14 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

14 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Moda Çocuk konfeksiyonu Olgunlaşma Enstitüsünün çok ucuz konfeksiyon Oo defilesinden sonra Ankaralılar, o bitirdiğimiz o haftanın başında, Bulvar, Palasta, başka- bir ucuz konfeksiyon defilesi daha sey- rettiler. Bu, bir ev kadınının, Nermin Taylanın Namık Kemal İlkokulu O- kul-Aile' Birliği yararına hazırladığı başarılı o çocuk konfeksiyon defilesi idi. Büyük bir ihtiyaca cevap verdi- ğinden gerçek- bir ilgi ile karşılandı. Çocuğu terziye götürmek, çocuğa prova yapmak hem güçtür, hem, de lüzumsuz bir zaman kaybıdır. Fakat ne çare ki, memleketimizdeki konfeksiyonu ya çok zevksiz, ya da çok pahalıdır. İşte, nın defilesinin özelliği de, ile şıklığı birleştirebilmiş olmasıdır. Defileden önce kısa bir konuşma ya- pan Nermin Tayla, modellerini oda- ha çok yıkanabilir, pratik, ucuz fa- kat solmaz, dayanıklı okumaşlardan Seçtiğini söyledi. Çocuk için güzel gi- yim, herşeyden evvel, pratik demektir. Çocuk çabuk. kirletir. Çocuk giyiminde ekonomi de, edileceği gibi, çok önemlidir. ekonomi deyince akla ucuz, fakat kö- tü kumaş gelmemelidir. Büyükler, kötü kaliteli bir kumaşı belki iyi gösterebilirler, fakat kötü bir kumaş bir çocuğun üzerinde derhal kendisi- ni belli edecek, çabuk solup, yırtılıp, yok olacaktır. Biçimin de ekonomi ile yakın ilgi- si vardır. Çocukla beraber büyüyen biçimler aileler (oiçin gerçekten fay- dalıdır. Bel yeri belli olmıyan, vücu- da oturmayan rahat elbiselerin bu gruba girdiği muhakkaktır. başka hem pratiklik, hem ekonomi, hem de bunlarla beraber - yürüyen "zevk" faktörünü birleştirebilmek için çocuğun kıyafetlerini ikiye ayır- mak şarttır. Oyun kıyafeti ve gez- me ziyaret kıyafeti. Çocuğa oyunda eski süslü elbiselerini giydirmek ka- dar büyük hata düşünülemez. Bu ha- reket, çocuğun kişiliği üzerinde bile rol oynıyabilir. Çocuk, oyun için ha- zırlanmamış kıyafetleri içinde bece- riksiz, sakar, hantal hareketli olur, komplekslere kapılabilir. Çocuğa, o- yun için sağlam, düz, çabuk temizle- nir, fakat şık kıyafetler- seçmek la- simdir. AKİS, 14 MAYIS 1962 Çocuk elbiseleri Model : 1962 Nermin Tayla, defilesinde, etek veya patalon üzerine düşen bol, ra- hat bahçe bluzlarının, bahçe önlük- lerinin çok güzel numunelerini ver- di. Bunlar çoğu zaman aplike tiflerle de süslenmişti, ama leri kolay yıkanma, kolay ütü, rahat giyimdi. o Çocukların mütemadiyen, rahat bahçe ve oyun kıyafetleri için- de dolaşmaları da elbette ki mahzur- ludur. Bir çocuk, kız olsun erkek ol- sun, küçük yaştan, giyimli dolaşma- sını, yerine göre kravat takıp, eldi- ven taşımasını öğrenmelidir. min çocuğun ruh gelişmesinde rol oynadığım anneler çok iyi bilir- ler. Nermin Tayla, süslü çocuk elbise- lerini bir anne gözüyle ele alıp hazır- ladığını söylüyordu. Kumaşlar ge- ne yıkanabilir kumaşlardandı, fakat ipek gibi poplinler, ince, zarif, düz renk ketenler muhakkak ki ipekten çok daha güzel duruyordu. Nermin Tayla bu elbiseleri de bir anne sev- gisiyle, hafif elişleriyle, nervürlerle süslemişti. (Kiz çocukların modası aynen annelerinkini takip ediyordu: Düşük bel, yüksek bel, yerinde bel çuval biçimi, hepsi mevcuttu Bu yıl, modanın tek kaidesi kıgtırmak"tır. Bu prensip, çocuklar için de aynıdır. Nermin Tayla butik usülü konfeksiyon yapacak, yâni da- ima hazır elbiseler bulundurarak bunları istiyenlere kısa zaman için- de bedene göre hazırlıyacaktır. Ankara Kadınlık Geride bıraktığımız haftanı» içinda Ankarada bir kadın derneği pek çok sayıda erkeğin takdirini kazan- di ve onların eski bir hasretini, ka- dınların köşelerinde oturup hanım hanımcık el işleri oyaptıkları devrin hasretini söndürmelerine vesile oldu. Bir erkek, eline, artan kumaş parça- larından yapılmış bir yastık almıştı ve yüksek sesle etrafındakilere: — İşte kadınlık buna derim. Hiç- ten var etmiş." diyordu Olay, Mithatpaşa Caddesinde Türk - Amerikan Derneğinin en üst katındaki teraslı oObüyük salonunda geçiyordu. Amerikan Kız Kolejlileri Derneği o gün senelik "bazar"ını ya» pıyordu. Üyeler, Amerikan Kız Kole- jinde okuttukları bir öğrenci yararı- na, bütün kış dikiş dikmiş, örgü ör- müş, iş işlemişlerdi ve işte nihayet bütün bu göz nuru emek satışa çıka- rlıyordu. Artık yün ve kumaş par- çaları gerçekten inanılmayacak kilde işe yaratılmıştı. .Kumaşla kap- lı, süslü elbise askıları, zarif lavanta çiçeği torbaları, çok değişik toz bez- leri, mutfak önlükleri, mutfak tutu- nakları, bebek yün takımları gerçek- ten hiçten var edilmişti ve kapanın elinde kalıyordu. Gene, parçalarla ya- pılmış bebek elbiseleri, bluzlar, sof» ra takımları ve peçeteler daha büyük bir emeğin mahsulü idi. Üstelik de hem ucuz, hem şıktı. Dernek Başka- nı Faize Bekata, eşi Hıfzı Oğuz Beka- taya bir hayli hediyelik aldırttı ve dernekçilik vasfının herşeye üstün olduğunu böylece arkadaşlarına ispat etmiş oldu Bekâr davetlilerden Basın-Yayın Umum Müdürü Nejat Sönmez, ken- disini satış tezgâhlarının önüne sü- rükliyecek bir eşi olmadığı için, mas- raftan kurtulmuştu- ama, büfede ha- nımlara karşı nazik davrandı ve "dernek" yararına içen üyeler için seve seve kesenin ağzını açtı. Gima Müdürü İhsan Bele ise satış tezgâh- larının başından bir türlü ayrılamı- yor ve onların tanzim şekli ile gönül- lü satıcıların başarısına hayran olu- yordu. İşte Gima için böyle eleman- lar, böyle zevk lâzımdı. Bütün kış di- kişleri hazırlayan Nazan Kırkbir ile 23