17 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

17 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER vam edenlerle geçmekte ve dillerin- den yeni bir partinin doğuşu konusu eksik olmamaktadır. Ancak zeminin ve zamanın, bir de kadronun amam olup olmadığı hususunda bu grup ta mütereddittir. A. P. den istifa vd rek ilk defa bayrak açanlardan Ha- lük Nurbaki henüz bir partinin ku- rulması taraftarı değildir. Bu bakım- dan Nurbakiyi C. H. P. ye kur yapı- yor diye e ei Xx. P. ise genç ve diline sağlam poli- tikacıyı içine almak (arzusundadır. Ama Nurbakinin doğrusu istenirse üç şıkka da fazlaca itibar ettiği söy- lenemez. Nurbaki zamanın ve zemi- nin hazır olmadığını, partinin ölü doğup öylece kalacağını söyle- mektedir. Yeni bir siyasi b seen kuru- luş adımını atıp, D. P. nin hakiki mi- rasçısı olmayı arzulayanların başın- da genç Kamuran Evliyaoğlu o gel- da Evliyaoğluyla fikirdedir, ama yaşının icabı biraz daha itidalli dav- ranmaktadır. Nitekim, haftanın ba- sında Kamuran Evliyaoğluna son o- laylar hakkında fikrini soran bir İs- tanbul gazetesi, genç politikacıdan oldukça önemli lâflar aldı. Gazete bunu kendisine mal etmeyip diğerle- rine de dağıtınca Eyliyaoğlunun de- meci haftanın en önemli konuşmala- rından biri oluverdi. Eski A. P. li kurucu ve Bakan şimdiki idareciler için oldukça sert söyledi. A. P. li idarecileri topyekün itham ederek onları memleket kade- riyle oynamakla suçlandırdı. yeli parti dedikoduları Meclis ko- ridorlarından böylece memlekete yayılırken, bu işi arzulayan grup ha- yal sükütuna uğradı. Meclisin açıl- ERA A.P. içinde mutedil ve ger- çekten P. mirasından kendilerini birinci derecede haklı görenler hiç bir harekete girişmediler. Üstelik Ö- mer Eken gibi, bir grubu arkasında tutabilenler A.P. fikrine adamakıl- lı yatmış olarak seçim bölgelerinden döndüler. Bu mesele o kadar ayan beyan ortaya çıktı ki, siyasi kulisin merkezi haline gelen Hülya Pastaha- nesinde haftanın ortasındaki gün- lerden birinde, yeni partinin ileri ge- lenleri olabilecek kimselerin bulun- uğu bir masaya davet edilen Eken, eliyle "hayır" işareti yaparak: "— Aman.. Aman.. Orası tehli- keli masa.. Ben oralara gelemem." dedi. aftanın sonuna doğru yeni ku- rulacak parti dedikoduları daha da zayıfladı. Öyle ki, Apaydınlar bu ko- nuda bazı ipuçları verebilmek için gazetecileri gizli yerlere (o çağırdılar. Ama itibar eden olmadı. Zir ra hergün söylenilenin tamamen te h ketler, meseleyi takiple vazifeli ba- sın mensuplarını bile çileden çıkart- mış, işin gayri ciddi olduğu kanısı- na vardırmıştı. İş böyle olunca Apaydınlar güç- lerini A. P, büyük Kongresine verdi- Hülya Pastahanesinde siyasi kulis Hyde Park'an sonra Westminster Kamuran Evliyaoğlu İpi çekiyor ler. ve yapılacak kulis a- yaklanma yeni bir partinin doğuşu. nu sağlıyabilecekti! İşi böylesine çe- virmeyi şimdilik uygun gören Apay- dın kardeşler, bir ümittir diyerek or- taya yeni bir lâf attılar — Büyük kongreye kadar bek- liyelim. Kongreye hâkim olamazsak alar yeni bir şekilde ortaya atı- lırız." P. li mutedil milletvekillerin- den eğe bu taktiği pek benimse- diler ve üzerinde işlemeğe başladılar. Diğer yandan A. P. Yüksek Hakem Heyetindeki devamlı fiyasko işlerine yaradı. Aslına bakılırsa üç kişinin ihracı için toplanacak olan -birisi is- tifa etmiştir Yüksek Hakem Heye- dan endişededirler. Zira karşı tara- fin taktiği açıktır. li yöneticiler buna bir ça- re bulmakta gecikmedile Üç top- lantıya gelmiyen üyeyi müstafi adde- deceklerini bildirdiler. Ancak basit bir hesapla, toplantıya katılmaya- caklar, gerekli zamanı müstafi adde- dilmeden doğurabilmektedirler. o E- kim başına kadar her toplantıya bir tiye gelmese, istenilen -A. P. Yüksek Hakem Heyeti tam kadroyla toplan-