23 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

23 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER ve kalifiye elemanları tatmin etmek "Tazminat" veya "Teknik Per- Kararnamesi" adlarına yan tasarılar hazırlamaktadır. lardan Bayındırlık Bakanlığı ile il- gili tasarı hazırlanmış ve i Bakanlığının da mutabakatı rak Bakanlar Kuruluna o sunulmuş- Tardım ön nın kurularak, doktorların dışarıda muayehane açmadan tatmin edilme- sini temin eden tasarı ise tasvibi a- lınmak üzere Maliye Bakanlığına verilmiştir. Devlet Personel Daire- sinin hazırlamış olduğu yeni Perso- nel Kanunu Hasan Dinçerin başkan- lığındaki beş kişilik Bakanlıklarara- sı Alt Kurulda incelendikten sonra Hükümete sunulmuştur. Yılan hikâyesi Hükümet bu derece yoğun bir ça- için eyken Koalisyonun Y psikozun- “mü dan nihayet kurtulma yoluna gir- Bugün parti içinde üç Zzihniye- tin birbiriyle mücadele halinde oldu- gu söylenebilir. Birinci grupu Do- gu Anadoludan gelmiş olan letvekilleri teşkil etmektedir, İskenderoğlu, Adnan Aral ve Esat Kemal Aybarın yönetmekte olduğu bu grup hem CHP ye, hemde AP i- le girişilen taviz siyasetine karşıdır. G içinde bir uç teşki etmekte ve sık sık Alicanı müşkül durumda bırakmaktadır. ikinci olarak rafından toplanmış olan sağduyu sa- hibi milletvekilleri görülmektedir. Bu grup bir taktta boş lâflardan çok önemli memleket meselelerine eğil- menin Zaruri olduğuna inanmakta ve Grup kararlarında dengeyi sağ- lamaktadır. Ekrem Alican ve kabi- nedeki diğer arkadaşları ise üçüncü grubu teşkil etmektedirler. Alican ne İsayı, ne de Musayı darıltmak istemediği için her iki tarafa da ta- viz vererek durumu idareye çalış- maktadır. Nitekim haftanın başlarında San çıkça göstermektedir. Mardin Millet- vekili Esat Kemal Aybarın Y.T.P. nin yönünün ve şahsiyetinin belirtil- mesi için müzakere açılmasını, Ko- AKİS/14 Adnan Aral Bülbülün o dili alisyon için yeni bir protokol imza- lanmasını teklif eden önergesi hak- kında konuşan Alican doğulu millet- vekillerinin ağzına bir parmak bal atarak meseleyi savuşturdu. Ama bu pek kolay olmadı. Alican konuşma- sında "Partinin rotasını millet önün- de kati olarak tespit etmek lâzım- dır" diyerek bu konuda Aybarı des- teklerken "Yeni bir protokole lü- zum yoktur" sözleriyle de diğer Gru- bu tatmin etmiş oldu. Ayrıca me- selenin daha fazla büyütülmesini önlemek için Alicanın izahatı yeter- li görülerek önerge oya konulmadı. Sadece alınan bir kararlar Partinin tutumu hakkında bir genel görüşme açılmasına karar verildi. Sabah 10 dan gece yarısına ka- dar devam eden görüşmeler Alicanı bir hayli terletti. Alican zaman za- man liderliğini hatırladı ve açık va- ziyet aldı. Fakat af meselesinin oy- oy kullananlar kadar oradaki siyasi mahkümların hürriyetlerini iste- mektedirler" demesi Grupta gülüm- semelere sebep oldu Toplantının ertesi günü öğleden sonra bir tebliğ yayınlanarak "Y.T. nin rotasının tayin edileceği" a- çıklandı. O gün, Meclis Basın Büro- sunda bu satırları okuyan bir gaze- teci, dayanamıyarak arkadaşlarına: — Yahu, bunların evvelce bir ro- taları yok muydu?" diye solmak- tan kendini alamadı. AKİS -153