28 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

28 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER zarda ve arkadaşları, I teklifleri- şartlarnı değişmemesi (o halinde meclise getireceklerdir. Ancak, af konusundafazla bir fikirleri oOolma- yanbu kişilerin birkaç gün içinde fikirlerinden vazgeçmeleri müm- indü Özardanın teklifi üzerine İnönü Ka- fesinin güven oyu isteyeceği (o söy- lentileri de yalanlanmıştır. Hükü- met teklifin normal yollardan mü- zekkere edilmesini ve sonucunu bek- tecektir. gün, Anayasa Mahkemesine seçilen üyelerin yemin töreni vardı. Salonun arka tarafında yerleşmiş bulunan çılgınca alkışladıkları zat, Yüksek Adalet Divanının şöh- retli Başkanı Salim Başoldu. o Ana- yasa Mahkemesi üyesi seçilen Başol and içiyordu. Tören, oO(Cumhurbaşkanı Gürselin konuşmasiyle açıldı. Sonra (üyeler sıra ile and içmeğe başladılar. Tören sona erince, şıra tebrik fas- gazetecilerin lına geldi. Salonda bulunan herkes Anayasa Mahkemesi üyelerini (o teb- rik etti. oOEn çok eli sıkılan Salim Gürsel de ayni fikirdeydi. e Başba- kana, günlük gezintilerinden bahset- ti ve: "— Geziyorum. Hem hastalığıma iyi geliyor, hem de köylülerle (o soh- bet ediyorum. Faydalı oluyor" dedik- ten sonra ilâve etti: "— Müşahedem şu: takım meselelere kafa Onlar huzur içinde, İşleriyle A riyle uğraşmak istiyorlar. Bir defa birlikte çalışma o şekline gidilebilse, çark dönecek." Bu arada iki eski askerin yanına tığ gibi bir general geldi. Bu, Genel Köylüler bir yormuyorlar. Anayasa Mahkemesi üyeleri Cumhurbaşkanı ve Başbakanla birlikte Demokratik rejimin Törenler merhale daha âvizeli salonun gerilerin- den büyük bir alkış koptu. Bü- tün başlar geriye çevrildi. Tam kar- ki süslü kürsüyü terk etmek ü- bulunan, favorileri uzun, kır mütevazi adam başını tevazu önüne eğdi ve yerine doğru iler- Arka sıralardan kopan ve ön- ler tarafından da desteklenen al- henüz bitmemişti. hadise, bitirdiğimiz haftanın orta- nda, perşembe günü, T.B.M.M Şeref Salonunda cereyan etti. O temsilci ve Başol oldu. Başol gazeteciler tara- fından iki defa tebrik edildi. Davetliler ve üyeler, yan salonda hazırlanmış olan büfeye alındılar. İş- te orada Başbakan ile Cumhurbaş- kanı sohbet etmek fırsatını bulabil- diler. Duvara yakın konulmuş olan kanapeye oturan Başbakan İnönü ve Cumhurbaşkanı Gürsel, memleket meseleleri etrafında kısa ve samimi bir o sohbette pulundular, Bir ara Gürsel Başbaka — Paşam, meseleler ne âlemde?" diye sorunca, İnönü: — İyidir. Bir defa söz verseler, herşey yoluna girecek" cevabını ver- di. koruyucuları Kurmay Başkanına vekâlet eden 2. Ordu (Komutanı Korgeneral Refik Tulga idi. Tulga, Gürselin elini sı- karken, Başbakana son derece nâzik bir selâm verdi. Tulga ile Gürsel bir müdet konuştular. Daha sonra Gür- sel, o Sanayi Bakanı Fethi Çelikbaşı yanına çağırttı ve kendisinden oto- mobil sanayiinin durumu hakkında malümat aldı. Bu sohbeti gazeteci- ler kolaylıkla takip ettiler. Zira ko- nuşma fırsatı bulan Çelikbaş pek tiz perdeden konuşuyordu. Anayasa Mahkemesi üyeleri. Cum- hurbaşkanı ve Başbakanla birlikte resim çektirdiler. Bir ara Başbaka- nın, etrafına bakımlığı ve yerinden AKİS, 28 MAYIS 1962