7 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

7 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

CEM İnsanların, bedavadan nasıl düşman kazandıklarını M. B. K. nin eski üyeleri, şahıslarında, acı tecrübelerle öğreniyorlar. İhtilâlin temsilcileri, bu çeşit şahsi düşmanlık gösterileri- nin en şiddetli ve insafsızına bitirdi- gimiz haftanın içinde, o ziyadesiyle meşhur Sefa Kılıçoğlunun Yeni Sa- bahında maruz kaldılar. Bu öyle bir hücum oldu ki, en tarafsız bir vatan- daş bile yüreğinde eziklik hissetmek- ten kendini alamadı ve haklı bir iğ- renme hissiyle "Yok, bu kadarı da ol- maz!" diye mırıldandı. Ya birde, bu davranışın altındaki daha küçük, daha basit, daha zaval- lı sebep bilinse.. Efendim, eski İk- tidarın devrilmesiyle beraber bizim o Bası- nın, elindeki gazeteyi, elindeki sütunu "ide- çin âlet diye nan, övmelerini Sövmelerini de na göre ayarlayan belirli -ve o mahdut- tipleri tabii (ohemen ihtilâlcilerin etrafını sardı. Kiminin şansı yaver gitti,- kiminin şansı ters. Bu (o Sefa Kılıçlıoğlu " İstanbul- d cadı. Ama ihtilalci- ler, Menderesin bu tipik oideal arka- daşına hiç yüz ver- mediler Hatta Çankaya Köşkündeki bir kokteylde, meşhur hadise cereyan etti: İhtilâlciler, kendini Hürriyet Kahramanı diye satmaya (kalkışan fütursuzu, yanlarından kovdular. unut- madı. Unutmadı ve bekledi Şimdi, vaktin geldiğine kani ola- rak -bu, vaktin geldiğine kani olan- lar da bu sıralarda bir çoğaldı, bir çoğaldı ki..- intikam alıyor! Tabii, aklı sıra.. Zira, aklı Olsa Yeni Sabahta San överdi! AmabuM. B K. cılar dostlarından yana talihsiz, düşmanlarından ya- AKİS, 7 MAYIS 1962 İYET na talihsiz.. "Şansı yaver giderler"- den çekiyorlar, "şansı yaver gitme- mişler "den.. Zira, içlerinden bir ço- gunun başı "dost toplantıları"nda yendi de.. Ankarada, bir salon,. Salonun sahibi, bir XX. Asır Madam Re- camier'si. Salonda koltuklar. Kol- tuklarda, kısacık bir süre önce alınıp götürülmüş eski devir büyüklerinin, ya da eşlerinin sıcaklıkları. Zaten XX. Asır Madam Recamier'si, bu eş- lerin zerafetlerini, güzelliklerini, oşu baloda giydikleri elbiselerle şu toplan- Kılıçlıoğlu Menderes ve Erimle birlikte Benzeyenler buluşurlar tıdaki kıyafetlerinin şıklığını ve ko- calarının yakışıklılığım, zekâsını gök- lere çıkarmasıyla tanınmıştır. Şimdi o koltuklarda, iki büyük şehir sosye- tesinin göz alıcı tazeleri. Hele bir tanesi, askeri uçakla İstanbuldan cel- bedilmiş. Şeref misafiri, çocuk mesa- besinde biri. Eline, viski kadehi tu- tuşturulmuş. Biri bitmeden, öteki su- nuluyor. Hem de, . kimler tarafın dan?.. Aman yarabbi, çocuğun her bir keramet gibi alkışlanıyor. — Ne güzel konuşuyorsunuz!" — Aman, ne jest!" — Ah, sizi niçin daha önce kes- sözü fedemedik.. " İZİ, bu. memleketin başına Allah göhderi. Her taraftan, fikir yağıyor. "Za- vallı omemleket", "Sosyal adalet", "Statükoya ölüm", "Hamle yapınız." Viskiler tesir edince, biraz daha sami- mi talepler: '— Acaba, bizi şuraya tayin ede- mez misiniz ?" Bu caka içinde, red kimin haddi- ne? Zaten üstad coşmuş. Yumruğunu vuruyor. Küçük dağlan kendisi ya- ratmıştır. Ya, büyüklerini? Her hal- de, onları da gür kaşlı ağabeyi! Sonra bunlar gitti, ama o koltuk- lar aynı grubun bir ikinci partisi ta- rafından dolduruldu. Şimdi, onlar ma- ceraya itiliyor. '-O koltuklar bir, iktidar Kii iki! Mübarekler, boş mu kalır hiç? Amerikada, tam 33 tane zenci mil- yoner var. Tabii, dolar hesabıyla milyoner! Amerikan zencilerinin meş- hur aylık dergisi Ebony, bunların isimlerini açıkladı, içlerinden sâdece bir tanesi, eğlence Oâlemine omen- sup. n zengin yüz Amerikan zencisi arasında, beş tanesi eğlence âlemin- den: Şarkım Maria Anderson, Harry Belafonte, Johnny Mathi ne ve komedyen Eddie "Rochester" Anderson. Dergiye göre, milyoner o- an Mathis. En zengin Amerikan zencisine ge- mce o, Atlantalı bir sigortacı: Nor- s B. Herndon. En zengin yüz zenci arasında 24 dişçi ve doktor, 18 sigor- tacı, 14 emlakçı var. Listedeki spor- cular eski obeyzibolcu Jackle Robin- son ile Dünya Ağır siklet boks şam- piyonu Floyd Patterson. Ama onların forvetleri, milyon- dolardan aşağı. Ebony'nin tefsiri: "18 milyonluk bir - camiada daha fazla milyonerin bulunmaması hayret ei Ama, mevcut maniler bir göz önüne geti- rilirse, asıl hayret Rİ olan bu kadar milyonerin mevcudiyeti.." Mayıs geldiğinden beri Ankaranın eğlence yerleri kapanma, İstan- bul' yazlıklarınınki açılma hazırlığı içinde. İstanbulun gözde yeri, gene Moda Klübü olacağa benzer Ankaranınkine gelince. O hep, Gar Gazinosunun güzel bahçesi! * Ahmet Tahtakılıça, bir gazeteci yak- laşarak hafif bir sesle sordu: "—bBeyefendi, Yeni Millet Par- tisini kuracağınız söyleniyor, doğru mu?" 29