23 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

23 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

RADYO Idare Yeni bina, yeni iş! Ankara Radyosunun stüdyo bina- sına ek olarak yapılan kısım pek yakında tamamlanıyor. İnşaata, beş yıla yakın bir zaman önce başlan- mıştı. Teknik cihazlar bir buçuk yıl önce yarlerine yerleştirilmeye obaş- landı. Binanın tamamlanması ve ci- hazların ri lr işine, geçen yaz içinde hız verildi Ek binanın radyoc culuk bakımın- dan yp başlaması ancak 15 Mart 1 Cuma günü sağlanabildi. Binanın "radyoculuk (bakımından çalışmaya başlaması demek, bu kı- sımdaki stüdyolardan yayın o yapıl- ması demektir. Geçen hafta Cuma günü Ankara Radyosunun yayınla- rında, her 15 dakikada bir altı de- fa duyulan, "bip"le saat ayarının verilmesi, artık bu stüdyolardan ya- yın yapıldığını göstermektedir. Rad- yonun teknik faaliyeti eski binada tamamen durmuştur. Bu kısımdaki stüdyolar boşaltılmış, her çeşit ses alma ve yayın işleri yeni binadaki stüdyolardan yapılmaya başlanmış- tır. Başkent Radyosunun ek binası ve yeni stüdyoları, eskisini aratmı- yacak kadar şık ve kullanışlıdır. Bu- na rağmen, eski binanın, belki de hiç bir radyo stüdyo binasına kısmet olmayan bir tarihi, bir görgüsü var- dır. Bu bakımdan, yeni binayı eski- siyle mukayese etmeğe imkan yok- tur. Yöneticilerin, programcıların, sanatçı ve mühendislerin, eski bina- da yaptıkları çalışmalar sonucu e€- dindikleri bilgiyi, iç açıcı bir görü- nüşe sahip olan ek binada uygula- maları mümkündür. Teknik teferru- atla biran fazla yüklü olmasına rağ- men, bu bina gerek programcıya, gerekse teknik elemana her bakım- dan daha iyi çalışma imkanı vere- cek durumdadır. Teknik ve programcı elemanlar; büyük imtihanlardan birini, geçen Cumadan beri başarıyla (vermeğe devam etmektedirler. Yeni cihaz- lardan yapılmağa başlandı- ğından beri hiç bir yayın hatası gö- rülmemiştir. Alet işler, el övünür Herşeye rağmen, yayınların hata- sız devam etmesinin sebeplerini yalnız teknisyen, spiker ve yönetici - Mar- koni firması tarafından yapılan tek- nik cihazlar, Ankara Radyosunda meydana gelen birçok hatayı kendi- liğinden ortadan kaldırmakta ve il- gililere rahat çalışma imkânı ver- mektedir. Yeni çalışma şekli adam- akıllı oturduktan ve yeni bina ile beraber cihazların üstünlükleri ge- rektiği gibi ortaya çıktıktan sonra, programcılarn da daha kaliteli programlar hazırlamak için kolla- rı sıvarmaları gerekmektedir. o Kul- lanılmaya başlanalı henüz bir haf- ta olan yeni tesisin aleyhinde söz söy- lemek, herhalde hatalı olur. Ancak, bugün için belirtilecek tek' nokta, yeni binadaki stüdyoların, memle- ketimize göre oldukça fantazi oluşu- dur. Mesela, bir uzun dalga yayınını yapabilmek için iki ü ki teknik odadan yararlanılmakta- dır. Eski binada sadece bu iş bir stüdyo ve bir teknik oda ile yapıla- biliyordu. Adeta bir televizyon ya- yını için gerekli yeri kaplayacak kadar geniş stüdyolar ve teknik o- dalarla yalnız bir yayın yapmak, herhalde modası geçmiş bir usul ol- sa gerektir. Ek binada, stüdyolardan başka, idari işler için de odalar vardır. Bu odalardan birini Bakanlık Müşaviri ve Türkiye Radyoları Merkez Pro- gram Müdürü işgal edecektir. Adı geçen ikinci servis çalışmaya baş- layabilirse, Türkiye (Radyolarının genel program ilkeleri de tek elden bu binada hazırlanabilecek ve An- rev yapabilecek duruma gelecektir. Ankara İl Radyosunun bürosu da yeni binanın ikinci katındadır. İkin- ci katta, stüdyolardan başka, bir de, uzun süreden beri düzene sokulmak için çalışılan diskotek bulunmakta* dır. En üst kat ise, Radyo Başmü- hendisliğine aittir. AKİS/29