14 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

14 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

S P O R Teşkilât Toto - Moto! Bitirdiğimiz haftanın içinde su (oyü- züne çıkan bir idare anlayışı, çir- kin politikanın sâdece Meclis salonla- rında olmadığını ortaya koydu. Hâdisenin kahramanı bu defa bir müdürdü. Spor - Toto teşkilâtının ba- -ına Necmi Ökten tarafından getiri- len İsmail Köktürk işe evvelâ bir nu- tukla başladı ve sonra değme parti- zana taş çıkartacak bir ehliyetle te- mizliğe girişti. öktürk, icraata bir konuşmayla başladı. Spor - Toto teşkilâtı merke- zinin üst katında bulunan ve teşkilât mensuplarınca Ruf diye anılan lokal- deki konuşmasına Köktürk bütün şu- be müdürlerini ve ileri gelen memur- ları toplamıştı. Söze: "— Bana kuyruk diyorlar. Evet, itiraf ediyorum, ben kuyruğum. Fa- kat unutulmasın ki, her kuyruğun bir başı ve gövdesi vardır"diye başladı ve sonra, idarecilerin kendisine itaat etmeleri gerektiğini, bildirdi. Top- lantıda sâdece dinleyici durumunda olanlar, pek şaşırdılar. Daire oâmiri Cemalettin Giray, Arşiv Müdürü Hak- kı Vardarlı, Değerlendirme Müdürü Münip Dinçkal ve Havale Şubesi Mü- dürü Abdurrahman Ersoy bu giriz- bun- Te- ganın sebebini sormadılar ama, dan sonra olacakları kestirdiler: mizlik başlayacak, demekti!.. Nitekim, başladı da.. Fakat piyan- go, biçâre iki memureye isabet etti. Köktürk, kendi siyasi akidesine uy- mayan şâhısları evvelâ kısa vadeli işlere aktarmayı, ölü mevsimde de bu kadroları kaldırmayı düşünüyor- du. Danışma memuru Sulbiye. Yıl- maz, okkanın altına giden ilk memu- re oldu. Teşkilât Müdürü hiç bir se- bep göstermeden Sulbiye Yılmazı başka bir vazifeye nakletti. Kadro bekleyen Sulbiye Yılmazın naklinde bir eski şiir rol oynamıştı. OÜniversi- te gençliğine hitap eden bir şiirin To- to içinde pek revaç bulması, memu- renin Köktürk indindeki itibarını sars- tı. Üstelik Sulbiye Yılmaz bir emekli subayın eşiydi!.. İkinci piyango, bir başka memure- ye isabet etti. Santral memuru olan Nezahat Aktar, (Müdürün dış konuş- malarını ''mel"un emeller"le dinlediği için başka bir vazifeye nakledildi!. Mağdurlar hemen haklarım ara- mak üzere faaliyete geçtiler. İlk ola- rak temayüle uyarak Müdür Köktürk- ten vazifeden alınma sebeplerini sor- dular. Köktürkün verdiği cevap: "— Ben burada âmirim, istediğimi yaparım. Şikâyet edin" oldu. Sonra da, hakkını arayan memure- lere Meclisin yolunu bir güzel tarif lattılar. Fakat gördüler ki Spor - To- to Müdürü sözlerinde haklıdır. Zira Köktürk kendilerine, başlarım nasıl sert bir kayaya çarptıklarını, oanlı- yacaklarım söylemişti! Memureler, çaresiz, nakledildik- leri vazifelere başladılar. Bu sırada kadro darlığından bahsedilen teşkilâ- ta yeni memureler alınmağa başla- dı. Bunlardan biri, bir zamanlar. Mec- lis koridorlarında pek dikkati çeken bir hanım öğretmendi. Yüksel Ünoku- ra hemen bir yer bulunuvermişti!.. A. P. sempatizanı olmak akan suları durduruyordu. Müdürün hareket tarzı hoş karşı- lanmadı ve teşkilâtta vazifeli (o şube müdürleri kazan kaldırdılar. Umum Müdür Fikret Altmele giderek duru- mu anlattılar ve şikâyetçi oldular. Altınel ise, şube müdürlerine: "— Yazın vesika isterim" ceva- bını verdi. Şimdi, huzursuz Spor - Totoda bütün şube müdürleri, hukuk dışı ha- reket eden Toto Müdürü hakkında yazılı vesika toplamakla meşguldür- ler. Memureler ise ölü sezon dolayı- sıyla teşkilât -dışına atılacakları oza- manı beklemektedirler.. AKİS, 14 MAYIS 1962