23 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

23 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 456 Cilt: Sahibi Mübin Toker İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Yazı Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşçıoğlu (İstanbul), Seyfi Öz- genel (İzmir) - Dış Haberler Kıs- mı : Deniz Baykal - İktisadi ha- berler kısmı : Fasih inal - Musi- ki : Daniyal Eriç - Radyo : Mah- mut T. Öngören - Magazin Kısmı; Jale Candan, Tülin Sezgin, Hü- seyin Korkmazgil . Tiyatro: Lüt- fi Ay, Naciye Fevzi Sinema : T. Kakınç - Spor : Vildan Âşir Savaşır. Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylaner - Klişe Kutay Kayalı Doğan Klişe Atelyesi Yazı İşleri Rüzgarlı Sokak No 15/2 Tel: 717 8998 İdare Rüzgarlı Sokak No:15/1 Tel: 70 61 96 Abone Şartları 3 aylık (11 nüsha) 10.00lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak Tasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 21.3.1963 Fiyatı | Lira XXVII. Yıl: İ MECMUASI K 9 HAFTALIK AKTÜALİTE Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Gün yoktur ki bir belirli cepheyi teşkil eden ve kuyruk acısından mus- tarip gazetelerde AKİS hakkında, onun Başyazarı Metin Toker hak- kında bir "çamur atma" bulunmasın. Türkiyede bu cephe, İsmet İnönüden sonra en ziyade kiminle uğraşır diye bir sual sorulsa, bunun cevabını ver* mek zor olmayacaktır. Bu iş için çalışan, adeta hususi sütunlar vardır. Yok "Dedikodu", yok "Dırıltı”, yok "Zırıltı" diye başlıklar taşıyan bu sü- tunlarda, aman yarabbi, ayak üstünde ne yalanlar, ne akıl almaz hikâye- ler anlatılmaktadır. Geçenlerde bir okuyucumuza buradan cevap vermiştik. Okuyucumuz, Aletin Tekerin genç ve güzel bir amerikalı kadınla basıldığına dair ya- pılan yayın üzerine açılan dâvadan niçin bahsetmediğimizi soruyor ve en- dişe izhar ediyor, bilgi istiyordu. Kendisine, dâvanın devam etmekte ol- duğunu söylemiştik. Yazılanların tipik bir örneğini teşkil eden bu "çamur atma", Ankara 8. Asliye Hukuk Mahkemesinde neticelenmiştir. Mahke- me Son Havadis gazetesi tarafından ortaya atılan iddianm tamamile bir iftira olduğunu tespit etmiş ve bunu hakaret kastıyla yapan gazete so- rumlularını 5 bin lira manevi tazminat ödemeye mahküm etmiştir. Metin Tokerin avukatı Abdülkadir Uras, dâvâlılara ispat hakkı da tanımış bu- lunuyordu. Mahkemede ispat edilen sadece, Son Havadisin yazdığının âdi bir yalandan ibaret bulunduğu, bırakınız böyle bir (O hâdiseyi, (buna benzer bir hâdisenin dahi cereyan etmediği, gazetenin bunu baştan öte - kine uydurduğu oldu; Ancak, Metin Tokerin avukatı, hükmedilen manevi tazminatın mik- tarı dolayısıyla karan temyiz etmiştir. Şimdi, düşünmek lâzımdır: Ya- zının yazıldığı tarih, 1961 yazı. Küçük mahkemenin dâvayı karara bağ- ladığı tarih: 1963 Martı. Çamur atanın ödeyeceği para, 5 bin lira! Bu işi yapmak bu fiyata olunca. Basında böyle davranışları (o önlemek imkânı bulunabilir mi? Adam, kaleminden bir kötü lâf çıkmış da, ondan dolayı mahkemeye düşmüş değil. Adam, tenkidin dozunu da kaçırmamış. Adam, bir yanlış haber de vermemiş. Oturmuş, nasıl çamur atarım diye düşün- müş ve aslı astan bulunmayan bir hâdiseyi gerçekmiş gibi, tafsilât ve teferruat da uydurarak, bile bile yazmış. Cezası, iki yıl sonunda 5 h'n lira manevi tazminata mahküm edilmek! Abdülkadir Uras, İşi Basın Hürriyetinin Korunması lüzumu noktasından almakta ve hapis cezası yerine bu çeşit suçlara yüksek manevi tazminat cezaları verilmek sure- tiyle bunun önüne geçilmesini istemektedir. Temyizin hükmünü, tabii ge - ne bildireceğiz. Bakalım o hüküm hangi tarihte çıkacaktır. Saygılarımızla AKİS .içindekiler Günlerin Getirdiği 4 o Kitaplar 23 Yurta Olup Bitenler 6 (o Turizm 24 Haftanın İçinden 7 Sinema 26 Eğitim 15 Musiki 28 Hâdiselere Bakış 18 Tiyatro 30 İş Âlemi 3 Jae o Candan 32 Dünyada Olup Bitenler 21 Spor 34 AKİS/3