28 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

28 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

nin temini" idi. Klikçiler, Rektör Ona- rı Klinikçilere karşı "şiddet tedbirle- ri" almamakla itham ettiler. İhtilâfın başından beri Klikçileri destekleyen Onarın Klikçilere yaranabilmesi için anlaşılan ağzıyla kuş tutması gereki- yordu. Taktikler, taktikler... Bütün bunlar olup biterken, ayrıca, boş durulmuyor ve Dekan Halit Zayi Kanuralpin "harcanmasına" ça- lışılıyordu. Nitekim Senato toplantısın dada, Tıp Fakültesi Dekanının basın toplantıları yaparak, bazı hakikatleri ifade etmesi, bahis mevzuu edildi. Ko- nuralpin bu hareketlerinin "Üniver- sitenin örf ve adetleri"ne uymadığını ileri süren Klikçiler, hiddetli Naci Şensoydan cevaplarını alıp yerlerine vam ederken, Olimpos dağında otu- ran Taktikçi Allâmelerin şimşekleri- ni üzerine çeken Halit Ziya Konuralp, İstanbuldaki AKİS muhabirine son derece sakin bir tavırla "Senato ka- rarının muhtar bir müessese olan Fa- külteler; bağlamıyacağı'nı tekrarla- dı. Fizyoloji Enstitüsündeki toplantı- dan sonra daha ihtiyatlı davranmak zaruretini hisseden Klikçiler şimdilik Fakülte içinde bir arada görünme- mektedirler. Zira kendisinden haber- siz olarak toplanılan Mediha Terzi- oğlu, Taktikçi Allâmelerden müteşek- kil malüm Klikçi zevatı, odasında gö- rünce şaşkına dönmüş, dolayısiyle bu davetsiz misafirlere pek büyük bir hüsnü kabul göstermemiştir. Öte yandan ne yapsa bir türlü 147 İstanbul Üniversitesinin giriş kapısı Girenler içerdekileri atıyor oturdular. Şensoy, Konuralpin basın toplantıları yapmasının onun şahsı i- le ilgili bir mesele olduğunu söyledi. Şensoy, ayrıca Klikçilerin baklayı a- ğızlarından çıkarmaları o gerektiğini de ima etti. Mesele, haklı bir durumu savunan Konuralpi basit trüklerle yıpratmaktı. Nitekim, ertesi gün Ek- rem Şerif Egeli, kendisiyle telefonda görüşen Cumhuriyet gazetesi muha- biri Ziya Nebioğluya "Konuralp istifa etmiş. Haberiniz var mı?" diye soru- yor, Nebioğlu böyle bir şeyin varit ol- madığını söyleyince, Egeli "Öyleyse 'İstifa etmesini kendisine tavsiye edin" diyordu: "Allahlar susamışlardı" Haftanın sonunda Tıp Fakültesin- de döndürülmek istenen oyup de- 18 lere yaranamıyan Onar, haftanın so- nunda Rektörlük Muhasebesine bir tebliğde bulunarak, 147'lerden Tıp Fa- kültesine dönenlerin klinik direktörü ve kürsü profesörü olarak tanınmala- rını/ ve başka bir imzanın kabul e- dilmemesini bildirmiştir. Onarın Kli- nikçileri mali baskı altına almaya ma- tuf bu son göze girme gayretinin de Klikçiler tarafından "takdir" o edil- memesi ziyadesiyle muhtemeldir. Zira onlar, şimdi, önümüzdeki Profesörler Kurulunda, Klinikçileri ve elebaşıları Halit Zıya Konuralpi mağlüp edebil- mek için yeni taktikler araştırmak- ta ve tabiatiyle kendilerinin bu gay- retlerini görerek kıskıs gülen genç asistanlara bol bol espri konusu ol- maktadırlar. AKİS, 28 MAYIS 1962