23 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

23 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler A. P. — Bitirdiğimiz haftanın ortalarında o(Çarşamba günü İzmirde son derece eğlenceli ve o nispette ente- resan bir haber basın mensuplarını hayli güldürdü. A. P. Genel Başkanı Ragıp Gümüşpalanın İzmirde- ki Güney Deniz Sahil Kumandanlığını ziyareti ile ilgili olarak kapıdaki nöbetçilere eski Genel Kurmay Baş- kanının "içeriye bırakılmaması" için emir o verilmişti. Emrin sebebini hiç kimse öğrenemedi, ama kulaktan kulağa fısıldanan Ur telefon muhaveresi meseleyi daha eğlenceli bir hale soktu, Gümüşpala İzmir gezisi programına göre Perşem- be sabahı 10 da bir basın toplantısı yapacak, 15 de Va- liyi ziyaret ettikten sonra saat 15.30 da da Güney De- nizi Sahil Kumandanlığına gidecekti. Programı öğre- nen meraklı bir gazeteci derhal Kumandanlığı aradı ve karşısına çıkan istihbarat Subayı Yarbay Semih Öğüt- çene: "— Yarbayını, A. P. Genel Başkanı yarın sizin ku- mandam ziyaret edecekmiş, bu ziyareti ne sıfatla yapa- cak?" dedi. Yarbay Öğütçene kısa. bir süre durakladı ve sonra soruyu: "— Eski bir asker olarak" diye cevaplandırdı. Ama gazeteci bu cevaptan pek tatmin olunmuşa ben zemiyordu. Israr ederek: "— Ama Yarbayım" dedi, "Gümüşpala daima. İnönüyü askerlerle münasebette bulunduğu için tenkid ve orduyu siyasete karıştırmakla itham ediyor. Şimdi bu ziyaret doğru olur mu?" Yarbayın bu işe hayli ca- nı sıkılmıştı. "— Bir dakika" diyerek telefonun başından ayrıl- dı. Az sonra döndüğünde gazeteciye verdiği cevap son derece ilginçti: "— Amiralim -Tüm Amiral Ferit Denizmen- yarın kumandanlıkta bulunmayacak, Uzunadaya gidiyor. Ka- pıdakilere Gümüşpalanın içeriye alınmaması için katı Vi. , . ğ emir verilmiştir.” Picioni ve Erkin birarada Sıcakkanlı Akdenizliler Diş Politika — Dışişleri Bakanı Feridun Cemal Er- kin, haftanın başlarında, Pazartesi günü, üç günlük çekilecek olan Jüpiter füzeleri teşkil etmektedir. Er bir ziyarette bulunmak üzere İtalyaya gitti. kin, ziyaretinin ilk gününde Romadaki Meçhul Asker Erkinin İtalyadaki görüşmelerinin konusunu, 1 Ni- Abidesine çelenk koyduktan sonra, beraberindeki he- sandan itibaren Türkiye ve İtalyada faal hizmetten O Yetle birlikte Cumhurbaşkanı A. Segni'ye bir neza- AKİS/4