30 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

30 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

İstanbulda Devrimci Gençler pankartlarla Parola: 27 Mayıs zarası karşısında okurtuluşu ( sıvış- makta buldular. Kalabalık Oharekete geçtiğinde yağmur yağmağa başlamıştı. Fakat bir tek genç, disiplinli o topluluktan ayrılmadı ve marşlar söylenerek dört yol ağzına kadar gelindi. A. P. Genel Merkezi sola sapan kısımda ve Mo- dern Palasın karşısındaydı. Gençler yollarına devam ederken, eski devri hortlatmak. 27 Mayısa ve Orduya te- cavüz etmek niyetini taşıyan bu 3i- yasi teşekkülü protesto ettiler, tik olay orada çıktı. A. P. Genel Mer- kezinde mevzilenmiş bulunan birkaç A. P. li milletvekili ve senatör al ve kol hareketleriyle devrimcileri rimci gençlerin gericilere verdikleri cevap son derece sert. oldu. A. P. nin camı çerçevesi taşlandı. Bayara ders Gençler şir şakır yağan yağmu- en gene yollarına devam ettiler. Hedef, Kâvaklıderede Güven- evlerinde Bayarın kaldığı apartman- dı. Mesafe süratle geçildi ve Bayarm kaldığı evin önünde toplanıldı. Genç ler ve halk işte burada içini döktü, bir lider pozunu kolayca benimsemiş ve sade kendi er değil A. P. nin başını da derde sokmuş bu Yassıada hükümlüsünü telin ettiler. G aynı vakur hava içinde he yecanlı ama disiplinli topluluk Genel Kurmay binasının yolunu tuttu. Yol- larda tezahürat devam ediyordu. Ge- nel Kurmay binası önünde gençleri Ankara Merkez Kumandanı karşıla- dı ve kendilerine, buraya kadar vazi- felerini yaptıklarını şimdi ise temsil çilerinin Cevdet Sunay o tarafından kabul edileceğini bildirdi. Birkaç da- kika sonra da Genel Kurmay Başkanı General Memduh Tağmaç gençlere hitap ederek Genel Kurmay ie sevgi ve selâmlarını ilet- Devrimci gençler vazifelerinin ilk ele böylece saat 20.30 da bitir- diler ve aynı intizam içinde geriye döndüler. A. P. liler okullarına dönmekte bulunan gençleri gene tahrik ederek kavgalara sebebiyet verdiler. Asayişi temin eden kuvvetler muhtemel mü- essif hâdiseleri önlediler. Bu, genç- lerin ertesi gün de toplanmalarına sebep teşkil etti. Gençlerden sonra A. P. Genel Mer- kezini AnkaraGarnizon Kumandanı YURITA OHP BİTENLER Nuri Hazer ziyaret etti ve Genel Baş- kan Gümüşpalaya nasihatta bulundu. Eğer tahrikler devam ederse mües- sif hadiseleri önlemek (o müşkülleşe- cekti. Pala Pasa donuk (bakışlarla dinledi ve Hazer gittikten sonra ga- zetecilere: — Hiç bir şey düşünemiyorum. Hele bir yarın olsun" diyerek, şaş- kınlığını ortaya koydu. esi gün, bütün yurtta heye- canlı başladı. Ankara gençiliğinin a- sil heyecanını, İzmir ve İstanbul danlığı oldu. Amirale bir buket tak- tım ettiler ve ordu ile elele oldukla- rını bildirdiler. İstanbulda devrimci gençliğin ha- reketi pazartesi günü sabahı başladı. Pazar gecesinden bir miting kararı alınmışta. Pazartesi sabahından itiba- ren de miting hazırlıkları başladı. U- niversitenin bahçesinde toplanan genç lerin müşterek sloganı şu idi: oYa bu zihniyeti yıkacağız, ya da Turan Emeksizin yanına gideceğiz" Saat 13 de Devrimcilerin hareketi başladı. İlk olarak heyecanlı konuşmalar ya- pıldı ve Üniversitenin bahçesinde bir kere daha 28 Nisan havası teneffüs edildi. Yürüyüş başladı ve ilk olarak Beyazıt meydanına gelindi, burada devrim şehidi Turan Emeksizin şehit olduğu yerde ihtiram duruşu yapıldı ve İstiklâl Marşı söylendi. Gençlik andını içen gençler, aralarına Hüse- yin Onur ve Cengiz Ballıkayayı da alarak yürüyüşe geçtiler. Program 28 Nisan 1960 da olduğu gibi Beya- zıt Cağaloğlu - Karaköy - Şişhane - Taksim Atatürk Anıtı ve Harbiye istikametini gösteriyordu.