November 3, 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

November 3, 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

TÜLİ M''i Devrim Ordusuna Türk Silah- lı Kuvvetleri mensuplarının tak- tıkları isim : "M.D. 0O. — Maydanoz Dere Otu" Dz geldiği halde Ankaralıları çok ilgilendiren İran Şahı üç gün içinde dört davete gitti. İlkini Cu- martesi gecesi Çankayada Cumhur- başkanı Cemal Gürsel verdi. o Daha ziyade resmi kimselerin bulunduğu bu yemekte Başbakan Yardımcısı Ekrem Alicanın yeşil gözlü güzel eşi son model, bolerolu hissini veren si- yah - beyaz tuvaleti ile pek şıktı. Pa- zar akşamı ise İran Büyük Elçiliğin- de bir resmikabul vardı. Aşağı ta, ilk gelen Başbakan İnönü, Şahı karşıladı. İkisi beraber bir iki daki- ka Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel ve eşini beklediler. Hep beraber (Milli Marşlar dinlenip yukarı çıkıldı. Mavi salonda on - onbeş dakika kadar otu- rulduktan sonra iki sıra dizilen davet- başkanı, Başbakan ve eşleri, Şah ta- den rafından uğurlandılar. Bundan sonra Şah 12 ye kadar kalıp bir çok kim- seyle hasbıhal etti. İranlı hanımların bu geceye çok itina ile hazırlandık- ları belli idi. Kısa tuvaletli pek azdı. Müsteşarın eşi Gina Assar beyaz dantel tuvaleti, Ticaret Ataşesi Fi- ruz Heyatın eşi Azer Heyatın kısıl saçlarına pek yakışan mavi kadife tuvaleti göze çarpıyordu. Mybee bir mümtaz misafir geli- yor: Prof. Toynbee. İngiliz İlim a- damı memleketimizin yabancısı değil. 1950'den önce gelmiş ve demokratik düzene geçiş hareketimizi izlemişti. Bu sefer Anadoluda bir gezi yapacak. Kendisine, eski dostu sessiz (Osman Okyar mihmandarlık yapacak. İstan- bulda ise meşhur tarihçiyi Nuri -Ta- gore- Arlasez gezdirecek. | Kültün Ataşesi Marin ile eşi geçen hafta bir hayli yoruldular ama, Paristen onbeş gün önce dö- nen Bayan Marin bu yorgunluktan Haberler hiç de şikayetçi değildi. Tersine, gü- zel elbiselerini göstermekten hususi bir. zevk duydu, Fransız Akademi azasından Prof. Rene Huyghe'nin konferanslar over- mek üzere Türkiyeye gelmesi yalnız Bay ve Bayan Marini değil, daha bir çok kimseleri olağanüstü bir faaliye- te sevketti. Bunlardan biri de Türk -Fransız Kültür Cemiyeti Başkanı Munis Faik Ozansoydu Munis Faik, Fransız Kültür Mer- kezinde Prof. Huyghe şerefine veri- len kokteylde ev sahibi rolünde idi. Davetlilerin çoğunun sanat dünyası- na mensup olmaları, fransızca konuş- maları eski devirleri o hatırlatıyordu. Ama, bu arada Munis Faiki üzen bir şey oldu. Sevgili dostu Türk - Fran- sız Kültür Cemiyetinin temel aza- sından Prof. Bedrettin Tunçel, bir "edebi bir hatâ" işledi. Fransız Kültür Merkezindeki kok- teyl, akşam saat 7 de idi. O akşam saat 8.30 da Fransız Büyük Elçili- ğinde büyük bir akşam yemeği de vardı. Kokteyl saat 8 de bitmeliydi İran Şahı ve ağırlayanları Devlet Operasında sanatkârlar arasında Güzel bir geceden hatıralar! AKİS/28