14 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

14 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

SANAT Haberler İstanbul Radyosunda "Dil Saati" Türk Dil Kurumu Tanıtma Kolu, Ankara Radyosundan sonra İstan- bul ve İzmir Radyolarından da, ku- rum adına programlarına birer "Dil Saati" konulmasını istemişti. İstan- bul Radyosu, seride bıraktığımız haf- ta içinde Türk Dil Kurumunun bu di- leğini yerinde bulmuş ve ayda bir, çar- şamba günleri saat 20.45 - 21 arasın- da yayınlanmak üzere bir "Dil Saa- ti'ai programına almıştır. Türk Dil Kurumu, gösterdiği bu anlayıştan ö- türü İstanbul Radyosu Müdürlüğüne bir teşekkür mektubu göndermiştir. Ankara Radyosundaki "An Dile Doğru" adlı ilk program, . haftanın sonunda cuma günü akşamı yayınlan- mış ve ilgiyle karşılanmıştır. AKİS, 14 MAYIS 1962 İki Başlı Adamın Tek Eli Bitirdiğimiz haftanın en ilgi çekici sanat olaylarından biri, Sanatse- venler Klübünde az sayıda bir seyirci topluluğu önünde geçti. Türk Eğitim Derneği Kolejliler Derneğinin kur- duğu "Sahne K", yazarı, sahneye ko- yucusu, dekorcusu ve o kostümcüsü, oyuncusuyla baştan sona gepgenç bir kadroyla seyircinin karşısına çıktı. Oynanan oyun iki bölümlüktü. "İki Başlı Adamın Tek Eli" adım taşıyan oyunu H. Pınar Kür yazmış, Devlet Tiyatrosunun genç o kabiliyetlerinden Bozkurt Kuruç sahneye koymuş, Os- man Şengezer dekor ve kostümlerini yapmıştı. Esen Ünür, Oya Öcalır, Çe- lik Aruoba, Metin Gürgün., Ünlen De- miralp da eserde rol almışlardı. Pınar Kür, "İki Başlı Adamın Tek Elli" oyunuyla iyi bir oyun yazarı Oo- lacağını ispat etmiş, durumdadır. İn- sanoğhınun, içinin oderinliklerinde saklamaya çalıştığı ikinci (o ve belki de en erçek yüzünü, dış olaylara yaslanmadan işlemek, bunu bir oyun olarak ortaya çıkarmak, ge- liştirmek pek öyle kolay bir iş değil» dir. Pınar Kür bu çetin isi, ilk adı- mın bütün sevimli kusurları, eksik- likleri içinde, başarmış sayılır. oSah- ne gerçeklerine hiç de yabancı olma- Tiyatrosunda seyredilen hepsi birbi- rinden "beter birçok yerli oyundan da- ha iyi bir oyun yazmış olduğu söyle- bilir. nedi Bozkurt Kuruç, oyunu anlamına uygun bir biçimde sahneye koymayı başarmıştır. Kurucun ilk reji deneme» si sanılan bu sahneye koyuculuğu ba- şarılıdır. Oyunu yorumlayışında da, mizansenleri düzenleyicinde de doğru ve olumludur. Osman Şengezer, en başarılı de- korlarından birini yapmıştı. Bu ama- tör dekorcu, giderek adı anılır, başa- rılı bir seviyeye Oherhalde erişecek- tir. Oyunculara gelince, Adam'da E- sen Ünür ile Kadın'da Oya Öcalır genel olarak başarılıydılar. Birer oa- matör oyuncu olmanın verdiği ürkek- likten kurtulunca yer yer rahat ve güzel oyunlar çıkardılar. o Fotoğraf- çı'da Çelik Aruoba, Gazeteci'de Metin Gürgün ikinci bölümde yerlerini daha iyi bulmuşlardı. Deli'de Ünlen Demi- ralp, bu gerçekten çetin rolün üste- sinden gelmesini bildi. "İki Başlı Adamın Tek Eli" Ur kere daha şu gerçeği doğrulamıştır: Amatör Tiyatrolar yazar, sahneye koyucu, dekorcu ve oyuncu olarak tiyatrosuna birçok değerler kazandırabilecektir. Eloğlunun Sergisi Ozan ve ressam. Metin Eloğlu, bitir- diğimiz haftanın başında oSanat- sevenler Klübünde bir resim sergisi açtı. İyi ozanlıkla iyi ressamlığı bir- likte ve başarıyla yürütmesini o bilen Eloğlunun bu sergisinde sayısı az, değeri çok yeni resimleri vardı. Bir kısım şiirlerini de elyazısıyla yazmış, ve ayrıca resimlemişti. Serginin özel- liklerinden biri de bu oldu. Ankaralı sanatsevenler, Eloğlunun resimlerini yeniden görmenin mem- nunluğu içinde olmalıdırlar. Şiir yarışması Hafta içinde Ankara Kolejinde ya- pılan bir "Şiir Yarışması"da şiir- sever bir topluluğu yeniden bir araya getirdi. Yarışma, Kolejli ozan öğren- ciler arasında düzenlenmişti. Seçici Kurul üyeleri olarak da Munis Faik Ozanaoy, Salah Birsel, M. Sunullah Ansoy, Kemal Özalp bulunuyordu. Yarışmaya, sayısı yirmiyi bulan kızlı erkekli kolejliler katıldılar. 25

Bu sayıdan diğer sayfalar: