15 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

15 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER yoktur. Bu tecavüzler eski Komiteci- lerin davranışlarından çok, İhtilâlin ta kendisini onu temsil etmiş onların şahıslarında yıpratmak hedefinin ne- ticesidir.. M K. üyelerine, İhti- lâlin kaderini onların eline bırakmış kuvvetler tarafından bu kadere iyi sahip çıkamadıklarından çok hatalı hareket ettiklerinden, bir takım ter- tiplere girişip siyasi ortamı bu hale getirdiklerinden dolayı tenkitler ile yıkılmış iktidar şampi- yonlarının kuyruk acısı neticesi yağ- dırdıkları hakaretleri birbirinden a- yırmak lâzımdır. Ama gerçek şudur ki biraz kaybedilmiş iktidar B K. üyeleri normal devir geldiğinde imkanı yoktur. Bilinen, bunların şu veya bu kuvvetlerle temas ettikleri, onlara "Nereye gidiyoruz? İntikam- cılar şahlandılar. Tehlike çanları ça- lıyor. Geç kalmayalım" şarkısı söy- ledikleridir. Bir başka grup AY hissiyat içinde bir başka grup C. H. P den çıktı. İktidarda İnö- nü yanına kendilerini almadığından dolayı muğber, onun için arabalarını "İkinci İhtilâl”" yıldızına bağlamış, parti içinde çeşitli tertiplere girişen, o sıfatlarıyla şu veya bu kuvvetlerle temas eden bu adamlar da affın çı- kışını fırsat bildiler ve ortamın mü- sait bulunduğu intibaıa saplandılar. T.M.T.F. Genel Merkezi “Gençlik” "tecrübe" ile buluştu de bir yüksek hakem gibi memleket işlerini tedvir edeceklerini hayal et- mişler, fonksiyonlarının bittiğini an- lamaya bir türlü yanaşmadıklarından dolayı da bu davranışlarıyla antipa- ti toplamışlardır-, biraz onun netice- si elden kaçan kasılma imkânı ara- larından bir kısmının, ellerinde kud- ret varken, küçük dağları kendileri- nin yarattıkları havasını taşıdıkları hiç kimsenin meşhulü değildir-, oa- ma hepsinden çok insaf dışı hücum- lar bazı M. B. K. üyelerinde iktidarı vermekle hata ettikleri intibaını yer- leştirmiştir. Bu "bazı"ları bir (kaç Komiteci midir, yoksa bir kaçı hariç ötekiler midir, kati bir şey söylemek 12 Bu cephenin müşterek hedefi şuydu: "İnönü, Hükümetinin giriştiği taah- hüdü yerine getiremez duruma düşü- rülürse istifa edecektir. O İstifa et- ti mi, bugünkü şartlar altında bir başka hükümetin kurulması imkânı yoktur. Tek çâre olarak müdahale bulunmaktadır. Müdahale yapıldı mı. biz gene İhtilâl sonrası devresindeki cakamıza kavuşacağız!" (o Gazetesi, sözcüsü, belirli tipleri olan bu zümre B. K mensupları arasındaki i- deal arkadaşlarıyla işbirliği (o haline geçti. Tuzcular kum- B» fikir değil his ve ihtiras kumalarına bir üçüncü grup ek- lendi: Her salata tabağının başına "Tuzu benden!" diye koşan komü- nist ajanları. Bunların Türkiyede faaliyet halinde oldukları (o herkesin malümudur. Bunlar, karışık ortamın fırsatçılarıdır. Otoriteye, o istikrara, sükün ve huzura karşı hangi o hare- ket varsa -bolşeviklikten (o yobazlığa- hepsinde rol almaktadırlar. Ankara civarındaki bir A. P. kongresinde "Nedir bu hal? Daha ne kadar sab- redeceğiz, arkadaşlar? Bu Ordu, düşman ordusu mudur? Ensemizde boza pişiriyorlar. Biz eski oDemok- ratlara hayat hakkı yok mudur? Ge- rekirse sopayla, kürekle, kazmayla, taşla haklarımızı savunmak için ha- rekete geçmek zamanı gelmiştir. Bir İsmet Paşa, askerlerle bizi osindiri- yor" diye bağıran ateşli, hatip Kızı- layda m Ekim m "Ya.. ya.. ya.. Şa. a.. İsmet Paşa çok yaşa" diye Ölumlen bi edilmiş, fotoğ- rafı çekilmiştir Bunun gibi (o ücretli tahrikçiler kâh A.P. liler arasında, kâh gençler içinde, kâh başka kuv- vetler mensuplarıyla görüşürken on- lardan görünmekte, herkesi o aşırılı- ğa itmektedirler. Ama bunların hepsinin bilinmiyor sandıkları, fâaliyetlerinin ilgililerce mükemmelen bilindiği ve gereği gibi teşhis olunduğudur. Nitekim, bu bil- gi yaygın hal aldığında herkes orta- lıkta dönenin ne olduğunu daha iyi anladı ve ayağını ona göre tetik al- dı. Zira halen ırkçı ekalliyetin elin- deki A. P. nin şirretlik ve şımarıklı- ğı karşısında bütün sabır taşlarının çatlaması bir şeydir, netameli o ta- raklarda bez dokuyanların oyununu oynamak bir başka şeydir. Bu gerçek ortaya çıkınca sular durulma yolunu tuttu. Gençler arasında nkarada T.M. T. EF. temsilcileri toplantıları sonunda üç maddede özetlenebilecek bir tebliğ çıkardılar: I — Affın karşısındayız. 2 — Ama ilk sözü, desteklediği- miz Hükümete bırakıyoruz 3 — Affedenler ve affedilenler i- lerde maraza çıkarırlarsa, hakların- dan gelmesini biliriz. Bunun yanında, nümayişlere A. P. nin tahriklerinin genç yüreklerin- de yarattığı infial ve gerçekten dev- rimlerin de, 27 Mayısın da tehlikede olduğu endişesi ile katılan C. H. P. Gençlik o kollarının mensupları ode- mokratik düzeni sarsacak davranış- lardan kendilerini çektiler. (o Zaten, bütün Gençlik, otoriter idare taraf- tarlarının sandıklarının aksine, De- mokrasinin yanındadır ve 28 Nisan- AKİS, 15 EKİM 1962