30 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

30 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

cadan ibaretti ama, gazetecilerin gözünden kaçmayıp da yayınlanınca, A. P.li Kibar, basini elleri arasına alıp derin derin düşünmeğe başla ur; ümüşpala, İzmir seyahatinde İzmir Valisini ziya- ret etmek için randevu istedi. Randevu temin edilip zi- yaret saati gelince, Kibar, Gümüşpalayı yüklendi ve Vilâyet konağına götürdü. A. P. lideri, Valiyle sohbe- te daldı. Şuradan buradan konuştular. Pala Paşa, şeh- rin ihtiyaçlarını sordu. Aldığı cevaplardan memnun kaldı ve gitmek üzere ayağa kalktı. İşte, ne olduysa bu sırada oldu. Kibar, avcunun içinde sıktığı kâğıdı Vali ve Belediye Başkanının eline tutuşturdu. Sonra da bütün kibarlığıyla bir ricada bu- lundu. Vali bu derece büyük nezaketin altında kalmadı: " — Merak etmeyin Osman bey.. yaparız" dedi. Kibarın, Valinin eline sıkıştırdığı kâğıtta yazılıydı: “Muhterem Enver bey, Bergamadan polis Ömer Ateş, Selçuka naklini is- tiyor. Tavassutlarınızı rica ederim. Osman Kibar ” Herhalde bir şey şunlar Kibarın tavassut ettiği polis memuru, C.H.P. Mer- kez Yönetim Kurulu üyesi Hüdai Oralın yakınıdır. Bu arzusunu genç milletvekiline söylemiş, ondan sadece nasihat almıştır. Ama Ateş, kimin tavassutuna güvene- bileceğini görecek kadar zekidir. Ateşin arzusunun yerine getirilip (getirilmiyeceği meçhuldür. Etiketler — Türk Dil Kurumu yetkilileri in Be- iii başvurarak, bundan böyle malların üzerine konan etiketlerdeki arapça ve ma Eelimelerin Kal- dırılmasını istemişlerdir. Kurumun Belediyeye gönderdiği yazıda kısaca şöy- le denilmektedir: “Son zamanlarda Batı dillerinden di- limize girmekte olan kelimelerin arttığını, özellikle bü- yük şehirlerimizde bu çeşit kelimelerin iş yerlerinde ve mağaralarda ad olarak kullanıldığı veya meyve ve seb- zelerin yabancı dillerdeki adlarıyla yazıldığını üzülerek görmekteyiz. Bu akımın dilimizin bağımsızlığı yönün- den üzerinde önemle durulması gereken ciddi bir teh- like olduğunu görüyoruz. Yabancı kelimelerin ve adla- rın kullanılmasına izin verilmemesini dileriz." Dünyadan Akisler İran — Hükümet, aldığı bir kararla, Bakanlara verilen lüks Cadillac arabalarının elden çıkarılarak yerlerine küçük arabalar alınmasını talep etti. Gene açıklandı- ğına göre, hükümet, dahilde imal edilen mallarla lüks arabalardan çok yüksek gümrük vergisi almayı karar- laştırmıştır; Bir yandan ağalarla, öbür yandan din a- damlarıyla başı dertte olan hükümet, şimdi de iktisadi sit bir yolları va şında, Salı günü Tahranda ak! Bu haftanın ba- çıkan günlük ve haftalık 1d1 gazetenin 71'i birden kapatıldı. Haberi veren Dev- let Bakanı bu gazetelerin lüzumsuz olduklarını ve "hal" ka ve hükümete şantaj"- yaptıklarını söyledi. "Doğru çalışan" yayın organlarına hiç bir şey yapılmayacağı- nı da sözlerine ekledi. İtalya — Geçen hafta Alp dağlarına çarparak düşen Kral Suuda ait jet uçağının bir suikaste kurban gittiği iddiası ortaya atıldı. Söylenildiğine göre, Kralı öldür- mek isteyenler böyle bir tertibe mn fakat Kral uçakta olmadığı için hazırlık boşa g . Uçağın en- kazı hâlâ bulunamadığı için bu iii doğruluk de- recesi bilinmiyor. Fakat Kral Suudun hayatıyla yakın- dan ilgilenen pek çok kimsenin mevcudiyeti düşünüle- cek olursa, böyle bir ihtimali de kenara atmamak lâ- zım. AKİS/5