23 Temmuz 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

23 Temmuz 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

| w Cilt; XXIV, Sayı: 421 A K İ MAPTALIK AKTUMLIYE MECMUASI 23 TEMMUZ 1967 YURTTA OLUP BITENLER ge Millet Meltem başladı Bir haftadan beri Türkiyede, bir değişik rüzgâr esiyor, Henüz ha“ fif, henüz kuvvetsiz, henüz müte- reddit bir rüzgâr,. İstikametini, ka” üyetle almış değil, Buna rağmen, yeni rüzgârı hissetmemek imkân- sız. Bu yüzdendir ki bazı çehrelerde memnunluk tebessümleri (o belirmeye başlamış bulunuyor. Gene bir ümit, bitirdiğimiz haftanın içinde yürek” lere doldu. Rüzgâr güç kazandığın” da, devamlı olacağı anlaşıldığında, tereddüt ortadan kalktığında tebes- süm daha çok çehreye yayılacak, ümit daha fazla yüreğe dolacak. Hü- kümetin, kendisini kısır politika çekişmelerinden alıp Gümüspalayı A, P. lilere, Aydemiri 22 Şubatçıla” ra, 1i'leri 'Türkeşin hazik ellerine i Başbakan İsmet İnönü Plânlama Dairesine geliyor “Açılır besmeleyle dükkânımız..” terkederek gözlerini asıl derde, te- mel meseleye çevirmesi ve iktisadi hayatı açmak Üzere kolları ciddi- yetle sıvaması bütün yurtta bir anda ferahlık ve huzur yarattı. Geride kalan hafta içinde obaşla- nılan, aslında, Zemin temizliğiğir. Zemin temizlenmeden temel atılma” sı mümkün olmadığına göre şimdi beklenilen tatbikat ve fitliyattır. İ- kinci Koalisyon Hükümeti birincinin düştüğü hataya düşmez de, yaratı” lan müsait havadan gerektiği gibi faydalanırsa ve derhal, gösterişli şekilde, yeni imkânların açıldığını herkesin kulağında davul devlet yatırımlarına girişirse kiyenin manzarasını çizenler larını pembe renge batırmaya mec- bur kalacaklardır. Devletin büyük yatırımlarıyla birlikte özel sektöre rahat, huzurlu çalışmanın maddi ve — manevi imkânları sağlandığı takdir de Türkiye yeni bir ruhla mutlaka ve çok beklemeden canlanacak, rekete gelecektir, mun iştihalı olmamakta lılığı temindedir. o İnönünün arkadaşları, kıymet derecelerini an- cak böyle gösterebileceklerdir. Şu anda Türkiyede, ancak İnönünün şahsiyetinin bir mekanizmayı har kete geçirebileceği âşikârdır ama, aynı derecede âşikâr olan bir ba$- ka husus mekanizmanın işlemekte devamının İnönünün yardımcılarının gayretine bağlı olduğudur. Başkentte beliren küçük bir iyi niyet ve anlayış belirtisi üzerine bü” tün memlekette değişmeye yüz tır tan hava, bir süredir Hükümete ya” pılan telkin, tavsiye ve. ikazların doğruluk derecesini ortaya koymuş” tur, Hükümet, politikanın verimsiz, fasit çemberini kırıp dışarıya başını AKİS, 28 TEMMUZ 1962