15 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

15 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

YURTTA OLUP BİTENLER Bir C. H. P. kongresinde Satır konuşuyor Yeni bir devir ifade etmiştir. Günaltayın vefatından beri C. H. P. İl Başkanlığını "başka çaresi bulunmadığından" yapmakla olan Sohtorik aslında siyasi bakım- dan yıpranmamış olmakla beraber gerçekten yorulmuştur. Sohtorik, böy- lece 12 yıldan beri içinde bulunduğu aktif siyasi hayattan çekilmek kara- rındadır. Bununla beraber sempatik Sohtorik, gerçekten samimiyetle bağ- lı olduğu C. H. P. nin hizmetinde o- lacağını da tekrarlamaktan o çekin- memektedir. Kulis çalışmaları henüz kızışma- mış olmakla beraber, C. H. P. İstan- bul teşkilatının hiziplere göre siyasi anatomisi belli olmuştur. Genel ola- rak merkez İlçeler Ekrem Özdeni, mülhak ilçeler de Fehmi Atançı tut- maktadırlar. Öte yandan, saman al- tından su yürütmekte son derece ma- rifetli Gülekçiler de boş durmamak- tadırlar. Sessiz sedasız yapılan ilçe kongrelerinde idare kurulları ile İl kongresine gidecek delegelikler için mücadele eden eski Genel Sekreterin "merbut"ları görünüşte Fatih, Zey- tinburnu, Beşiktaş ve Şişli ilçele- rini çantada keklik saymaktadırlar! Bunların "Gülek" meselesinde C. H. P. Genel Merkezinin basiretli idare- cileri safında yer alan ak saçlı Ek- AKİS, 15 EKİM 1962 rem Özdene sempati beslemedikleri muhakkaktır ve İl Kongresinde Öz- denin karşısında daha "nötr" ve yu- muşak kabul ettikleri Atanç safında yer almaları muhtemeldir. Katanga gibi bağımszlığını ilan etmiş olan Fatih İlçesi, iki yıl önce yapılan kongrede Özden Fatih İlçe Başkan- lığına adaylısını koyduğu için kendi- sine muğberdir. Bu sebeple de çok kuvvetli bir ihtimalle Atançı (o des- tekleyeceklerdir. İhtiyatlı Atanç he- nüz adaylığını açıklamamakta ken- dince fayda mülahaza etmektedir. Öteki isimler, öteki şanslar gi Başkanlığı için başka isimler de İ ğlaşmaktadır. Cemal (o Yıldırım, politikada geçer bir tâbirle "şöyle bir havayı yoklamış"tır. Fakat itiraf etmek lazımdır ki, Parti Meclisi üye- si Cemal Yıldırım için C. H. P. İstan- bul İl Başkanlığı kolay elde edilir bir makam değildir. Zira, gerek Ek- rem Özden ve gerekse Fehmi Atanç C.H. P İstanbul İl Teşkilâtının yir- mi yıla yakın bir zamandan beri bilfiil içinde bulunmuş iyi birer teşki- lâtçıdırlar. Tabii Yıldırım ve bu ara- da adı geçen Harward Üniversitesi mezunu genç Ali Beden, iki kurt teşkilâtçının yanında eğer adaylıkla- rını koyarlarsa kazanmaları ancak bir sürprizle kabil olacaktır. İstan- bullu C. H. P. li gençler de kefede bir ağırlık haline gelmeyi becereme- mişlerdir. AAtanç ile Özden çekişme- sinde ise kimin galip geleceği biraz da her iki tarafın hazırlayacakları İl İdare Kurulu listesine bağlıdır. C. H. P. Kurultayında yapılan son Tüzük tadilinden o faydalanılarak, bu yıl C. H. P. İl İdare Kurulu 15 kişiden müteşekkil olacaktır. Tabii listeler de büyük pazarlıklarla hazırlanacak- tır. Ne olursa olsun, yine de görünen gerçek, Ekrem Özdenin şansının ağır bastığıdır. Gülekofiller ise, "biz şu kadar il- çeyi tutuyoruz" diyerek böbürlenmek- te iseler de, kendilerinde mevhum bir kudret farzettikleri bilinmekte- dir. Aslında talihsiz sabık Genel Sek- reterin adı H. P. İstanbul il teş- kilatının muhtelif kademelerinde bu- lunan particilerden çoğunun, yüzünde geniş tebessümlere yol oaçmaktadır. Hatta, "Gülekofillik" biraz da istih- za ile hatırlanmakta ve espri konusu olmaktadır. Nitekim eski bir Güleko- fl C. H. P. li, AKİS muhabirine gü- lerek şu karışık cümleyi söyledi: "— Biz artık oGülekofil değiliz. Biz Antigülekofil rr mü- arız olanların yanınday 17