21 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

21 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

kadar hidrojen bombası da Stratejik Hava Kuvvetleri oOKumandanlığının emrine verilmiştir. Titan adı verilen oldukça yeni bir roket Berisinin taşıyacağı 10 Megaton gücündeki nükleer başlıklar. da kıtalararası güdümlü mermiler sı- nıfına girmekte olup, 2 tane 166 bin libre -75'er ton- tepki kuvveti sağ- layan motörle donatılmış olan roketin . şartlarda 6 bin mil civarındadır. Bu başlıklardan elde 100 kadar o olduğu tahmin edilmektedir. Oldukça eski ve emektar olmakla beraber gerek harp silâhı olarak, gerekse oOuzay denemelerinde (o peyk, hatta içersinde insan bulunan kapsül- ler fırlatmada çok başarılı hizmetleri görülmüş bulunan ünlü Atlas güdüm- lü mermilerinden 190 tanesi 5 Megaton gücündeki hidrojen bombası başlıkla- rıyla Amerika ve hür dünyanın sa- vunmasındaki rollerini elan kaybetme- miş durumdadırlar. Bunların menzili e 6-8 bin mil kadardır. Modem silâhlar k modern ve yepyeni bir roket sa- yılan Minutemen'lerden 160 kada- rı 800 kilotonluk başlıklarıyla hizme- larına yerleştirilmiş bulunacaktır. Amerikan deniz kuvvetlerinin elin- deki, geleceğin en önemli ve askerlik alanında bir devrim yaratan silâhını teşkil eden Polaris roketleri bugünkü hâlde 800 kilotonluk otermonükleer harp başlığı (taşımaktadır. A-2 tipi olarak tanınan bu roketlerin 2500 ki- kometreye yakın bir menzili olmakla beraber'su altında dalmış, hattâ ha- reket hâlindeki denizaltılardan atıl- mak üzere geliştirildiği ve denizle sa- hili bulunan bütün ülkeler için - bu- günkü durumda - korunulması hemen hemen imkânsız, "korkunç" bir si- lâh oldukları muhakkaktır. NATO emrine de Akdenizde kullanılmak ü- zere 48 tanesi verilen bu silâhlar gele- ceğin harplerinin her türlü şartlarını sağlayabilecek niteliktedir. Geri ka- n 6 denizaltı Amerikan anavatan donanmasının emrinde olmak üzere yine Okyanuslarda daimi surette dev- riye gezmekte ve heran verilecek "Vur!" kumandasını bekleyerek deniz- altında dalmış olarak seyretmektedir. Bu Polarislerin bir tanesi herhangi bir düşman şehrini haritadan silmeğe ye- tecek tahrip gücüne sahiptir. Bunun için güçlerinin Hiroshima bombasının tam 40 katı olduğunu düşünmek yeti- şir... Uzun menzilli B-52 ağır bombar- dıman uçaklarının iki yandaki kanat- larının altına birer tane takılmak su- retiyle hareket kabiliyeti çok arttırılan "havadan-yere" yani yerdeki hedef- lere karşı kullanılmak üzere tertiple- nen "Hound Dog" adındaki güdümlü mermiler ise özel bir Jet motörüyle çalışmakta, ses hızının iki katına ka- dar bir hızla 800 kilometre uzaklara kadar ulaşabilmektedir. Kumanda sis- temi tamamiyle otomatik ve hedefi buluşu kendi kendinedir. Gövdesi, baş- lığıyla beraber 2 ton kadar olup, baş- lığının tahrip gücü I Megaton TNT dir. 1957 yılındanberi geliştirilmekle olan bu silâhın önemi açıktır. Çünkü, daimi olarak hur ülkeler göklerinde devriye gezmekte olan -bu arada An- kara semalarında da sık sık gördü- gümüz - B-52 lerin taşıdığı başlıca si- lâhı teşkil etmektedir. .Böylelikle de Polaris taşıyan odenizaltılarm teşkil ettikleri savunma (İncirinin göklerde- ki halkası da tamamlanmış olmakta- dır. Savunmadaki zorluklar Bütün bu "korkunç" silâhların mey- dana getirdiği, oçok kuvvetli gibi görünen, savunma zincirinin aslında bir önemli şarta bağlı olarak çalışa- bileceğine şüphe bulunmamalıdır. O da düşman hücumunun cevap verile- bilecek kadar bir süre önce haber a- lınması, aslında hazır durumda bek- leyen atışa hazır güdümlü mermilerin görevlerini zamanında ve tam olarak başarabilmesi... Bunun için bir "Er- ken Haber Alma Sistemi'ne -Farly Warning and Alarm System- ihtiyaç bulunduğu gibi, aynı zamanda her- FEN hangi bir baskın saldırısı karşısında mukabil (oOhücumun yapılabilmesini sağlıyacak, savunma sisteminin bey- ni durumundaki, kumanda sisteminin tahrip edilmesi hâlinde bunun görevi- ni üzerine alacak yedek (merkezlere de ihtiyaç vardır. Bunlar son zaman- larda, yerdeki sabit merkezlerin tah- rip edilebileceği düğünülerek, hareket- li bir şekle sokulmak yolundadırlar. Po laris denizaltılarıyla havada daimi ola- rak uçan, özel surette tadil edilmiş ve haberleşme o cihazlarıyla odonatılmış KC -186 Jet uzun menzil uçakları bu amaçla tertiplenmişlerdir. Bu araçlarda bir baskın hücumu halinde hangi hedeflere hangi güdüm- lü mermilerin yollanacağı oOÖ üzerine (kaydedilmiştir. Ateşleme için sadece bu bandları çalış- tıran makinenin düğmesine basmak yetecektir. Amerika ve müttefiklerinin toprak- lan üzerine gelmekte olan uzun men- "kıtalararası" güdümlü mermile- rin karşılanması için kullanılan nük- leer veya normal başlıklı "Nike" gü- dümlü mermilerinin kumanda sistem- leri son yapılan denemelerle geliştiril- miş ve bunların en son tipi olan "Ni- ke -x" yapılmıştır. Mamafih ameri- kan savunması herşeyden önce saldı- rıya aynen - hattâ misliyle - karşı koy- mak esasına dayanmaktadır. o Çünkü yapılan denemeler, nekadar mükem- mel olursa olsun, kalabalık bir roket hücumu karşısında güdümlü mermile- re dayanan bir savunma sisteminin bir çeşit "bunalma" ya mâruz kalabilece- ğini, böylece karşı tarafın "şaşırtma" yapabileceğini göstermiştir. .O halde elde tek imkân kalmaktadır: Saldı- rıya karşı yine saldırı ile karşılık ver- mek! AKİS/23