21 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

21 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

guya çekti. Zeki Eratamanın kaçması- na sebep olan Jandarma eri Mustafa Akay önce hakikatleri sakladı. Cumar- tesi ve pazar günü yapılan bütün ça- lışmalar semere vermedi. Doğrusu, İs- tanbul Polisinin bu günlerdeki hali görülecek şeydi. Tahkikatın seyri ga- zetecilerden saklandı ve hiç bir gaze- teci, Emniyet Müdürlüğüne alınmadı. Bir yandan da tahkikat Çorlu ve Tekir- dağda yürütülüyordu. Bu arada Siliv- ride kerestecilik yapan Zeki Erata- manın kardeşi Mehmet Ziya Erataman da İstanbula getirilerek ifadesi alındı. Zeki Erataman bütün yurtta ara- nırken, hastahanelerde bulunan bü- tün Yassıada mahkümlar?için olağan- üstü tedbirler alınıyor, bazıları gece leri karyolaya kelepçeleniyordu 1 Zeki Erataman olayı ancak pazartesi günü aydınlanabildi. Gitti gider! NN Müdürlüğünde nezaret alto- na alınan jandarma eri Mustafa Akay iki gün dayandıktan sonra niha- yet olayın içyüzünü anlattı. Bir tesa- düf neticesi. Zeki Eratamanı Edirneye götüren şoför Orhan da tesbit edildi. Onun verdiği "eşkâl" üzerine, Edlmede Hüsamettin Çakmak da yakalanıp İs- tanbula getirildi ve Eratamanın Yuna- nistana kaçtığı böylece tesbit edildi! Hüsamettin A m sonra- Era- tamanın oğlu Türkay da nezarete a- lındı ve Polis, firari mahkümun diğer yardımcılarını aramağa başladı. Salı günü Polis, Hüsamettin Ci makı sorguya çekti. Sorguda, Hüsa mettin Çakmak olayı inkâr etti. Fakat Şoför O. Acaloğlu "Müşteri daima haklıdır” AKİS/14 Kabahatli Kim? Bir adam bir memleketten bir başka memlekete kaçmaya karar verdi mi, hele iki memle- ket arasındaki hudut "bir tuhaf” bu, gıt. Berlinliler Batı Berline kaç- masınlar diye koskocaman bir Utanç Duyan yükseltmiştir. A- ma bu bile, her ay tümen tü- men doğulu almanın batıya il- ficasına mani (olamamaktadır. Bu bakımdan, bizde şu veya bu nasıl olup ta hududu geçti ve kaçtı diye hiç şaşmamak lâzım- dır. Hele Yunan o hududundan, hele Suriye ve Irak o hududun- dan. Erataman o hâdisesinde o Po- lisin de bir kusuru yoktur- Ak- sine polis, Ahmet Demir gibi bir tecrübeli şefin idaresinde çok başarılı çalışmış, firari- nin bütün suç ortaklarını tesbit edip yakaladığı gibi hâdisenin ne geldiğinde haberdar edilen Polisin başka bir şey yapması- na imkan yoktu Hastahane perMigelini de suçlu bulmamak lâzımdır. Bir defa bu personel hastaların te- davisiyle görevlidir, muhafaza- sıyla değil. Hastahanelerin içi- ni hileliler doktorların ruh ha- letinden ve adetlerinden de ha- berdardırlar- Oturulup konuşu- lacak bir hasta, bilhassa o nö- betçi hekimler için Allahın bir lufudur ve bu tamamile beşe- ridir. Kabahatli okimdirt Kahahatli bir omahkümun yanında bir aynı (o Jandarmayı, sık sık, hatta bir kaç günde bir değiştirmeyi akıl etmemek, mahküma adamı kandırma, a- dama iğfal olma imkânını o bi- rakmak suçunu işleyendir. Hâ- disede sorumlu odur ve ceza görmesi gereken, firarinin suç ortaklariyle birlikte o sorumlu- Ur. Eğer Akşemseddin o hâdi- sesinde o sorumlu ve Akşem- seddinoğlunun yardımcıları ib- ret verici şekilde cezalandırıl- mış olsalardı oErataman ne bir Jandarma, ne yardımcı bulur- du. Dr. Fuat Adige Üsküdarda sabah oldu şoför Orhan ve olaya şahit olan diğer kati olarak teşhis etmeleri bu ifadeyi çürüttü. Polis, tahkikatım sabahleyin bitirdi ve yakalanan sanıkları o Üskü- dar Sulh Ceza Mahkemesine sevketti. Saat 11.30 da Mustafa Akay, Türkay Erataman ve Hüsamettin Çakmakı Üs- küdar Sulh Ceza Mahkemesi, "bir suç- lunun firarına yardım" suçundan sa- nık olarak tevkif etti. Bir gün sonra da İçişleri Bakanı Bekata hadiseyi Mec lis kürsüsünden izah etti. Fakat bir süredir fazla hafif, hatta bağdaşamayacak yadesiyle arttıran Bakanın suçu ken- di üstünden atıp, herkese bulaştırma gayreti kokan konuşması çok fena kar- şılandı. Bilhassa CHP sıralarında... Zeki Erataman, Yunanistandan alı- nan haberlere göre, halen Selânikte bulunmaktadır. Yunanistan Hükümeti- nin Zeki Eratamanı da Reşat Akşem- settinoğluna yaptığı gibi, bir müddet nezaret altında tutması ve sonra ser- best bırakması beklenmektedir. Zeki Eratamanın yurt dışına çıkardığı para- larla halen Amerikada. Ford fabrika- larında çalışan kayınbiraderinin yanı- na gideceği ve ailesinin de sonradan kendisine iltihak edeceği tahmin edil- mektedir. Hükümet Fol ve Yumurta.. Gs bıraktığımız hafta içinde Ma- liye Bakanı Ferit Melen bir gaze- tecinin oyununa, kendi oyunuyla gel-