September 17, 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

September 17, 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

KADIN Moda 962 - 963 kış modası Da hiçbir şey, kadının , bugün yaşadığı hayatı, bu aceleci, faal hayatı moda kadar i iyi, canlandıramaz. e bunun yanında canlı bir sosyal hayata yetişm mek zorundadır. İşt mevsi m kadının ya çalışmıştır. Bu moda; lı kıyafetler ve zengin teferruat" ke- limeleriyle özetliyebiliriz. | Elbiseler, e kolayca taşınacak, ca bavu gardroba sığacak ve bir küçük ii da yepyeni, şik, özel bir hava kazanacaktır. namizm devrinde, telstar ve jet dev- rinde kadın geride kalmıyacak, o fa- kat gene de kadın olduğunu hatırla- yacak, bunu hiçbir zaman unutmıya- ır. Etekler geçen yıla ri bu ii biraz daha uzundur. Yen da yakın bir hattır ve bol ” sekle ancak muslin, ince dantel, şifon, nay- lon gibi uçucu, şeffaf dans kıyafet- terinde rastlanmaktadır. Diğer ku- maşlardan yapılan gece ve gündüz kıyafetleri ve mantolar hep vücuda yakın olarak biçilmiş, mübalâğalı sı- klklardan kaçınılmakla beraber, ka- dının vücut hattına çan ka lınmı MIŞ- tır. Bolluk va arsa bu, yatkın bir bolluktur ve pli deri, Yatkın pli- erin, kupların arasına gizlenmiştir. Omuzlar daha besilidir ama bu, da- ha çok kuplarla elde edilmiş, zorla- ma yapılmamıştır. Gene birkaç hat mevcuttur. Kadın kendisine yakışanı seçebilecek, mutlaka belini sıkmak veya mutlaka belsiz vr LE le dolaşmak sorunda kalmayacaktır. Bedeni sıkı, beli bir İeimene iyice gösterilmiş, vücudu saran elbiseler yanında, beli ancak bir bol kuşakla, sıkmadan gösteren blüzan o bedenli elbiseler de çoktur. Belde kesiği ol- mayan ve beli gene sıkmadan göste- elbiseler de şekilde düşen iki parçalı kıyafetler kadar (omodadır. Şapkalar daha çok türban ve geniş bere seklinde olup, alnı açık tutmak- tadır. Ama, kenarlı yüksek Sp dan, kahkülden vazgeçmek istemi yenler i için de moda kralları mutlak bir hürriyet tanımışlardır. 30 linli mantolar Yin özelliğini yapan şey, yeni hat- mantolardır. Bunlar kadını u- zun boylu, ince gösterecek (şekilde düşünülmüştür. Elde ağırlık verme- mekte, kolay taşınmakta ve vücüdu gizlemeyip, göstermektedir. için "disiplinli mantolar" demek de mümkündür. Çünkü vücut hattını, muntazam dikişlerle yakından takip etmektedirler. Böylece redingot man- tolar, yani penslerle vücut hatlarını laa dar mantolar gene sahneye çıkmış bulunmaktadır. Yalnız, bunlar bele sıkı şekilde ooturmamakta, değerek, onu hafifçe hissettirmek dirler. Redingot mantolar kimisi yakasızdır ve bu boşluk inci i kolyeler. le kapatılmıştır, kimisinin de çok çük birer askeri yakaları vardır. Bu mantolar çift sıra düğmelerle, gizli kesik ceplerle ve bazen de cep kapak- larıyla süslenmişlerdir. Beli kemerle sıkılmış etek ucuna doğru godeli, da- ha fanteziye müsait mantolar (ove elbiseden kısa mantolar da vardır. Büyük yakalı mantolar daha çok şal yakalı mantolardır ve (bunlar kürkle giydirilmiştir. Tayyör oyaka- sı denilen normal ya a ve in Lr küçük yakalar yeniden ye başlamıştır. Ekseri manto kolları, be, dene dar kol evleriyle oturtulmuştur, fakat bunların yanında reglanlar, ja- pore kol geçmeleri de oldukça çok- mantolarında (kullanılan kürkler daha çok ufak yaka ve kol kapağı, pompon şeklindedir. Kürk- şapka, kürksüz birçok mahtoların şık bir teferruatı olarak kabul edilmiştir. Koyu, fakat parlak renkler eyl o- lup, kumaş olarak tweed kadar hair ve yumuşak kumaşlar, anlama m ii redingot için biçilmiş kaf- "dra"lar kullanılmakta- dır Dal gibi tayyörler ğımızın kadınının vazgeçemiyece- $i bir kıyafet, tayyördür. Fakat tayyörün kadını şişman göstermeme- si de alır İşte 962 - 963 kış moda- sı en çok bunun üçerinde durmuş ve kadını dal gibi gösterecek modeller yaratmış, bunlara dal -tayyörler a- dını takmıştır. Bu yeni bii ceket boyları bir hayli uzun tutulmuş- tur. Omuzlar da genişcedir. Bazıla- rında ceket boyu, tayyöre bir trua- kar manzarası verecek İs iel uzun- ri çift V dü melerle süslenmiş ve im. Tayvörlerde eşarp yakalar vardır ve bunların uç kısımları bazen kürk par- çaları veya yün püsküllerle süslen- miştir. Etekler ekseri gizli plilerle yürüyüşü kolaylaştırmakta, o fakat 1962 modeli bir tayyör Az masrafla giyinmenin yolu düz hattı muhafaza etmektedir. klâsiğe çok yakın ciddi tayyörlerin yanında, evaze etekli veya düz etek- li daha fantezi tayyörler de vardır. Bunların ceket boyları normal ve hat- ta bazen de oldukça Meşhur Chanel tayyörlerinin önle- ri gene çoğunlukla açık ve düğmesiz- dir. Bunlar eteğe yapıştırılmış önden düğmeli, küçük bluzlarla giyilmekte- dir. Chanel, tayyör sevmiyen kadın- lar için elbise - pardesü takımı üze- rinde durmuştur. Bu, soğuk havalar, soğuk iklimli memleketler için o çol daha pratik olmaktadır. Takım bir kıyafet, tweed ve jersey karışımıy- la yapılmaktadır. Manto tweed'den yapılıp, jerse ile astarlanmıştır. Ay- nı jerseden bir de küçük elbisesi var- dır. Takım kıyafetlerin özelliğini ya- pan şey, renkli oluşlarıdır. Kahveren- bir tweed, açık mavi jerse ile; gri bir tweed ise mesela çinge ne pem- beni, menekşe, lavanta çiçeği rengiy- le açılmakta, takım sade olduğu ka- dar da cazip olmaktadır. Sweater - look pri kadın svetere o kadar alış- mıştır ki, değişik biçimli kıyafet- ler, hele acayip modeller bugün ar- tık çok az müşteri bulmaktadır. İşte bunun için de bu yıl, yumuşak ku- maşlardan, sveter biçimi pek o çok, iki Me il yapılacaktır. e Sve- ter gi ü bu kıyafetlerin bluz örün kısımları e bir sveter gibi biçil- k ekilde, düz veya ütüsüz plili bir eteğin üzerin düşmektedir. Bluzların boyu bir hay- li ucun olup, stever görünüşü moda- AKİS, 17 EYLÜL 1962

Bu sayıdan diğer sayfalar: