21 Eylül 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

21 Eylül 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 482 Cilt: XXVII Yıl: 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşçıoglu (İstanbul), Seyfi ör genel (İzmir) - Dış Haberler Kıs- mı: Halük OÜlman Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezilii, Bihin Anter, Hüseyin Korkmazgil Sinema: T. Kakınç — Fen: Dani- yal Sriç — Tiyatro: Lütfi Ay, Na- ciye Fevzi — Kitap : İlhami Soysal Spor: Vildan Âşir Savaşır Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylaner Klişe Özdoğan Klişe Atölyesi Yazı İşleri Rüzgarlı Sokak No. 15/2 Tel: 11 89 92 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira Il senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 20.9.1963 Fiatı | lira m HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları ürkiyede bugün çok kimse zannetmektedir ki, bir yayın organı veya bir T yazar madalyonun sadece bir yüzünü aksettirmelidir. C.H.P. li midir? Eski Demokratlara, bütün düşüklere, kuyruklara, faşistlere ve komünist- lere ölüm!" diye bağırman ve C.H.P. nin her icraatım her CEP. liyi gök- lere çıkarmalıdır. 27 Mayıs Devrimini mi tutmaktasınız? O hareketin mahküm ettikleri- nin sonuna kadar inletilmesi, azap içinde kıvrandırılması, hiç bir merhamet ve şefkat hissinin gösterilmemesi ei ğa ik ve a Lü marifetini ya Öveceksiniz, ya da en n pas geçeceksiniz. Bu Dev ciler de bu haftaki AKİS'te bulacakları Yaşlar yanmasın" mn hoş. lanmayacaklardır. Sol fikirlerden yana mısınız? Sıkı bir "Zavallı millet - Perişan mem- leket" edebiyatı yapacaksınız. O kadar ki bazen okuyucular bir yazınızı okuduklarında "Yahu, ben bu yazıyı bir defa daha okumuştum" diye dü şüneceklerdir. Yahut, eğer sağ fikirleri benimsemişseniz İmam-Hatip Okul- larının savunmasını yapacak, din ve imandan bahsedecek, "Komünist de, komünist!" diye tepineceksiniz. Böyle tipler AKİS'in bu haftaki başyazısı karşıcısında ateş püskürecekler, müştereken ona küfür yağdıracaklardır. Hele, mezhebiniz ne olursa olsun, siyasi başarı şansınızı önce şu İsmet Paşa rejimini bir yere germekte görüyorsanız ve bunu temin için şeytanla- işbirliğine bile hazırsanız, "Hele bir onu elbirliğiyle haklayalım, ondan son- ra ben ötekileri haklarım" diye düşünüyorsanız bu haftaki AKİS'in tüm havan sizi boğacak gibi olacaktır. Eğer Türkiyenin rengi bembeyaz veya simsiyah olsaydı, her şeyin sa- dece bir iyi veya sadece bir kötü yanı bulunsaydı bu haftaki AKİS, herkes emin olabilir, o rengi taşırdı. Ama oluş halindeki Türkiyede bir yayın orga- nının da, hiç bir kampı memnun etmemek pahasına da olsa durumu oldu- gu gibi, yani Sezarın hakkını sezar vererek ve hakim renk griyse onu be- lirterek aksettirmesi lüzumlu bir gör Bunun zor bir görev olduğunu ve e fedakârlık değil, tahammül ve sabır, sağlam sinir ve serinkanlılık, iman ve güven de istediğini bilmiyor değiliz. Ama on yıl boyunca bir tek gün ucuz kahramanlık peşinde koşma- yan AKİS, bu yola şimdi mi sapacaktır ki?. AKİS'in kuvveti—ve çektiği düşmanlıkların sebebi-umumi efkârın istikametini almaktaki değil, umu- mi efkâra istikamet vermekteki başarısıdır. Etrafınıza bakınız: Umumi efkârdaki len istikametinde ufaktan ufağa da olsa bir değişiklik hissetmiyor musunuz Saygılarımızla çindekiler Günlerin Getirdiği 4 Fen 22 Yurtta Olup Bitenler 6 Tüliden Haberler 24 — Tiyatro 27 Haftanın içinden 7 Sima 29 Dünyada Olup Bitenler o 19 Sosyal Hayat 31 Kitap 21 Spor 33 AKİS/2