17 Eylül 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

17 Eylül 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Nüvit Yetkin Taşa balta Bu hareket tipik bir olayla C.H. P. Grubuna gelmiştir. Hareketin kah- ramanı Konya Milletvekili Fakih Öz- lendir. Özlen, Malatya Senatörü Nu- vit Yetkinin avukatlığını yaptığı bir firmanın İller Bankasından çapta menfaat temin ettiğini bildir- miş, bu konunun izah edilmesini Mec- lise verdiği bir önergeyle istemişti. B . P. içinde büyücek gürültü koparmıştır. m OTTAŞ şir- keti vekili olarak ortaya (çıkması, güç bir işi halletmesi "örtü dedikodu- lara sebebiyet vermiştir. Özlen hare- ketinden dolayı parti disiplini yönün- den tartaklanmıştır. Ama Özlenin ö- nergeyi daha evvel Gruba verdiği, sonra Grup İdare Kurulunda bulu- nan Fakih Özfakihin "Bunu geri al- sın, kendi pisliklerini de ortaya çıka- rırız" demesi üzerine Meclise sundu- ğu bir vakıadır. C. H. P. de birgrup, doğru veya yalan bu tip dedikodulara yol açan olaylar hakkında Genel Merkezin ha- rekete geçmemesini hazmedememek- tedir. Genel Merkezin Grupla müşte- rek hareketini sağlıyan bu haftanın iki toplantısı bu bakımdan par- tinin alt ve üst kademelerinde büyük memnuniyet uyandırdı. Bunda, A. P. nin tehlikeli tutumunun tesirini sezmemek mümkün değildir. C.H. P. tekrar ses vermeye baş- 16 lamanın arefesindedir ve her şey gös- termektedir ki A. P. nin şamatacıla- akın günlerde çok şımarıklığın burunlarından geldiğini görüp anla- yacaklar Zabıta Kelin merhemi His bitirdiğimiz haftanın orta- sında T.B.M.M. nin toplantı salo- nunda cereyan etti. O çarşamba gü- nü Meclis, gündemindeki sözlü soru- ları görüşmeğe başlayacaktı ki, A.P. sıralarından hışımla ( fırlayan genç bir adam Başkandan gündem dışı söz istedi. Gündem dışı söz isteyen A.P. nin silahendazlarından -Osman Kav- rakoğlu tipi- ma Bağcı: oğluydu. Bağcıoğlu elinde zılı bir metinle kürsüye ike pek çalımlı bir hali vardı. .Konuşmağa başlayınca mesele anlaşıldı. e Bağcıoğlu bir kaç vwvel Kuluda cereyan eden bir vakasını Meclis (kürsüsüne getirmişti ve gayesi, pek kötü i zırlanmış metin çerçevesi içinde p lemiğe girişmekti. Üstelik konu ola. rak da Atatürkü seçmişti. Bağcıoğ- lu sözlerine: — Atatürkün büstüne bir teca- vüz vuku bulm melidir" diyerek başladı ve cümleleri orasından burasından kıvı- rarak meseleyi bir noktaya getirdi. Kuluda kaymakam vekilinin bahçe- sinde vukubulan hadisenin müsebbip- leri C.H.P. lilerdi! Bunun için de Haydar Tunçkanat Suçlu kim Fakih Özlen Doğru söyleyeni... Bağcıoğlunun büyük Atatürkçü da- marı kabarmış ve kürsüye fırlamış- tı. Bağcıoğlu tecavüz zanlısının ha- kim kararıyla elini kolunu sallaya - rak gezdiğinden bahsetti ve sonra — Bu vüzde bulunan bir C. H.P. li değil “e babam bile olsa, ay ni sözleri söylerdim" diye sözlerine kuvvet verdi. Bağcıoğlunun sözleri C.H.P. sıra- larında mutedil bir dalgalanmağa se- bep oldu- Taşkınlık Ey a ama, kız- gınlık arttı. Bu arada heyecanlı Nu- rettin Özdemir yerinden bagı fir- ladı ve kürsüye doğru ilerlerken: ". Türk hakimini töhmet altında bırakıyorsun. Onu sahtekâr- lıkla itham ediyorsun. Sahtekâr sen- sin! Bunu istediğin zaman ispat ede- bilirim" diye bağırdı. Sonra bağır- makla kalmadı ve zabıt tutmakla meşgul kâtiplere yaklaşarak sözleri- nin zapta geçmesini istedi. Nitekim Özdemirin sözleri zapta o an için ge- çirildi. Fakat celse dağılın a Bağcı- oğlunun idare âmirlerine vaki ricası ve Özdemirin de muvafakati üzerine sözler zabıtlardan çıkarıldı. Özdemirin fevri (o hareketlerinden sonra -bu hareket, C.H.P. lilerce de takbih olundu- C.H.P. Grubu adına Fakih Özfakih söz istedi. C.H.P Gru bunun o anki temayülü, A.P. nin bu yersiz ve lüzumsuz salvosunu bir fis- ke darbesiyle yerle bir etmekti. Bu- AKİS, 17 EYLÜL 1962