30 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

30 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

JALE Ondört yaşında olan kızımın, bazı sıkıntılarını benimle değil de çok samimi bir arkadaşımla konuştuğunu öğrenince fena halde bozuldum. Ba- basız olarak, fedakârlıklara katlanarak büyüttüğüm kızımla dai- ma arkadaş olduğumu, kendisini iyi anladığımı, onun da beni anladığını sanıyordum. Fakat aldanmışım. Gö- rüyorum ki o bana değil, başkaları- na yakınlık duyuyor. arkadaşımdan- da, bu yüzden soğuduğumu söyler- sem beni ayıplar mısınız? Arkada- telkin epeyce değişik fikirleri vardır. Ondan uzak- laşmamı tavsiye eder inisiniz? Bir anne - İstanbul Samimi misiniz, sevgili okuyucum? Sorunuza lütfen siz kendiniz ce- vap verin. Eğer arkadaşınızın fikir- lerini, görüşlerini beğenmeseniz, bun- ca yıl onunla o kadar samimi olur muydunuz? Kızınızı yalnız başınıza büyütmüşsünüz. Onun, hayatınızda herşey demek olduğu anlaşılıyor, fa- kat dikkat edin, annelerin aşkı bazan bencil, inhisarcı olabilir. Anneler, ço- cukların kendi malları, eşyaları ol- duğunu sanırlar, başkalarına yakın- lık duymalarına tahammül edemez- ler. Halbuki çocuklar, bazı sıkıntıla- rını anne ve babalarından başka bir kimseye, sevdikleri bir üçüncü şahsa anlatma ihtiyacı duyarlar. Bu, onlar için faydalıdır. Arkadaşınıza bu ko- nuda samimiyetle açılın, size yardım- cı olabilir. Hem de şimdiden, kızını- zın başka ilgilerine kendinizi alıştı- rın. Biliyorsunuz, biz onlarla yetin- sek de, onlar bizimle yetinemezler. Tabiata karşı birşey istemiyelim Kocamla severek değil, varlıklı ol- duğu için evlendim. nnem, "sonradan seversin, ilk kısmet çev- rilmez" demişti. Babam çok mutaas- sıptı, evde bana nefes aldırtmazdı. Ailemin mali durumu da pek iyi de- ğildi. Bu durumda, böyle, bir izdivaç teklifini reddedemiyeceğimi osiz de anlıyorsunuz, değil mi? Ama hiç AKİS 30 CANDAN OKUYUCULARIYLA KONUŞUYOR mesut değilim. Kocam bana karşı ilgisiz, ben ona karşı ilgisizim. Ço- cuk yapmamanın sebebi de bu. Fa- kat para için bu hayat devam eder mi? Anlaşamıyoruz. N.B, . İzmir Ânlaşamıyor musunuz, yoksa iste- miye istemiye evlenmenin etkisi altında mısınız? Bir erkekle sırf pa- ralı diye evlenirseniz, ondan nasıl il- gi bekliyebllir siniz? O, bunları sez- mez mi zannediyorsunuz? "ilk kıs- met çevrilmez" deyimi, sizin için ne kadar eski bir deyim! Keşke yaşa- mak için, evlenmekten başka çare- lere başvurmuş olsaydınız... Babanı- zın taassubuna rağmen, çalışmanın, hayatınızı kazanmanın tadını oduy- muş olsaydınız, belki o zaman haya- tı başka bir gözle görebilirdiniz. Ay- rılıp ne yapacaksınız? Geçim vasıta- -ı diye yeni bir eş bekliyeceksiniz, değil mi? Emin olun, sonuç daha iyi olmıyacaktır. Eşiniz sizi istemiş, al- mış. Demek ki beğenmiş. Şimdi ço- cuk doğurmadan ve hayatınızı değiş- tirmeyi düşünmeden, biraz ona yak- laşın, ilgi gösterin. Bir insanla evli olduğunuzu hatırlayın, onu bir ge- (AKİS - 161) çim vasıtası olarak görmekten vaz- geçin. Belki buzlar erir. Aynı zaman- da, hayatınızı zenginleştirin. Dışarda çalışmak şart değil ki... İnsan, evin- de, çevresinde neler, neler yapamaz ki... Meselâbir derneğe yazılın. Oku- yun, iş işleyin ve bunları akşamları kocanıza anlatıp, onun işlerini sorun. Müşterek zevkler arayın. İyi dost- lar edinin. Herhalde "mutlu olmayı" deneyin. Mutluluk kendi kendine gel- mez, sevgili okuyucum. Oğlumuz, bu yıl lise son sınıfta. Bir gibi, sokakta da buluşuyorlar, sine- maya, pastahaneye, gezmelere gidi- yorlar. Kendisine, kızlarla arkadaş- lık etmesinin tabii olduğunu söyle- miştik. Fakat ciddi bir ilgi için bö- nüz çok erken değil mi? Küçük yaş- tan evlenen, evlenmeye mecbur ka- lan gençler, sonunda hep pişman o- lurlar. Ama tahsil yarım kaldıktan ve çoluk çocuğa karıştıktan sonra iş işten geçmiş olur. Kızın ailesinin i- sim ve adresini öğrendik. Onlarla du- rumu ADE fayda umar mısınız? Z.K. veT. K. - Ankara Önce çocuğunuzla konuşun. Meseleyi büyütmediğinizden emin misiniz? Gençler arasındaki her sempati, mu- hakkak ciddi şekilde bitmez. Kızın ailesiyle görüşüp, işi ciddiyete doğru zorlamak bence pek doğru olmaz. Za- mansız evlilikler, elbette ki hem âile, hem toplum bakımından zararlıdır. Fakat buna karşı kullanabileceğiniz en iyi silâh, başkasının çocuğuna de- gil, kendi çocuğunuza tesir etmeye ve ona gerçekleri öğretmeye çalışmanız- kadaşına söyler gibi, söyleyebilirsi- niz. Şimdilik e şeyler bunlardır bence. Bir de, insanların hayatlarım kazanmadan evlenemlye- ceklerini, oğlunuza her fırsatta, belli etmeden, telkine çalışınız,