15 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

15 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

lar, 29 Nisanlar "Ahmet gitsin de, başımızda Mehmet boza pişirsin" di- ye değil, "Ne Ahmetin, ne Mehmedin başımızda boza pişirmesine müsaade ederiz" diye yapılmış, şehitler bunun için verilmiştir. M. B. K. içinde isler, M. B. K. içinde de ikinci pla- na alındı ve Tabii Senatörler ger- çek tek ve büyük şereflerinin bu dü- zenin demokratik düşenin devamın- da olduğunu anladıklarını beyan et- mek durumunda kaldılar eee haftanın sonundaki cuma günü eski M. B üyeleri kendilerine mii odalarından çık- tılar ve tam orta kurnada bulunan beyzi masanın etrafında toplandılar. Saatlerin 10'u gösterdiği sırada baş- layan toplantıya, Tabii Senatör Mu- cip Ataklı başkanlık etmekteydi. Toplantıda bir komisyonun -Ko- misyon Ahmet Yıldız, Refet Akso- yoğlu, Sami Küçük, Mehmet Özgü- neş ve Sıtkı Ulaydan meydana ge liyordu- son olaylar karlısında Tabii Senatörlerin görüşünü umumi efkâ- ra bildirmesi karar altına alındı. Ni- tekim Beşli Komisyonun hazırladığı tebliğ hemen o toplantının akabinde Basına verildi. Eski M.B. K. cılar tebliğlerinde siyasi partilerdeki "de- mokrasi safında birletme hareketi"- ni tasvip ediyorlar ve böylece 27 Ma- yısın amacına ulaşacağını belirti- yorlardı. Ancak eski M. B. K. cıların bir endişesi de mevcuttu : Zaman za- man bazı çevrelerden gelen tepkinin birleştirdiği politikacıların, tepki za- il olunca gene hakiki hüviyetlerine bürünmeleri ve yeniden ortaya bir çok problemlerin çıkması! Eski M. B. K. cılar olayların ge- lişmesiyle bir ve beraber olmanın lüzumunu hissettiler. Bunun için bir tek fire vererek bir araya geldiler. Fire, 22 Şubatçı Kadri Kaplandı. Kaplan toplantılara katılmağa bile ihtiyaç hissetmedi. Buna karşılık e- pey zamandır eski silah arkadaşla- rından ayrı kalan Osman Köksal M. B.K. toplantılarına katılmağa baş- ladı. Olaylar, eski M. B. K. cıları Gür- ve kurulan komisyondaki isimler dik- kati çekmektedir. Eski M. B. K. i- çinde ayrı fikirleri savunan ayrı uç- ların o temsilcileri yer (oalmışlardır. AKİS, 15 EKİM 1962 Bunlar bir nevi "Grup İdare Kurulu"- İki otomobillik kafile o halin- de Köşke giren es K. cıları, Cumhurbaşkanının yaverleri karşı- ladılar. Eski M.B.K. Başkanı silah arkadaşlarını alt kattaki kabul ve çalışma salonunda bekliyordu. Tabii Senatörler eski Başkanlarıyla el sı- kıştıktan sonra hemen konuya gir- diler. Gürsele evvelâ son hâdiseleri nasıl yorumladığı soruldu. Cumhur- başkanı son olayları üç ayrı uça at- fediyordu. Bunlardan birincisi genç- liğin asil heyecanlarından istifadeye kalkan komünist unsurlardı. İkinci- si, tahrik suretiyle ortalığı karıştır- mak isteyenlerdi. (Üçüncüsü de si- yasi partilerin içinde bulunan poli- tika madrabazlarıydı. Cumhurbaşkanı eski silah arkadaşlarına (görüşünü büyük bir açıklık içinde söyledi. Son- ra eski .B.K. cılar konuşmağa başladılar. Eski M. B. K. cılar kendi bildik- lerini, kendi görüşlerini Cumhurbaş- kanına anlattılar. Bir takım, Devrimi ve kemlilerini tehdit eden tehlikeleri ona da tekrarladılar. Gürselin de kendilerine katılmasını istediler. Bu arada Ordunun hassasiyetini, lan tecavüzlerin Silahlı mensupları arasında ne derin yara- lar açtığını ve onları nasıl tahrik et- tiğini söylediler. 9.30'da başlayıp 10.45'te sona eren. toplantı bir "Du- rum Muhakemesi" ve tenvir görüş- mesi olarak geçti. Platonik bir an- laşmayla neticelendi. Başkan, eski YURTTA OLUP BİTENLER kadar söyledi. Çankayadan silâh arkadaşlarına "sonuna onlarla birlikte oolacağı"nı El sıkışıldı ve heyet ayrıldı. Şimdi Türkiye, yeniden bir rahat devreye girmişe benzemektedir. Bun- da elbette ki baş rol İsmet İnönü- nün enerjik, dürüst ve azimli davra- Zaten ortalık o karıştırıcıları iyi bir Ka oyuncusu olarak hep mat etmektedi Bundan sonraki iş memleketin e- lerinden bir kısmından gelecek iti- razları af konusunda iki uçtan gelen itirazların eşi oakibete uğratmak, memleketi fiili kalkınma yoluna sok- maktır. Arızi rahatsızlık geçmiştir. Bün- yevi rahatsızlık sıradadır. Plânın Mecliste ele alınış tarzı, bu zden- dir ki yakın istikbalin mihenk taşı- dır. Hükümet Bir adam aranıyor Birliğimiz haftanın başında bir akşam, Türkiye Cumhuriyeti, İ- çişleri Bakansız kaldı. Bir kabine ar- kadaşı kadar, hatta onun biride biri Kurutluoğlu Başbakan İnönüye veda ediyor "Buluşmak üzere"