21 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

21 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

Erdoğan Ulusun düğün merasimi Mohikanların sonuncusu geçemiyeceğiz: Her yıl, Kolejin ile a- çıldığı gün, İlkokul çağındaki bu küçü- cük çocuklar, tilerinde çoğu boylarından büyük selofan kâğıtlar içinde, itina ile yaptırılmış çiçek bu- ketleri ile geliyorlar ve öğretmenlere veriyorlar. İsteyenler buna "çocukların şükran nişanesi" filan gibi isimler ver- sinler. Bu durum insanda, küçücükle- rin rüşvete alıştırıldığı intibaıı uyan- dırıyor. Muhakkak öğretmenler de bundan memnun değillerdir. Çocuk- lara gelince, birazcık büyüyüp de akıl- ları başlarına gelenler, bu çiçek buket- lerine ne isim veriyorlar, biliyor musu- nuz? "Yağ şişesi"! Gençler arasında pek yaygın olan "Yağcılık" tâbirini bi- lenler, bunun ne demek olduğunu an- larlar! Temenni edilir ki, okul idarecile- riyle aileler elele verirler de, bu hi ç de güzel olmayan "âdet"i kaldırırlar. ino de Laurentis dünya çapında ve Dciddiyetinden şüphe edilmeyen bir sinema adamıdır. Eserleri (ortadadır ve kazancı, hiç bir hafifliğe üzüm gös- termeyecek seviyededir. Bazı memle- ketler hesabına çevirdiği odokümanter filmler de başarılı ve orijinalitesi olan kurdelalardır. Mesela, Japonyayla il- .. Ama Türkiyenin havasın- ya yolu düşenler bizi böyle şeyleri Ko- lay "yutan" bir topluluk mu saymak- tadırlar bilinmez, bu meşhur Dino ne Laurentis adına memleketimize gelip bir dokümânter çevirme görevini Üze- rine alan bir genç rejisör, Enzo Peri hem kendisini, hem temsil ettiği fir- mayı ve onun başındaki zatı gülünç et- mekle meşguldür. a de Laurentis'in Türkiyeyle ilgili iki fikri olduğu söylenip yazıl- maktadır. Birincisi. o memleketimizle -ve Tanıtma görevi taşıyan resmi mü- esseselerimizle- alâkalı bir dokümanter dir. İkincisi, meşhur bir Fin yazarının eseri olan ve İstanbulun fethi sırasın- da cereyan eden "Siyah Melek'i filme almaktadır. İkincisi sonranın işidir, ol- rincisi için çalışıldığı oduyurulmakta- dır. Enzo Perl bu hafta Hiltonda bir basın toplantısı tertipledi Söylediğine göre. dokümânter filminde o kullanıl- mak üzere genç kız seçmek üzere bir Güzellik Müsabakası yapacakmış. On- da kazanacak, türk tipine sahip elli genç kız bu filmde oynayacakların ş. TÜLİDEN HABERLER Bir takım profesyonel film yıldızları- mız da rol alacaklarmış. Bunların bir kısmı çırılçıplak dansedeceklermiş. Bunların, insana emniyet ve iti- mat veren davranışlar olmadığını, bi- zim bunları ve böylelerini çok gördü- gümüzü, ciddi film çevirmek istendi mi Juies Dassin gibi davranıldığını acaba genç Enzo Peri efendiye söyleyip arıla- tacak bir aklı başında kimse ortalarda yok mudur? Erdoğan Ulusun ne kadar çok dos- tu, ahbabı, seveni bulunduğunu Çar- şamba akşamı Ankara Palasta yapı- lan nikâhı ve düğünü gösterdi. Yerli ve yabancı, İktidarı ve muhalefeti, po- litikacısı ve sanatkârı, memuru ve iş adamı Başkentin her çevresinden dün- ya kadar seçkin bü; salonu ağzına kadar doldurmuştu. Misafirleri yeni. evlilerin aileleri, gelin Biriçim Bay- durun babası Sabahaddin Baydur ile genç ve güzel eşi, damat Erdoğan Ulu- sun babası Ahmet Ulus ile mütevazi eşi karşılıyorlardı. Erdoğan Ulusun şa- hitliğini İsmet İnönü yapacaktı. Fa- kat Başbakan o saatte işten baş ala- mayınca maalesef gelemedi ve saadet e vasıtalı olarak iletmek zorunda kaldı. Yeni in ve karşılıklı yeni ka- ymbaba ve kayınvaldeler ogeceyi An- kara Palasın paviyonunda devam et- tirdiler, o zaman herkes yeni ve güzel Ulusun da eşi kadar hoş ça-ça yaptığı- nı gördü. Uluslar, bugünlerde oWas- hington'a gidiyorlar. Erdoğan Ulus oraya Basın Müşaviri tayin olundu. AKİS/25