21 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

21 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

TİYATRO açmış ve-ne yazık ki- çok görülmüş bir oyunla çalışmalarına başlamıştır: "İkiz Kardeşim David". Am unun tir on önce mevsime girmek, Aksaray halkına Beyoğluna gidip görmek fir- latıra bulamadığı bir - "hazır" - ko- mediyi sunmak, bu arada da yeni bir oyun çıkarmıya daha rahat çalış- mak düşüncesinden ileri geldiği (ove Pekcan Koşarla arkadaşlarının (opek Fakında yeni bir eserin temsiline baş Uyacakları tahmin edilmektedir. İstanbul Tiyatrosunda An çalışmaları sayesinde Kara- ca Tiyatrosunun zorla (tükettiği ilgiyi, rağbeti kendine çekmekte o ge- cikmemiş, istikrarlı bir kadro ve reper- tuvarla, halk tiyatrosu olarak, o ge- niş bir topluluğun gülme ihtiyacını karşılamayı başarmış olan ( İstanbul Tiyatrosu da 20 Eylülde perdesini aç- mış olacaktır. Kadrosunda Toto Karaca, Alev Sü- ruri, Saime Bekbay, Nurten Atakman, Sevim Çalışgir, Aynur Dümer, Celâl Sürüri, Ali Süruri, Ekrem Dümer, İl- han Daner, Selim Naşit gibi sevilmiş, tutunmuş sanatçıların yer aldığı top- luluk mevsimi "Zır Deliler" vodvili ile açacaktır. - Dormende "Montserrat" ppm topluluğu, Kıbrıs turnesin- den gelir gelmez, ayağının tozuyla yeni mevsime girmiş olacaktır. 21 Ey- lülden itibaren, yalnız dört hafta için oynanacağı ilân edilen oyun eski bir oyundur ve turnede çıkarıldığı anla- şılmaktadır: Emmanuel Robles'in yıl- larca önce Ankarada, Küçük Tiyatro- da, "Bir Ümit İçin" adı altında oy- nanmış olan "Montserrat" sı. Bu oyunu evvelce, en önemli rol- lerinde, Saim Alpago ile Kerim A£ şardan görmüş olanlar, hayal kırık- lığına uğramaktan belki korkacak- lardır. Ama Dormen kadrosunda, bu oyunda vazife alan Uç sanatçı var ki, bu güçlü oyunun eski temsillerini hiç de aralmıyabilirler: Erol Keskin, Ay- fer Feray ve Metin Serezli. Oraloğlu ve Freud... İstanbulun özel sanat tiyatroları için- de tuzlu biberli piyesler oynamakla şöhret yapmış olan Lâle Oraloğlu top- luluğu yeni mevsime 30 Eylülde, İki oyunla birden, girmeğe hazırlanmak- tadır. Bunlardan biri geçen mevsim Batı sahnelerinde çok oynanmış ve genel bir ilgi uyandırmış elan, Henry Denker'in Sigmund Freud'un en önem- li psikanaliz denemesini - Elisabeth von Ritter olayını - işleyen "A Far Country" adlı oyunudur. Geçen mev- sim Pariste, Ünlü alman komedyeni Curd Jurgens'in "Kırmızı İplik" adı altında büyük bir başarıyla oynadığı bu oyunu Oraloğlu tiyatrosu "Freud ve Hastası" gibi, özüne uygun düş- meyen pek basit bir ad altında oynı- yacağını ilân ediyor. Umulur ki oyu- nun temsili, psikanalizin büyük keş- fini canlandıran bu önemli esere da- ha uygun bir seviyede olsun. Oraloğlu kadrosunun Saim Alpago, Apturrahman Palay gibi Devlet ve Şehir Tiyatrolarının seçkin komed- yenleri ile kuvvetlenmiş olması bu ümidi kuvvetlendirmektedir. Topluluğun aynı zamanda sahne- ye koyacağı ve münavebe ile oynıya- cağı ikinci oyun ise "Cinayet Yolu" dur. İlk oyunların dekorlarını Teo- man Orberk ile Duygu Sağıroğlu çiz- mişlerdir.