7 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

7 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

KADIN Moda Klâsik giyime doğru Moda her yıl değişir. tabii erkekler, Kadın lar ve gözlerinden kaçmıyan birşey, artık kadınların o kendilerini körükörüne takip etmedikleridir. Bu- günün kadım, kendisini elbiseleri için- de rahat hissetmek istemektedir. E- konomik problemler, kadının zama- nım değerlendirmeğe çalışması, onu çabuk demode olmıyan, çabuk bıkıl- mayan kıyafetler seçmeye götürme iç- tedir. . İşte bu tarz giyimin baş tacı, tayyörlerdir. Bugünün tayyörü odü- nün tayyöründen değişiktir. O artık yumuşak hatlı, çok kadın vâri bir kıyafet olmuştur. Bu mevsim parlak şantuglardan, o sadakor tipi kumaş- lardan, gevşek dokumak ipekle karı- şık ketenlerden yapılan yaz tayyör- leri, tek e kadının kendisini her yere meye hazır hissetmesini Bağlıyacak ehil sade, fakat abiye 7 MAYIS 1962 AKİS, biçimlerde yapılmaktadır. Bu yıl, ince kumaşlarla astarlan- mış emprime şifon tayyörler (o bile vardır ve "fantezi, kumaşa sade bi- çim" prensibi klâsik moda ite bera- ber kadın giyimine hâkim olmakta- dır. Ankara Büyüyen çocuk. Hacettepe Hastahanesi Gönüllüleri ile Türk - Amerikan Kadınları Kültür Derneğinin beraber tertiple- dikleri "Çocuğun Ruhi Gelişmesi" ko- nulu seri konferansın sonuncusu, ge- ride bıraktığımız haftanın o başında Hacettepe Hastahanesinin konferans salonunda verildi. Çocuk psikiyatrı Dr. Muallâ Öztürk bu son konuşma- sında çocuğun okul çağı ile bulüğ çağım ele almıştı Konuyu ilgi çekici bulan pek çok anne, konferans salonunu, erken sa- atlerden itibaren doldurmuş bulunu- yordu. 1962 modası Nasıl, o beğendiniz mi? Çocuğun okul çağı, 6 ile 12-13 yaş- ları araşma rastlayan devredir. Bu devrede çocuk, enerjisini artık müs- harcama imkânına ka- İlk sosyal hayatını yaşa- ması da bu devreye tesadüf eder. Ço- cuk aile çevresinden okul çevresine geçerken dar bir çevreden geniş bir çevreye girmiş olur ve ailesi il, mü- nasebetleri ne kadar iyi olursa olsun, çocuk aile çevresinin tansiyonundan kurtulmuş, âdeta ferahlamıştır. oFa- kat okul çevresine girer girmez ora- da bazı müşküllerin kendisini bekle- diğini görecek ve gene aileden anla- yış ve yardım bekleyecektir. (o Okul çevresinde ailenin müsamahasını bu- lamayacak, bazen engellemelerle kar- şılaşacaktır. (o Okul çevresinde, aile çevresine nispeten, haliyle ihmal e- dilecek, bazen de kapasitesini istekler karşısında kalacaktır. le, çocuğun bu yeni duruma intibak edebilmesinin Oo sağlanmasıdır. Çocuk, kişiliğini kaybetme endi- şesine (o kapılmadan, arkadaşlarıyla anlaşarak grubun bir parçası olabi- liyorsa intibak edebiliyor demektir. Bu, yavaş yavaş da olabilir. Çocu- gun yaşına bakarak birden mutlak bir intibak beklenemez. İntibak e- demeyen çocuk bazen münzevi olur, yani yalnız kalır, arkadaşlarından kaçar. Bazen "bir oyun bozan"dır, bazen de bir "yalancı lider" pozu ta- kınır. "Yalancı lider", kendi istekle- 27