17 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

17 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

BELEDİYECİLİK Gecekondu sakinleri Başbakanlık önünde li Teoman, gecekondu davasının hallini e. Ke sonra şöyle Gi 1 — Evvelâ ein bölgeleri- nin imar rin ele alındı ve geçtiği- -iz Haziran ayı içinde plân tamam- landı. 2 — Plândan sonra bu bölgelerde tedricen yol ve buna paralel elek- trik, su işinin halli ele alındı. öylece imar plânına göre bina inşaasına elverişli hale getirilen bölgelerde yeni binaların o inşaasına başlanıldı İlk öl Etlik semtinden işe gi- rişildi. Etlikte beş yüz binanın inşa- atına birkaç haftaya kadar başlana- caktır. Böylece yavaş yavaş, Keçiö- ren, Altındağ, Yenidoğan, ınçın bağları, Gülveren, Topraklık, İncesu ve Çanki a çıkılacak, bir yarım y tamamlanacaktır. Yarım ayın içi- ne isabet eden bölgelerde inşa edile- cek binalar, gecekondu sakinlerine bilinen bir sıraya göre taksim edile- cektir. in finansmanı da düşünülmüş- tür. "Belediye kendisine düşeni hem kolay, hem vatandaşı sıkıntıya sok- madan halletmektedir, Belediyenin arsalarını fuzuli oolarak işgal eden- lerden 3 yıllık bedel olarak her yıl için metre kare başına | veya | bu- AKİS, 17 EYLÜL 1962 Bir devrin mirası çuk lira işgaliye kirası alınacaktır. Bu kiranın getireceği meblağ aşağı yukarı 90 bin lira kadardır. Gerçi bu kira sembolik olmaktan ileri gideme- ka Zira gi Etlikteki yo- un yapımında in lira masraf edilmiştir. Belediye bu meselenin hal- li için kesesinden 5 milyon lira har- camayı göze almış ve bu fon ayrıl- mıştır. E Ayrıca başkent için İmar ve İs- n Bakanlığının vaad ettiği 8 mil- yon liralık bir meblağ da bulunmak- tadır. Böylece Vali Teomanın elinde "Gecekondu Dâvası" için sarfedebi- leceği 13 milyon liralık bir para bu- lunacaktır. Bu parayla plânlanan sahalar ü- zerinde tek tip evler inşa edilecektir. Evlerin fiatı 15 bin lira civarında- dır. 15 bin liralık evler Gecekondu sahiplerine verilecektir. Evlerin dağıtımı oldukça iyi şart- lar içinde yapılmaktadır. Gecekondu sakinleri satın alacakları meskenler için borçlanacakları paraya faiz ö- demiyereklerdir. Ayrıca borçlan tak- side bağlana acak ve kendilerine öde- me süresi olarak 5 ilâ 10 yıllık bir müddet tanınacaktır, Herşeyin yerli yerine konulması biraz zaman meselesidir. Güçlükler, belediyeye veya hazineye ait olma- yan arsalarda yapılan gecekondular- dan çıkmaktadır. diye, evlerin dağıtımında bunu da gözönüne ala- cak ve mal sahiplerinin zararlarını mümkün mertebe azaltmayı Bağlıya- caktır. Vali Teomanın düşündüğü, mese- le halledilirken alanın ve satanın za- rar görmemesi, herkesin memnun ol- masıdır. 23