21 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

21 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

YURTTA OLUP BİTENLER Kâmuran Evliyaoğlu Yeni taama yeni ağız Kâmuran Evliyaoğlu getirildi. Evliya- oğlu Alican ve Azizoğlu grupunun mi- litanlarındandır. Bu grup evvela Ka- panlıyı Genel Sekreterliğe getirmeyi kurmuş, ancak Kapanlının fazlaca Sivri olmasından o dolayı vazgeçerek böyle bir taktik kullanmıştır. YIP nin "Kader Toplantısı" böy- lece saat 1.30 sıralarında son buldu. Öçten ve Perincek üzgün Kuruldan ayrıldılar. Kayıpları büyüktü. Zira ye- ni bir harekete geçecek zaman ve Ze- mini bu yalanlarda ele geçirmeleri im- kânsızdı. Öçteni "Yeni Oo Türkiye aa den ayrılacak son adam beni sö- zü bunu açıkça belli etti. Bir gayret.. pisi gün yeni Genel Sekreter bir demeç Vererek durumu basına açık- ladı. Evliyaoğlu demecinde YIP nin eski DP li vatandaşların gerçek parti- si olduğunu ve basirete bağlı bir po- litikanın huzur ve sükün getireceğini belirtiyordu. YTP içindeki dövüş şimdilik dur- muştur. Öçtemin sinir harbine devam edeceği sanılmamaktadır. Böylece İs- tifaların duracağı oOtahmin edilebilir. YTP nin yeni hamlesi, ayrılanlardan dişe dokunanları geri alabilmektir. Bunun da birkaç kişiyi geçmiyeceği rahatlıkla söylenebilir. Muhalefet Evlere şenlik... Bu haftanın ortasında bir gün bir gazeteci M.P. Genel Merkezine te- pfefon ederek, M.P. nin bir bildirisinde bahis konusu edilen Oo Yolsuzluklarla AKİS/18 Mücadele Komisyonu hakkında bilgi istedi. Gazeteciye M.P. nin Basın Söz- cüsü Kenan Harun cevap verdi: — Vallahi kardeşim, böyle bir şe- yi ben de duydum. Fakat bu komis- yonda kimler var bilmiyorum" dedi. Sonra da bu işi bilse bilse Osman Bö- lükbaşının o bilebileceğini (o ifade etti. Gazeteci üşenmedi. Bir defa da Os- man Bölükbaşıyı aradı. Bölükbaşının telefonu başlangıçta cevap (vermedi. Gazeteci bir kere daha Kenan Harun- la, temas etti ve Bölükbaşının sıhha- tinden endişe duyduğunu, telefonunun bir türlü cevap vermediğini o bildirdi ve kendisinden bir yol göstermesini rica etti. Harun, bu defa: — O şimdi uyur. Fişi de çekmiştir. Bir de ben arayayım ve ilgililerle te- mas edeyim, sana bu Komisyon hak- kında malümat veririm" dedi. Aradan zaman geçti. Bu arada Bö- lükbaşının ve M.P. Genel Merkezinin telefonları karşılıklı, meşgul (o sinyali verdi. Nihayet Harun gazeteciye şöyle dedi: i: "— Osman beyle konuşamadım. Fakat, kardeşim nedense bu konuda hiç bir şey söylemek istemiyorlar. Bu komisyon yolsuzluklarla meşgul olaca- $ı için gizli tutulacakmış!" Gazeteci, M.P. sözcüsüne bu ko- misyonun polişçilik oynayıp oynama- dığını sormadı ama bu defa başka M.P. lileri aradı. M.P. Millet Meclisi Grup odasında yetkili bir adam bu- lamadı. Genel Sekreter Ahmet Bilgin meseleyi öğrenince kendisini yok de- dirtti. Sonra mesele anlaşıldı. M.P. teb- liğinde yer alan Yolsuzluklarla Müca- dele Komisyonu henüz kurulamamış- tır. Ama bu arada M.P. nin, bir rek- lâm şirketi karşısında icra-i faaliyet eyleyen Genel Merkezine binlerce ih- bar mektubu geldiği açıklandı!. Bir çeşit muhalefet 2. Koalisyon Hükümeti kurul- Miiğurdan ve Mecliste aklı başında bir muhalefet partisi olmadığından ö- tttrtt kendi kavruk kadrosuyla bu ağır vazifeyi kabullenmiştir. o Komisyonlar, sözlü sorular, gündem dışı konuşma- lar, tahkikat talepleri, suiistimal is- natları hep bu taktiğin icaplarıdır. Nitekim, haftanın başında sah günü bir M.P. sözcüsü, Kâzım Arar M.P. a- dına gündem dışı söz alarak muhale- fet görevini yerine getirdi. Arardan ev- vel bu konuşmayı Bölükbaşının yap- ması kararlaştırılmıştı. Fakat liderin ani rahatsızlığı oArarın sahneye çıc- masına sebep oldu. Arar, Sıkı Yöne- timin tatbikatından şikâyet ederek basının koruyucu meleği pozuna bü- ründü. Bu çeşit muhalefet Mecliste pek il- gi uyandırmamakta, sadece celselere revnak vermektedir. Zira Bölükbaşının kullandığı metodlar artık modası geç- miş 1960 öncesi metotlarıdır ve devir çok değişmiş, o çamlar hep bardak ol- muş, Suiistimallerin gizlenmesi değil açığa vurulması âdeti kazanılmıştır. Ama, başka bir çeşit muhalefet yapmaya da ne Bölükbaşının ne M.P. nin çapı yetmektedir. Tabii Bölükbaşı için bahis konusu çap, fikri çaptır!