3 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

3 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler tabii zararı büyük.. Bir iki güne kadar kalkacağını sanıyorum..." A.P. Genel Başkanının hastalığı Kızılcahamama beş dakikalık mesafede ortaya çıkmıştır. Gümüşpala çar- şamba günü İstanbuldan saat 16 sıralarında yanında Celal Ertuğ - iyi bir şanstır. Zira Ertuğ göğüs cerra- hıdır - ve Şinasi Osma olduğu halde Ankaraya mü- teveccihen hareket etti. Yolculuğun ilk beş saati iyi geçti. Kızılcahamam yakınlarında Genel Başkan bir öksürük krizine tutuldu. Balgamını mendile silerken, hafif bir kırmızılık gördü. Önem vermedi. İkinci kriz- de kırmızılık fazlalaşınca Ertug duruma müdahale et- ti ve Pala Paşanın ısrarına rağmen Kızılcahamam Sağlık Yurduna Genel Başkanına götürdü. Orada eliy- le radyoskoposini aldı. Ciğerler sağlamdı. Durumu ilgililere bildirdi ve Gümüşpalanın ertesi gün töreni iştirak edemiyeceğini söyledi. o Kızılcahamam Kayma- kamı da hadiseden Hükümeti haberdar etti. Gümüşpala şimdi evinde istirahat etmektedir. Tedavi Dr. Ertuğ tarafından yapılmaktadır. A. Ge- nel Başkanı kimseyle görüştürülmemektedir. Gümüş- pala 1959 yılında Erzurumda aynı şekilde bir kriz ge- çirmiştir. A. P. Genel Başkanına, Hükümet erkanı ve parti ileri gelenleri "Geçmiş Olsun"- telgrafı çekmiş- lerdir. Ayrıca İnönü, A. P. Genel Başkanının duru- muyla yakından alakalanmış, ihtiyaçlarını sordurmuş, doktorundan bilgi almış ve üzüntülerini belirtmiştir. İnönü, Şah şerefine verilen bir davette kendisine bu alâkasından dolayı teşekkür eden Şinasi Osmaya şöyle dedi : "—Gümüşpala arkadaşımdır." Ziyaretler — İran Şehinşahı Rıza Pehleviyi ağırla- yan Ankaraya, bu ay yeni bir misafir geliyor. Bu defa Ragıp Gümüşpala gelecek olan, Kıbrıs Cumhurbaşkanı Makariostur. Kasım ayının 22 sinde Ankanaya varacak olan Makario- sa, büyük bir ihtimalle Kıbrıs Dışişleri Bakanı da refa- kat edecektir. Çok koşan.. Politikacılar — A. P. Genel Başkanı Ragıp Gümüş- . » — m pala ani olarak hastalandı. Muhalefet liderinin has- : Makarios Ankarada dört gün kalacaktır. Bu Şen talığı sanıldığı kadar önemli değildir. Ancak, dikkati lerin ilk üçü resmi temaslara ayrılmıştır. Son. gün, gerektiren ve hastanın istirahat etmesini icap etti- Kıbrıs Cumhurbaşkanının hususi temasları içindir. ren bir arazdır. A. P. Genel Başkanının tedavisini ya- Resmi temaslarda Kıbrısla ilgili görüşmeler, Kıbrıs pan Dr. Celal Ertuğ - A. P. Elazığ Senatörüdür- bu Türk Cemaatıyla alâkalı meseleler ala alınacaktır. konuda şöyle demektedir : Türk halkı için unutulmaz bir şahsiyet olan Pa- m teşhisime göre, göğüs damarlarından paz - Cumhurbaşkanı Devlet Başkanları protokolüne birinde tıkanıklık var. Sigara çok içiyor. Bunun da, göre karşılanacak ve ağırlanacaktır. AKİS/6