23 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

23 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER dekilerin tamam olduğunu görünce, diğerlerine bakmadılar. Ziraat Bankasına teslim (edilen ve oradaki 171 numaralı depoda mu- hafaza edilen mallar da (eksiksiz . Bunlar İhtilâl sonrası So- ki evden alıp müsadere ettiği ziynet eşyalarıdır. parsadır. 13 Eylül 1960 günü alınıp zabıtları tan- zim edildikten sonra Bankanın ka- sasına konulmuştur. Kıymetleri 179 hin 506 lira olarak tesbit edilmiştir. Muhafaza altına alınan ve Zira- at Bankasının çelik kasalarında bu- lunan 4 parça kiymetli taş da bu ka- sada çıkmıştır. numaralı kiralık kasadan, kasa delinmek e çıkarılan eşya diğerlerinin ya konulmuş ve zapta geçirilmiştir. Zorlunun varisleri eşyayı teslim aldıktan sonra Ziraat Bankasından çbir şikâyetleri bulunmadığını söylediler. Ayrıca, Zorlunun annesi- in evinden müsadere edilen eşya- lar da aynen mevcuttur. Bunlar Zi- raat Bankası İstanbul Merkez Şube- sinin kasalarındadır. Bu husus da zabıtla tevsik edilmiş ve mahkeme dosyalarına rapdedilmiştir. Bir başka yön... Zorlunun varisleri, Zorluya ait hak- --- iktisap dâvasının son af ka- nunuyla düşmesi üzerine kendileri- ne iade edilen miraslarını üç gün i- çinde derleyip toparladıktan bir tek noktada tereddüde düştüler. 27 Mayıs sabahı Zorlu şoförünün e- vinden alınıp götürülürken yaranda- ki çantasında bir hayli oefektif ya- bancı para ve iki çek bulunmuştur. Zorlu bulunan paralar hakkında bir sabit tanzimini istemiş ve isteği ye- rine getirilmiştir. Zapta göre: madeni frank, 10 fenik, 18000 fran- sız frangı, 1120 amerikan doları, 4010 fransız frangı, 265 dolarlık bir çek, 1500 dolarlık bir çek ele geçi- rilmiştir. Zaptın altında Zorludan başka Kdm. Üst. Yılmaz Ateşalp, Ord. Donatım Alb. Mustafa Berk ve Merkez Şube Kumandanı Bnb. -Bin- başının adı okunamamıştır- nın im- zaları mevcuttur. Bu çanta 8 Temmuz 1960 da ge- ne bir zabıtla zamanın Başbakanlık Müsteşarı Albay Türkeşe teslim e- dilmek üzere özel Kalem Müdürü ta- rafından alınmıştır. Zabıtta, "Senette yazılı nakit pa- ralar Başbakanlık Müsteşarı Albay Alpaslan Türkeşe verilmek o üzere AKİS/12 Kulağa Küpe... Lafa bak! bir başlık: "Genel Satır, Gümüşpala- yı ithamlarını ispata davet et- tü -Dr.. Satır İspat edemezler- se bir müfteri olarak tescil edi- leceklerdir' o dedi". Hah, adamın da daydı! Gazetelerde Sekreter umurun- teslim alınmıştır" denmekte ve tes- lim edenlerin Talât Durmuş ile Vas- fı Göksu adlarındaki hâkimler*, ala- nın ise Özel Kalem Müdürü Mehmet Geylangil olduğu belirtilmektedir. vukat Fersoy ve varisler resmi ziyaretlerde kullanılmak üzere Zor- luya Devlet kasasından ödenen bu paraların da iadesini istemekte ve Merkez Bankası kasalarından bun- ların gıkarılmasını talep etmektedir- liradır. Ancak bu hesap So- ruşturma Kurulunca (yapılmıştır. Kur hatası yapıldığını ileri süren varisler haksız iktisap davasından arta kalanın 26 bin 55 lira olduğunu söylemektedirler. âdise, mahiyeti ortaya çıktık- tan sonra halk üzerinde başka bir Esat Kemâl Aybar Bin işit bir söyle yönden alâka çekti."Mr. © 170'un ele geçen servetinin milyonu bul- duğu anlaşılmaktadır. o Tabii bu, Türkiyede ele geçen meblâğdır. Mil- yonluk servet, çok kimsenin uzun u- zun ıslık çalmasına yol açtı. Zira Zorlu bir devlet memurudur. Bunun farkına varan propaganda erbabı, hemen Atatürkün adı arkasına sı- ğınma çabasına kapıldı. Efendim, şu mücevher Atatürkün düğün hediye- siydi, bu halı İran Şahınındı.. Ede- biyat kısa zamanda o hali aldı ki, Zorlular adeta Atatürkün bir gayrı- haline getiriliverdiler. Bu sefer uzun ıslıklar, yerlerini müs- tehzi tebessümlere bıraktılar. Hükümet Demir çarık ve asâ Bitirdiğimiz hafta, Hükümet için kelimenin tam anlamıyla bir "Halkla münasebetler" haftası ol- du. Kabineninsekiz > Bakanı yurdun çeşitli obölgelerine dağılarak mese- lelere toplum açısından ışık tuttular ve bu alandaki çalışmaları halka du- yurdular. Onların dileklerini, odert- lerini dinlediler. Önceki haftanın sonlarında yapılan bu gezileri (oPa- zar akşamı Başbakan Oo Yardımcısı Ekrem Alicanın radyo konuşması takip etti. İnönünün Salı sabahı An- kara Gazeteciler Cemiyetinde tertip- lediği basın toplantısı ise bu "Halk- la münasebetler kampanyası"nın bi- rinci perdesinin finali mahiyetindey- di. Basın toplantısında İnönü, gaze- tecilerin eğitimi siyaset ve iktisa- di meselelerden dış politikaya kadar sordukları bütün sualleri tek tek ce- vaplandırdı. Böylece gerçekletin Tün ışığına çıkmasıyla bir süreden beri A.P. militanları tarafından u- çurulan gayri ciddi balonların asıl- sızlığı anlaşıldığı gibi, ' m Halka yaklaşması bakımından o son derece önemli bir adım atılmış oldu. Hükümetteki bu ani o değişiklik, halk arasında güler yüzle karşılan- dı. Gerçi millet Hükümette ne de- rece yoğun bir çalışma içinde bu- lunduğunu as çok biliyordu ama bu- nunbirkeredeenyetkili ağızlar tarafından ifade edilmiş olması bu kanaati kuvvetlendirdi. Bütçe müzakerelerinin sona er- mesinden ve B.M.M. nin kısa tati- linden istifade ederek Sağlık ve Sos- yal Yardım Bakanı Yusuf Azizoğlu