21 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

21 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

SOSYAL HAYAT Kadınlar İş kadınları köse elbiseli kumral kadın, garalın ir kenarında oturmakta ve kötü kötü düşünmekte olan sarışın gence yaklaş- tı ve onunla almanca konuşmaya baş- ladı. Çocuk birden heyecanla yerinden fırladı, kadına teşekkür etti, biraz öte- de duran arkadaşlarına doğru koşar adım yürüdü. Uç gençtiler. Memleketleri olan Ai- inanyadan İrana seyahate gitmişler, şimdi Türkiyeden transit geçiyorlardı. Fakat tam Ankaraya yaklaşırken bir kaza yapmışlar ve küçük Wolswagen'le rini fena halde yaralamışlardı. Para- ları yoktu. Otele gidecek durumda de- ğillerdi. . Araba tamirde idi. Geceyi nerede geçireceklerini o düşünüyorlardı ki, ekose elbiseli kadın yardımlarına koşmuş ve civardaki bir evin bahçe- sinde kamp yapabileceklerini kendile- rine bildirmişti. Ekoseli kadın bu yardımla da iktifa seneye tatillerini Türkiyede, meselâ Antalyada geçirme- lerini salık verdi. Gençler büyük bir merak içinde, kendisini soru yağmu- runa tuttular. Tam bu sırada bir işçi, koşarak kadına yaklaştı. Elinde bir sü- rü fiş vardı: — Bu arabaların işi bitti. Kontro- le ii dedi. Ekose elbiseli kadın turistlere ve- da etti ve hızlı adımlarla garajın bü- rosuna girdi. Kadının göremiyeceği iş yoktur N Demirkaya Hukuk mezunu ir ev kadimdir, fakat teknik sahada çalışmaktadır. Bir Avrupa arabasının acentesi olan Otonam müessesesinin sahibidir ve bu müessesenin odoğru- dan doğruya tamir atölyesine nezaret etmekte, bu arada turistlerle, özel su- rette meşgul olmaktadır. "Başı dertte', turist bize uğrar" di- yen Nebahat Demirkaya, pek çok va- tandaşın, turizm dâvasına, kendi sa- halarında yardımcı olabileceklerine inanmakta ve tamir atölyesinde kriko ve motor sesleri arasında geçen saat- lerini bu amaçla zenginleştirmektedir. Otonam müessesesine ait tamir atölyesi ilginç bir yerdir. Nebahat De- mirkaya için burası bir hastahanedir. Nebahat Demirkaya Arı gibi! Önce arabaya teşhis konulur, sonra ona yeniden hayat verilir. Bir ara- banın vücudu ve kalbi vardır. Sürük- lene sürüklene gelen araba, bir süre sonra atölyeden tığ gibi çıkar gider ve insanları birbirine kavuşturur, unu- tulmuş köşelere medeniyet götürür. Nebahat Demirkaya, Otonamın mü- essisi olan eşi yüksek mühendis Mem- duh Demirkayayi kaybedince, Onun eserini devam ettirmek için bu işe girmiş, fakat çok geçmeden işe ger- çekten bağlanmıştır. Bazı işlerin ka- dınlar için uygun olmadığı fikri yan- lıştır, Çalışan kadın için bütün saha- lar açıktır. Zaten modern hayat ça- lışma sahalarım pek çok değişikliğe uğratmıştır. Kadının zamanla bu sa- halara da geçeceği muhakkaktır. Moda Gece gündüz spor giyim B' yılın büyük özelliği, spor kıyafet- lerin gece ve gündüz gözde oluğu- dur. Hayatını rahatça yaşıyabilmesi için, büyük terziler kadına bütün ka- dınlığını muhafaza eden cazip spor kıyafetler (o hazırlamışlardır. £ Etekler gene dizlerin hemen ama, omuzlar daha sporcu, daha geniş o- muzlardır. Belden bir kemerle hatifçe sıkılmış, yumuşak, çuval biçimi rahat elbiseler, şanel tayyörleri, (ogece için smokin İsmini alan sade ipekli tay- yörler, az topuklu, rahat, fakat çok şık ayakkabılar, kalın, ısıtıcı, Oo ekose AKİS/31