21 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

21 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

yrıca, Milletlerarası Kalkınma Birliğinden 9 milyon dolarlık bir kredi ile, gene Milletlerarası Para Fonundan temin edilen 21 milyon 500 bin dolarlık kredinin 185 milyonu emrimize geçmiştir. Bu yıl içinde Avrupa Para Fonundan 50 milyon do- lar tahsil edilmiş ve kullanılmıştır. Anlaşılıyor ki işler iyiye gitmektedir. C.H.P. OoOC.H.P. Yüksek Haysiyet Divanı bu hafta- nın başında salı günü saat 17'de toplandı. Divana Grup Haysiyet Divanı da katıldı. 18 kişilik heyet, partiden ih- raç talebiyle kendilerine sevkedilen bazı milletvekilleri- nin durumunu gözden geçirdi. Bu milletvekillerinden Kasım Gülek, geçirdiği kaza dolayısıyla savunmasını yapamıyacağını belirten ve bir - ay mehil talep eden bir rapor göndermiştir. Zonguldak milletvekili Kenan Esengin ise 8 sayfalık bir savunma yazmış ve bunda, kendisine isnat olunan suçların Mamak mahkemelerince suç olarak kabul edilmediğini belirtmiş- tir. Celâl Sungur ise savunmasını sözlü yapmağa karar verdiğini etrafına söylemektedir. o Bunun sebebi, Sun- gurun kendisi hakkındaki ithamların kimler tarafından yapıldığını öğrenmek istemesidir. Politikacılar — Bu hafta içinde az kalsın ikinci bir "Nuri Beşer Olayı" daha ortaya çıkacaktı. Olay şöyle cereyan etti: Adana milletvekili Melih Kemal Küçükte- pepınar, Gümüşhane milletvekili Nurettin Özdemir, Ulus gazetesi muhabiri Cenap Çetinel ve İçişleri Bakanının Yaveri Yarbay Osman Ertürk Anadolu Kulübünün ye- . Konu döndü dolaştı, Eratamanın kaçma olayına intikal etti. Bir ara dışarıya çıkan Me- lih Kemal Küçüktepepınar, a şöyle seslendi: "— Erataman yakalanm Bu söz e başka masada oturmakta olan Hıfzırrahman Raşit Öymen ve Ahmet Ulus hemen Era- taman olayının konuşulduğu masaya geldiler ve mese- le hakkında malümat istediler .Aslında Küçüktepepına- n sözleri bir latifeden ibaretti. Bitişik masada otur- makta olan, Y.T.P. den müstafi Fethi Mahramlı, derhal elindeki bardağı masanın üzerine bırakarak, yakalanma haberi üzerine sevinç alâmetleri gösteren C.H.P. li mil- fee cine döndü ve — Onun ne suçu vardı?" dedi. pal ye şöyle cevap verdi: jimin talihsizliği, birinizin deriniz in mahküm olmasıdır. Bu Parlâmentoda ii Kaçmasına seviniyor mu Hava sinen elektriklendi ve Cenap Çetinel kendi. kendine, fakat yüksek sesle: — Neredesin Selâhattin Babüroğlu!" diye söylen- di -Babüroğlu, Nuri Beşere tokat atan adamdır - Ne tesadüf! Birden kapının önünde, İller Bankası Genel Müdürü Babüroğlu göründü. Fethi Mahramlı ye- meğini bitirmeden salonu terkederken, Babüroğlu mese- lenin ne olduğunu soruyordu... Dünyadan Akisler DOĞU-BATI — Birleşmiş Milletler Genel Kurulu- nun 18. dönem çalışmalarına başlaması, dünya politika- sının ağırlık merkezini bir kere daha Atlantiğin öbür ya- kasına çekti. Bu çalışmalara katılmak üzere Amerikaya giden Sovyet Dışişleri Bakanı Gromiko, silâhsızlanma konusunda bir anlaşma zemini aramak için önce Dean Rusk'la görüşmeler yapacak, sonra da Başkan Kennedy ile konuşacak. Bilindiği gibi Gromiko bu yılın başların- da Kennedy ile Küba hakkında bir konuşma yapmış ve Başkana, Kübada Sovyet askerlerinin ve silâhlanma bu- lunmadığı yolunda teminat vermişti. o Bu görüşmeden hemen sonra gerçek ortaya çıkınca oOGromiko çok güç durumda kalmıştır. Sovyet Dışişleri Bakanının şimdi Kennedy ile yapacağı görüşmede bu konuda ne söyleye- ceği, doğrusu, meraka değer. AKİS/5