15 Ekim 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

15 Ekim 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER resinde yapacaktır. Bitirdiğimiz haf- tanın sonunda Ankara teşkilâtı Ka- dın ve Gençlik kolu kongrelerini ta- mamladı, ilçe kongrelerini bitirmeğe gayret sarfetti. Zira 29 Kasımda ya- pılması mukarrer Büyük Kurultaya Ankara bütün kongrelerini tamamla- sımda yapılacak olan il kongresi için rakipsiz Başkan adayı şimdiki Müte- şebbis Heyet başkanı bulunan Nev- zat Göçeridir. Halil Sezai Erkut bu defa bir mini girmek niyetin- de değildir. Fakat asıl mücadele Kurultayda olacağından şimdiden Parti Meclisi üyeliği için kulis başlamıştır. Güle- kofiller, paçaları sıvamışlar ve oC. H. P. Meclisinde fazla koltuk kap- mak için çalışmağa başlamışlardır. Bu defa Genel Sekreter, C. H. P. Mec- lisi tarafından seçileceği için bil- hassa Gülekçiler ve Erimciler itti- fak halindedirler. Bu mücadele sâ- dece Ankaraya has değildir. İkili ekip her yerde bir gayret içindedir. Çok delegeye sahip İstanbulda da plânlar hazırlanmaktadır. İstanbul kongresinin bir atraksiyonu da bu olacaktır. İstanbulun g2! Ekim günleri Spor ve Sergi Sarayının her zaman o sporsever seyircilere ayrılmış bulunan tribün- lerini bu defa C. H. P. nin İstanbul İl Kongresini teşkil edecek olan 600 ü aşkın delege dolduracaktır. C. H. P. İstanbul teşkilâtının şimdiki idare- cileri paçaları sıvamışlar ve Türkiye- nin en büyük şehrindeki C. H. P. teş- kilâtının dört başı mamur bir kong- e yapması için faaliyete başlamış- lardır. Tabii bu arada bermutad ku- lis çalışmaları da yapılmaktadır. Fakat bu çalışmalar henüz suyun yü- züne çıkmış değildir. Kulis faaliye- tinin adamakıllı kızışması için gele- cek haftayı beklemek lâzımdır. Zira şimdilik görünen, sâdece hiziplerin ayrılmış olduğudur. C.H. P. nin kongre hazırlıklarını tedvire memur idarecileri bu yılki geçen yıllardan daha "spekcaküler" olması için bir hayli kafa patlatmışlardır. Spor ve Sergi Sarayı Amerikada siyasi partilerin yaptıkları kongreler örnek alınarak tanzim edilmektedir. Tabiatıyla şim- diye kadar alışılmamış bir tanzim usulü üzerinde mutabık kalındığın- dan, Spor ve Sergi Sarayının tefrişi de birçok yenilikleri ihtiva etmekte- dir. Üç tarafı "anfiteatr" biçiminde yerleştirilmiş seyirci tribünleri | ile çevrilmiş geniş salonun, daima tri- bünsüz kısmına konulmakta olan hi- tabet kürsüsü, bu defa, tribünlerden birinin ikinci sırasına yerleştirile- cektir. Kürsünün altında kalan ze- mine bitişik ilk sıra gazetecilere C. H. P. Genel Merkez binası Işıkları ne zaman yanacak? ayrılmıştır. Kürsünün iki yanı Ata- türk ve İnönünün büyük boy port- releri 4le. süslenecek, ayrıca salo- nun muhtelif yerlerine dövizler ası- lacaktır. Beyaz bez zemin üzerine kapital kırmızı harflerle yazılan dö- vizlerin uzunluğu 10 metreyi bulmak- tadır. Dövizlerden bir kısmında Ata- türk ve İnönünün sözleri yer alacak- tır. Ayrıca büyük bir döviz de plân- lı kalkınmayı müşahhaslaştıran bir özellik taşımaktadır. Dövizlerin üze- rinde şunlar yazılı olacaktır: "Plân- sız kalkınma: Dolar 22 Türk Lirası- Plânlı kalkınma: Dolar 10 Türk Li- ". Dövizlerin üzerine yazılacak olan yazılar C. H. P. İl İdare Kuru- lunun ekip çalışması sonunda hazır- lanmıştır. Ölçü, en iyi ifadelendir- medir. Bu hazırlıklarla C. H. P. İl İdare Kurulunun en genç üyelerinden Orhan Birgit meşgul olmaktadır. Birgit, hemen her gün Cağaloğlun- daT.M. F. binasının karşısında bulunan tabelacı Nadir Güllülere uğ- ramakta ve dövizlerin hazırlanması- na bizzat nezaret etmektedir. B mücadelesi Spor ve sergi 4 hazırlıklar ilerlerken, C. H. P. İstanbul İl Başkanlığı adayları da belli oOolma- ya başlamıştır. Şimdilik C. H. P. İl Başkanlığı için iki kuvvetli (o aday mevcuttur: Ekrem Özden ve Fehmi Atanç. Particilik tecrübesindeki eh- liyetleri müsellem Özden ile Atan- çın karşısında bir üçüncü adayın ta- bir caizse "tutunabilmesi"ne ihtimal verilmemektedir. C.H.P. tüzüğüne gö- re İl Başkanları tek dereceli seçildiğinden büyük mücadele naz ve hareketli Ekrem Özden ile yu- muşak tabiatlı ve ziyadesiyle ihtiyat- lı Fehmi Atanç arasında cereyan e- decektir. İki C. H. P. li bundan önce bir kere daha karşı karşıya gelmiş- lerdir. Ancak C. H. P. Genel Merke- zi, 1957 - 1058 konjonktüründeki ger- gin siyasi havayı hesaplıyarak Öz- gen ile Atançın kongrede kozlarını paylaşmalarına müsaade etmemiş ve Rahmetli Günaltay, bizzat İnönünün ısrarı ile adaylığı kabul ederek oOor- taya çıkınca, ağırlığını hissettirmiş- tir. Ancak bu defa C. Genel "müdahalecilik" politikasın- dan vaz geçtiği için Özden ve A- tanç rahatça karşı karşıya gelebile- ceklerdir. Halen C H. P. İl Başkanlığı gö- revini yürütmekte olan Ali Sohtori- ke gelince, Sohtorik bu yıl başkanlık mücadelesine girmeyeceğini belirt- miştir. Nitekim Sohtorik, İstanbulda- ki AKİS muhabirine "rahatsız oldu- gunu" ve "yorulduğunu" söyleyerek, adaylığını koymayacağını sarahatle AKİS, 15 EKİM 1962