28 Mayıs 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

28 Mayıs 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Futbol Ümitliler, ümitsizler Bir OUruguaylıya göre kupayı Urugu- ay kazanacaktır. Tam 24 yıl önce İhdasına karar verilen ve ilk defa. 3930 yılında Oo Uruguayda yapılan Dünya Kupası şimdiye kadar dört de- fa Avrupada, iki defa da Güney A- merikada yapılmış, Güney Amerikada yapılanları Uruguay kazanmıştır. Ye- dinci Dünya Kupası maçları da bir Güney Amerika memleketi olan Şili de yapılacaktır. Bir Brezilyalı ise kupanın sahibi- nin Brezilya olacağını ileri sürmekte- dir. Brezilya son şampiyonluğa kadar daima hakettiği sonuca ulaşamamış, hatta kendi memleketinde yapılan Dördüncü Dünya Kupasını bile Uru- Brezilyada maçlar yapmıştır. de guaya kaptırmıştır. Ancak 1958 şans dönmüştür. Brezilyanın Şilide birinci olmasına hiçbir mâni yoktur. Bir İtalyan ise kupanın büyük bir sürprizle sona ereceğini ve bu beklen- medik sürprizi İtalyanın yapacağını i- leri sürmektedir. İtalyan, Sivörili Al- tafin'li takımına güvenmekte ve 1934 ile 1938 deki birinciliklere bir yenisi- nin ekleneceğine inanmaktadır. Aynı şekilde Macaristan, Alman- ya, İngiltere, Yugoslavya, (Arjantin, İspanya da Şiliye ümitli gitmişlerdir. Ev sahibi Şili, iddialı misafirleri- de kupayı kaptırmamak arzusunda- dır. Onaltı memleket içinden İsviçre, Bulgaristan, Çekoslovakya, Meksika ve Kolombiya Şilideki maçlardan faz- la birşey beklememektedirler. 30 Mayıs 1962 çarşamba günü Şi- linin dört şehrinde başlayacak olan yı- lın en büyük mücadelesi yalnız final- lere katılacak onaltı millette değil, bü- tün dünyada büyük ilgi toplamıştır. Dünya sporunda bütün gözler Şiliye çevrilmiş ve dünyanın dört bir köşe- sinden Şiliye turist akını başlamıştır. 17 gün sürecek olan Dünya Kupasını seyredebilmek için turistler ve Şilili- ganizasyon için aylar öncesinden ha- zırlığa girişmiş, ev sahibi olarak ge- rekenleri temine çalışmış ve ayrıca kazanç getirecek pul ve hatıra eşyalar çıkarmıştır. Şimdi Şilililer ve dünyanın bütün sporseverleri 30 Mayısı beklemekte- dirler. 30 Mayısta dünyanın en iyi futbol oynayan milletleri, dünyanın en iyi futbol oynayan futbolcuları ve en şöhretli spor adamlarının mücade- lesi başlayacaktır. 34 Kupa peşinde T ahminlere göre şampiyonluk Bre zilya, Rusya ve Uruguay tarafın- dan paylaşılacaktır. İkinci derecede şanslı olarak Şili, Macaristan, İngilte- e, Yugoslavya, İtalya ve Almanya gösterilmektedir. Geçen kupanın bi- rincisi Brezilya aynı başarıyı tekrar- layabildiği takdirde kupayı Oo kazan- makta fazla güçlük (o çekmiyecektir. Brezilya Dünya Kupasına bütün mil- letlerden önce hazırlanmaya o başla- mış, şampiyon Unvanını korumak için her türlü tedbiri almıştır. Rusyanın hazırlığı ise Brezilyadan az sayılma- maktadır. Çünkü Rus takımı, Güney n Amerikanın iklimine uyabilmek için bir süre önce Güney Amerikada turne- ye çıkmış, Uruguay, Arjantin, Şili ve Aynı şey diğer milletler için de söylenebi- lir. Bu hazırlanma bugün onaltı millet idarecileri için bir endişe halini al- mıştır. Onaltı milletin antrenör ye me- nejerleri, futbolcularını gerektiği şe- kilde hazırlayabilmek, formlarını mu- hafaza edebilmek ve en küçük bir sa- katlanmaya yol açmamak için gayret etmekte, bu arada aşırı bir disiplin uygulamaktadırlar. 1962 Dünya Ku- pası onaltı milletin mücadelesi olduğu kadar, dünyanın en ünlü futbolcuları Brezilyalı Pele, Garrincha, Pepe, İtal- yan Sivori, Altafini, Sormani, (Rus Netto, Yasin, Meshi, İngiliz Haynes, Greaves, İspanyol Puskaş, Di Stefa- no, Alman Seeler, Szmamak'ın ve ni- hayet en ünlü menejar ve antrenörler Winterbottom - İngiltere - oHerber- ger - Alman -, Kaçalin - Rus -, Feola - Brezilya -, Gioavi - İtalya -. Herre- ra -. İspanya - nın da mücadelesi o- lacaktır. (Basın - (A. 2548) — 314 AKİS, 28 MAYIS 1962