3 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

3 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Kübada Komünist liderler lehinde yapılan kuvvetleri -Amerika, İngiltere, Fran- sa ve Rusya- tarafından işgal edil- miştir. Ruslar, Avusturyadaki birlik- leriyle irtibatlarını temin durmak hakkını kazanmışlardır. Fa- kat Avusturya ile barış imzalanınca bu bahane resmen ortadan kalkmış- tır. Rusyanın birliklerini n ve Macaristandan da çekmesi zaru- reti hasıl olmuştur. Halbuki Krem- lin mükemmelen bilmektedir ki fiilen rus işgali altında bulunmayan hiç bir Avrupa ülkesinde komünizmin pa- yidar olmasına imkân yoktur. Bir avrupalı, komünist rejim altında ya- şamaya gönül rızasıyla boyun oeğe- cek! Nitekim, Macaristan ilk ferah- lık anında hürriyet bayrağını açmış- tır. İşte Varşova Paktı bu şartlar i- mış ve Sovyetler, bu sefer "müttefik" adı altında işgal kuvvetlerini okomü- nist ülkelerde muhafaza etmişlerdir. Görülüyor ki NATO başka dur. Varşova Paktı ile zaruretlerin sonucu- AKİS/18 Ayinesi iştir o kişinin... Asıl Bomba K rutcefin oKennedy'e gönderdiği ikinci mektup, dünya halk oyunda, patlatılacak bir bombadan daha az tesir oyapmadı. John Kennedy Düşünceli bir adam nümayiş Krutcef mektubunda Kennedy'nin bahsettiği şartlar dahilinde Kübada- ki füzeleri geri çekmeye hazır oldu- gunu belirtti. Bu samimiyet ve iyi niyetle dolu bir mektuptu. Mektu- bunda önce Rusyanın Kübaya aske- ri yardımı hangi sebeplerle yaptığı- nı anlatan Krutcef, daha sonra Ame- rikanın Kübayı istila etmeyeceği ko- nusunda verdiği teminat karşısında bunlara lüzum kalmadığını ve füze üslerinin sökülerek Rusyaya geri gö- türüleceğini söylüyordu. Haberin yarattığı şaşkınlık ha- la geçmiş değildir. . Bazı kimseler bunu Rusyanın gerilemesi olarak karşılarken diğerleri uzun vadeli bir barış taarruzu olarak görüyor. Ta- bii bu işin altından bir çapanoğlu çıkacağını tahmin edenler de eksik değildir. Şurası muhakkaktır ki obugün- kü Rusya, dünün Rusyası değildir. Krutcefin de mektubunda söylediği gibi bu, zenginleşmiş ve artık kaybe- decek şeyleri olan bir Rusyadır. Rus halkının batılılardan daha az barış sever olduğunu farzetmek de bir sebep mevcut değildir. Anlaşılan