIS 1962