3 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

3 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

Sayı : 436 Cilt: XXVI 3 Kasım 1962 HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER İkinci dönemine başlayan T. B. M. M. toplu halde Ya bu deveyi güdersin, ya bu diyardan gidersin! Meclis Ya, öteki Haşimler? Kivi Haşim, işleri tıkırında gi- den bir adamın rahatlığı içinde iki Göz yanına açtı ve : — Eh.. Yarın işler bütün bütün açılır... Bugün eve erken dönüp bir iyi dinlenmeli" dedi. Kahveci Haşim, T.B.M.M. nin kahvecisidir. Kahveci Haşim ümit do- lu sözlerini Meclisin açılışının arefe. sinde söyledi. Perşembe günü de, şatafatsız ve alayişsiz, eskiden alışıl- mış "Cumhurbaşkanının açış konuş- ması" yapılmaksızın -Anayasa artık onu âmir değildir- Meclis yeni döne- AKİS/8 mine girdi. Yeni dönemin başlangıcı, ilk dö- nemin başlangıcından çok farklı bir hava içinde oldu. Sâdece milletvekili ve senatörlerin değil, oparlemanter sistemin daha bir alışmış, oturmuş, yer leşmiş hali vardı. Fırtınanın büyü- gü atlatılmıştı. Demokratik düzenin yürümesine izin verilip verilmeyeceği e konusu değildi. Yola çıkılmış- Haftanın ortasındaki o gün Mec- ik koridorlarında rastlanılan sima- ların çizgileri asık ve endişeli değil, daha ziyade azimliydi. Bir yılda hiç bir şey yapılmadığını söyleyenler Per- şembe günü zihinlerinde bir bilanço yaptıklarında haklı sayılamayacakla- rını farkettiler. Anlaşılıyor ki o bir farkı görmek için, biz türklerin mut- laka bir kıyaslama yapmamız şart- tır. Ama herkes bir başka gerçeği daha görmekle mükelleftir. Demok- ratik düzen sadece Kahveci Haşim değil, bütün millet Parlâmentonun faaliyetinden memnun kalırsa, orada memleket meselelerinin ele alındığını görürse, Meclise inanırsa, onu sever- se yürüyecektir. Demokratik düzeni şunun veya bunun tehdit ettiğini söylemek oko- laydır. Demokratik düzen bu tehdit- lerin hepsini boşa çıkarır. Ama de- mokratik düzen Meclisin kendisinin tutumuyla tehdit edildi mi, artık o- nu İsmet Paşa bile zor kurtarır.